Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102619 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #200 Gepost op: 16 januari 2014, 15:55:43 »
zo ik sta elke keer weer paf, hoe je het doet, kan ik al bestellen :D :D

Trouwens er zit geen huisnummer naast de deur :P ( ik ook ff mierene........ )
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #201 Gepost op: 16 januari 2014, 16:33:54 »
Dat klopt. Rechts naast de slagerij zit nog een deur voor de bovenetages en daar komt een huisnummer. Het adres is dan Stationsplein 3. Het café links naast de slager nummer 1 en rechts de garage op nummer 5.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #202 Gepost op: 16 januari 2014, 16:35:18 »
Hij is weer mooi Wim. Klasse!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #203 Gepost op: 16 januari 2014, 16:40:10 »
Dank jullie wel.
Vanavond eens op zoek naar schemerlampen; een vijftiger jaren (toen was geluk nog heel gewoon) woonkamer met witte ledjes gaat niet werken.  :o
Nog briljante ideeën?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #204 Gepost op: 16 januari 2014, 21:14:04 »
Vanavond nog eens even ernstig nagedacht.


Maar deze deur gaat het niet worden. Hij kan in een café, in een wachtkamer of in een hotelkamer in Venetië, maar niet in een woonkamertje op de tweede etage ergens boven een ordinaire kroeg. Hij is gewoon té kolossaal. Ik ben dus nu opnieuw begonnen met andere deuren en tegelijkertijd de schoorsteen ook maar opnieuw gemaakt. Die schoorsteen stond namelijk schots en scheef... en dat kun je niet zomaar wegschilderen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #205 Gepost op: 16 januari 2014, 22:17:47 »
Daar heb je wel een punt Wim. Kan je niet de helft van de deur gebruiken?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #206 Gepost op: 16 januari 2014, 22:22:56 »
Zou kunnen, maar ik had nog wat liggen. Deze deur gaat in mijn station.  ;)
Na The Tourist ga ik verder en dan plaats ik wel even een update.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

GGoos

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #207 Gepost op: 17 januari 2014, 08:12:37 »
Heel erg mooi al die details!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #208 Gepost op: 17 januari 2014, 17:39:06 »
Dankjewel GGoos,
Nog even een update over de huiskamer op nummer 1, tweede etage:


Ik vond deze deuren te monumentaal voor een eenvoudige woonkamer. Om een beetje de juiste verhoudingen weer te geven heb ik Gerrit erbij gehaald.


Ooit heb ik via Marktplaats een dom Pola-setje gekocht, daarin zat het interieur voor een woonkamer, een slaapkamer, een slagerij (waarvan ik de worsten heb gebruikt) en een kapperszaak. De kwaliteit van dit setje is van beroerde kwaliteit, maar de deuren waren goed bruikbaar. Het bovenste deel wordt matglas en de panelen aan de onderzijde heb ik er weer uitgehaald, want ik zag op de foto dat ze er niet lekker inzaten... net als de handvatten.  :)
Omdat deze kamer vrij hoog is heb bovenin de muur een lijst gemaakt, om het een beetje te breken. Aan zo'n lijst kon je vroeger schilderijen ophangen. Boven wordt het wit (nou ja: doorgerookt grauw) en de onderzijde doorgerookt beige.
Spreekt voor zich dat ik de lijmresten nog moet wegpoetsen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #209 Gepost op: 17 januari 2014, 18:35:18 »
Leuk hoor, al die details. Misschien een open haardje erin met een knapperend vuurtje en een gedimde warmwitte
led voor in de schemerlampjes?

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #210 Gepost op: 17 januari 2014, 18:56:12 »
De slagerij vind ik zeer goed geslaagd. En inderdaad goed te zien vanaf de buitenkant.
Zou zomaar kunnen passen in de Franse havenwijk van Pierre  :).
Je bent wel erg kritisch  wat betreft de deuren. De deuren met de glaspanelen naast Gerrit vind ik best wel geslaagd.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #211 Gepost op: 17 januari 2014, 19:32:02 »
Citaat van: SuperSylvester
Leuk hoor, al die details. Misschien een open haardje erin met een knapperend vuurtje en een gedimde warmwitte
led voor in de schemerlampjes?

Beste Jack,
Een open haard was in mijn periode niet weggelegd voor de gewone man.


Ik denk dat een gewone kolenkachel volgens dit model meer past. In de kachel komt een thee-ledje van de Action.
Voor wat betreft de schemerlampen moet ik nog even verzinnen hoe of ik dat in elkaar frut; die lampenkapjes zijn namelijk nogal klein.  :o

Citaat van: Roel
De slagerij vind ik zeer goed geslaagd. En inderdaad goed te zien vanaf de buitenkant.
Zou zomaar kunnen passen in de Franse havenwijk van Pierre  :).
Dankjewel Roel,
Nu je het zo zegt: misschien komt dat wel omdat we voor een deel dezelfde onderdelen gebruiken. De herenkapper en de sigarenwinkel van Pierre hebben dezelfde winkelpui als mijn slager omdat ze uit dezelfde doos komen.  :D

Citaat van: Roel
Je bent wel erg kritisch  wat betreft de deuren. De deuren met de glaspanelen naast Gerrit vind ik best wel geslaagd.
Die deuren is ook niks mis mee, maar de paneeltjes onderin zitten niet gelijk en die heb ik eruit gehaald. Ongeschilderd lijkt alles best mee te vallen, maar na de een schilderbeurt weet ik dat de foutjes extra omhoogkomen.
Die slagerij ziet er leuk uit, maar het schilderwerk ziet er beroerd uit omdat de ondergrond niet perfect is.
En inderdaad Roel, ik ben kritisch en ik wil het elke keer weer nét wat beter doen dan de vorige keer.
Daarom hoop ik niet alleen op jullie welgemeende complimenten, maar ook op jullie ongezouten kritiek.
Ik kan het hebben. :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #212 Gepost op: 17 januari 2014, 20:12:41 »
Ziet er allemaal weer mooi uit wim, de goede oude tijd ::)
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #213 Gepost op: 17 januari 2014, 20:21:40 »
klere kachels ik voel gelijk me brandblaren weer, en zie me weer in de zinkenteil staan in de keuken, douchen wat was dat :D:D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #214 Gepost op: 18 januari 2014, 19:12:30 »
Wim,

Ik hoop dat die ledjes het bij jou langer uithouden, op mijn schip had ik die eerst ook ingebouwd en na een half jaar niks nada noppes meer.
Toch maar gewone leds erin gezet.

Jack

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #215 Gepost op: 19 januari 2014, 00:07:19 »
Voordat ik me erg intensief met led's ga bezighouden, moet ik eerst zien dat ik 1:87 lampenkappen in elkaar frunnik.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #216 Gepost op: 19 januari 2014, 10:46:36 »
Voordat ik me erg intensief met led's ga bezighouden, moet ik eerst zien dat ik 1:87 lampenkappen in elkaar frunnik.  :o

Een stukje gekleurd papier of een rietje om een ledje plakken Wim. En dan de pootjes schilderen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #217 Gepost op: 19 januari 2014, 22:30:47 »
Ga ik doen Pierre.
Maar First Things First: eerst m'n kolenkachel afmaken. Dan heb ik in elk geval een warme kamer waar die lampen in kunnen.
Verder kwam foto-winnaar Pierre met het idee om 1:87-flesjes te maken van plastic gietbomen, waar  in de meeste bouwpakketten de ruiten aan vastzitten. Die bomen maak je met bijvoorbeeld een waxinelichtje warm en dan trekje je er zó een slanke flessenhals van. Met een beetje glasverf wordt het dan een fles rode wijn of een fles Martini Bianco.
Bij mij werkt dat blijkbaar minder goed en bierglazen al helemaal niet.  :o


Foto: Preiser
Als ik dat hele waxinelichtjes-gebeuren oversla, dan werkt dit volgens mij ook: Preiser Artikelnummer: 17220. Volgens mij is dit de natte droom van elke idioot die H0-lichtschakelaars in zijn interieurs maakt.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #218 Gepost op: 19 januari 2014, 22:54:46 »
Deze kan in het laatje: waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan  :D

Zie ik daar nu mega-spinnen aan dat gietsel hangen?  :o 8)

Succes.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #219 Gepost op: 19 januari 2014, 23:11:58 »
Zie ik daar nu mega-spinnen aan dat gietsel hangen?  :o 8)

Ja ... ik zie daar ook iets van een schorpioen of kreeft en een kikker of zo :o

Weer een erg leuk setje heb je daar gevonden man. Elk wat wils. Er zit van alles bij zo te zien ... top. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #220 Gepost op: 19 januari 2014, 23:28:55 »
De keuken is volgens mij niet jullie ding hè? Die spinnen zijn volgens mij een vis op een bedje van citroenschijfjes en een kreeft en dat beest dat jullie voor een kikker aanzien is een gebraden kip.
Maar, ik moet 'm nog bestellen. Er zit elk geval genoeg spul bij om een bakkerij te beginnen, nóg een slagerij in te richten, een complete Baskische bruiloft te voorzien van bestek, borden en voorgerechten en natuurlijk mijn kroeg te vullen met al het denkbare glaswerk.
Inderdaad Jack, waarom moeilijk doen als je het ook gewoon kunt bestellen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #221 Gepost op: 20 januari 2014, 01:23:03 »
er zat zeker een beschrijving bij, wat,wat was :P
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #222 Gepost op: 20 januari 2014, 10:43:38 »
Nee hoor, gewoon op Google kijken wat het allemaal is.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #223 Gepost op: 20 januari 2014, 23:46:19 »
Tijd voor een update
De woonkamer Stationsplein 1 2e etage:


Dit is de linker muur. In de linker zijmuur zitten ramen, dit is er een van.


De muur in het midden.


En de rechter zijmuur. Hier en daar zit nog wat schuur- en schilderwerk.


Oh ja... en natuurlijk de kachel.
Ik ben door mijn planken vloeren heen, dus kan ik 'm woensdag pas overeind zetten en verder inrichten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #224 Gepost op: 21 januari 2014, 08:01:16 »
Mooi Wim, het roept een heerlijk ouderwets sfeertje op.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel