UpdateVandaag bezig geweest met het café. Ik ontdekte dat de kozijnen in de voorgevel van het Faller-pakket nogal veel naar buiten uitsteken. Dat hoort niet; kozijnen horen een stuk binnen de muren te steken en als ik dat zo zou laten dan zou het me blijvend irriteren.
Om de kozijnen wat dieper in de voorgevel te maken, moest in de muren dus wat dikker maken.
De vensterbanken in de voorgevel waren ook niet naar mijn zin. Bovendien zou er een kier ontstaan aan de onderkant van de kozijnen als ze wat meer in de gevel zouden verdwijnen. Twee redenen om onder de raamkozijnen een rollaag te maken.
Alle vensterbanken aangepakt en de muurankers aangebracht.
De hoekstenen in de trapgevel lopen niet door naar de zij- en achterkant. Ik ben nu bezig om met plakband de hoekstenen door te laten lopen.
De bar moest nog een tap hebben.
Er moesten nog glasplaten in de kast achter de bar. Dat deel zit nog los zodat ik het makkelijker kan schilderen.
Tussendoor even bezig geweest met de bovenste etage. Daar komt aan de voorkant een zitkamer. Het ziet er nu nog niet uit maar vanavond gaat het spul in de verf: vijftiger-jaren-beige en bruin... andere kleuren had je toen niet.