Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102668 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #250 Gepost op: 24 januari 2014, 21:32:44 »
Klein motorblokje in elkaar geschroefd:


Moet natuurlijk nog drogen, geschuurd en in de verf. Nu nog een momentsleutel, een koppakking en een... ach, laat maar.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #251 Gepost op: 24 januari 2014, 21:42:29 »
Je heb er toch ook wel zuigertjes in gemaakt. zodat we hem straks ook echt zien werken... ;D ;D

Zonder dolle, prachtig gepriegel ...
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #252 Gepost op: 24 januari 2014, 21:51:04 »
Dankjewel Rick,
Die motor doet het niet, de zuigers liggen namelijk straks op de werkbank en de cilinderkop moet ook afgevlakt worden... Als Pierre klaar is met zijn gietijzeren kinderbedje dan kan-ie dat mooi ff doen.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #253 Gepost op: 24 januari 2014, 22:03:13 »
Als die straks geverfd en smerig is gemaakt, zal die van een echte blok niet te onderscheiden zijn. Knap gedaan Wim.
Maar pas op je nieuwe vloer hé, dat daar geen olievlekken opkomen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #254 Gepost op: 25 januari 2014, 08:48:33 »
Bij het zien van dit soort plaatjes beginnen mijn handen ook weer te jeuken om aan de details te gaan werken.
Leuk!

Ben je ook nog bezig met je modulebaan Wilmse? Heb het draadje even doorgebladerd.

Jack

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #255 Gepost op: 25 januari 2014, 09:39:10 »
Ik wil de pret niet bederven Wim ... maar je motorblokje klopt niet!  :o Het bovenste deel van je motorblokje dat is de cilinderkop. En daar zijn de cilindergaten niet zichtbaar. Daar zitten de kleppen in. De cilinders zitten een etage lager in het blok. Om die te zien moet de kop (met spruitstukken) er ook af.

Vind het wel een mooi stukje werk. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #256 Gepost op: 25 januari 2014, 10:40:03 »
behalve als er nog een cylinderkop met kleppen op komt :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #257 Gepost op: 25 januari 2014, 10:40:55 »
Zoiets dacht ik al: als Pierre komt dan zal het wel (weer) niet kloppen.  :o
Dus als ik de bovenkant dicht maak dan klopt het weer wèl? Hij is toch te groot en ik had al bedacht dat-ie mooi achter of naast de garage kan, met veel roest en zooi er omheen.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #258 Gepost op: 25 januari 2014, 11:28:20 »
Ja Wim ... Sorry. Als je er een klepdeksel op maakt klopt het weer. Of je moet het bovenste stuk er af halen en dan daar vier gaten in het onderblok boren dan klopt het ook weer. ;)

Als je hem naast de garage zet met een beetje andere zooi er bovenop zie je er ook niets van. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #259 Gepost op: 25 januari 2014, 12:05:39 »
Geen ge-sorry Pierre, ik zat je maar te stangen.  :) En als je je op onbekend terrein begeeft dan kun je verwachten dat er wel een wijsneus is die er wat van vindt. Toch?
Zo kwam ik ooit aan met deze foto als leuk voorbeeld als gereedschap voor in mijn garage:


Vertelde Pierre dat die fietsenmakersgereedschap is... Sta je anders mooi voor joker als je dit spul aan de muur hangt van een garage.
Ik plak een deksel op die motor en dan gaat-ie gezellig in de tuin tussen nog heel veel andere meuk.
Op de werkbank komt genoeg ander geloofwaardig spul.
Maar eerst ga ik vandaag het gereedschap eens opruimen in mijn (echte) 1:1 garage.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #260 Gepost op: 25 januari 2014, 12:15:59 »
Pierre was me toen der tijd net voor. Niet dat ik verstand heb van auto gereedschap, maar wel van fietsenmakersgereedschap. Veel van dit spul ligt hier ook in de schuur.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #261 Gepost op: 28 januari 2014, 13:43:16 »
Kleine update:
Ben even bezig geweest met de garage wat aan te vullen.


Zo moest er aan de linkerkant van de garage nog een muur komen. Die ketting links is natuurlijk om het rolluik open- en dicht te doen.


En zo wordt het verhaal een beetje completer. Die muur zit nog vast met plakband anders kan ik er nooit meer bij.


In afwachting van mijn gereedschap heb ik de werkbank achterin wat verder afgevuld en rechts is er een accu bijgekomen.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #262 Gepost op: 28 januari 2014, 15:29:16 »
Geweldig Wim. Je hebt een fantastische sfeer weten te scheppen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #263 Gepost op: 28 januari 2014, 15:53:22 »
Ziet er goed uit Wim!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #264 Gepost op: 28 januari 2014, 20:01:44 »
Perfect! misschien nog wat oliesporen op de vloer? Leuk sfeertje

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #265 Gepost op: 28 januari 2014, 20:11:24 »
De échte smeerboel komt als alle grotere dingen op hun plek staan en dat wordt waarschijnlijk ook morgen... Anders moet ik steeds zooi van de vloer krabben als ik iets wil vastlijmen.
Jack, die zak popcorn is toch al lang leeg?  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #266 Gepost op: 28 januari 2014, 21:56:49 »
Het einde komt in zicht.. Dan heb je zomaar een project af Wim. Maar dan ook wel een stukje vakwerk.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #267 Gepost op: 28 januari 2014, 22:13:30 »
Beste Rick,
Het einde is zéker in zich ik hoef alleen nog maar:
Nummer 1:
• De muren van het interieur van het café in elkaar zetten en meubileren. Tafels en stoel heb ik al, maar ik wacht nog op servies en glaswerk.
• Het interieur op de tweede etage inrichten.
• De zijgevel voorzien van andere vensterbanken.
• Het hele gebouw nog in elkaar zetten.

Nummer 3:
• De achtergevel van de slagerij afmaken.
• Op de zolderetage de boel inrichten.
• Vandaag heb ik (op advies van Pierre) alle rollagen boven de raamkozijnen opnieuw ingevoegd, die wil ik morgen in de verf zetten.
...en nog wat meer dingetjes.

Nummer 5:
• Een trap achter de garage maken.
• Een dik compressor achter de trap maken met daar omheen een soort hok met kippengaas (als ik een gesloten hok er omheen zet, hoef ik er ook geen compressor in te zetten)
• Een benzinepomp maken.
• Net als bij de slager heb ik (ook op advies van Pierre) alle rollagen boven de raamkozijnen opnieuw ingevoegd, die wil ik morgen in de verf zetten.
• Dan moet ik nog een binnenplaats maken met ontzettend veel ouwe troep.
...en nog veel meer.

Nee hoor Rick, nog even en dit projectje is ook weer klaar.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #268 Gepost op: 28 januari 2014, 22:30:26 »
Mooi ... mooi .. je bent al een lekkere zooi aan het maken daar in de garage. Je hebt ook nog een lamp van de muur getrokken zie ik. Het gaat wel wat worden Wim! ;)

Ennuh ... over liggende projecten gesproken je vergeet de railbus en autobussen te noemen. Ben je daar al wat verder mee gegaan? En je bootje?

Heb jij al wat gehoord van het bestelde gereedschap? Ik nog helemaal niets. Ik hoorde vandaag wel bij de treinenwinkel waar ik wel eens binnen wip dat Preiser nieuwe verpakkingen gaat krijgen. Ook de levering aan de winkels loopt daardoor vertraging op. Zou dat misschien de oorzaak kunnen zijn?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #269 Gepost op: 28 januari 2014, 23:45:01 »
Ik heb die knakker gisteren een mailtje gestuurd dat wat-ie wèl op voorraad heeft wel vast kan opsturen.

Liggende projecten...  :o Ik doe eerst deze even. Dan heb ik een basis, dan het station en dan de bus. Die railbus kan nog wel ietsje wachten.


Wèl heb ik het voegwerk (op jouw advies) even bijgewerkt.  8)


Die monteurs zijn ook een stelletje smeerkezen; flikker het daar maar neer! (Moet nog verf op hoor)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #270 Gepost op: 29 januari 2014, 01:04:40 »

Ben je niet bang dat je een beetje te fanatiek gevoegd hebt Wim? Het is een stuk beter dan een kier maar er is nu helemaal geen voeg meer over. Misschien toch nog een beetje krabbelen of borstelen. Ik ben bang dat als je de steentjes gaat schilderen dat het één vlak gaat worden.

Ik vind dat stoepje met die rotzooi helemaal het einde Wim. Als het om dit soort details gaat ben en blijf je een meester man. De vuilnisbak en die kartonnen doos. ;D Het motorblokje is hier ook helemaal op z'n plaats ... grandioos!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #271 Gepost op: 29 januari 2014, 12:21:08 »
Dankjewel Pierre!
Ben je niet bang dat je een beetje te fanatiek gevoegd hebt Wim? Het is een stuk beter dan een kier maar er is nu helemaal geen voeg meer over. Misschien toch nog een beetje krabbelen of borstelen. Ik ben bang dat als je de steentjes gaat schilderen dat het één vlak gaat worden.

Ik heb de voegen even een wetwash gegeven:

Voor:


Na:

Persoonlijk vind ik die onregelmatige voegen wel passen in het stijltje. De naden en kieren zijn in elk geval weg.  :) En nu ik dit zo gedaan heb en het nog eens goed op de foto bekijk, ga ik eens experimenteren of ik die Action-vuller of plamuur of wat het ook voor zooi is, kan mengen met grijze acrylaatverf. Dan heb ik gelijk een voeg op kleur.
De methode wordt dan alleen wat anders: wat ik nu doe is eerst een dunne laag cementkleur voor de voegen en daarna een drybrush met baksteenkleur er overheen. Voordeel daarvan is dat de voegen mooi diep blijven. Bij zo'n gekleurde muurvuller-methode verf je eerst de bakstenen, je gaat er dan met muurvuller overheen, en daarna met een natte doek om de meuren weer schoon te vegen; eigenlijk precies zoals je badkamertegels invoegt. De voeg wordt dan wat minder diep.
Als je naast elkaar gelegen panden op verschillende manieren zou invoegen, krijg je -ondanks dat het allemaal dezelfde bakstenen zijn- toch het idee dat het er compleet anders uitziet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #272 Gepost op: 29 januari 2014, 13:38:38 »
Je bent een kunstenaar Wim.  ;D Helemaal goed zo! En geen lelijke kieren.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #273 Gepost op: 29 januari 2014, 14:13:56 »
Dank en ik ben zelf ook redelijk tevreden. Nog even die rotzooi meer rotzooi maken en dan is deze kant rond.
Goed dat je dat aanroerde van die kieren want dit ziet er (zelfs op de foto) veel beter uit.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #274 Gepost op: 29 januari 2014, 19:30:05 »
Prachtig!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands