Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102609 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #150 Gepost op: 11 december 2013, 18:05:38 »
ja ... de gaatjes kan je vullen met Kristal Klear en daarna verven.
Je kunt er zó met verf in. Als je verf maar niet te dun is.
Maar... nu ik zo eens zit door te denken met dat idee van jou om vliegengaas te gebruiken voor glas-in-lood, kun je wèl vierkantjes vullen met glasverf.  8) Dát dan weer wel!
Volgens mij zijn wij samen geniaal! ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #151 Gepost op: 11 december 2013, 18:32:13 »
In de scheepsmodelbouw wordt ook wel een knoflooknetje gebruikt voor de glas-in-lood truuk.

Komt op hetzelfde neer. Ik heb het destijds op transparant uitgeprint met een laserprinter.

Goed bezig hier met dat straatje.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #152 Gepost op: 11 december 2013, 18:49:08 »
Dit is nou weer het voordeel van een beetje brainstormen op het forum. Je geeft elkaar een tip en er  komt er weer iets geheel nieuws te voorschijn. ;D Ik vind dit schitterend. Als ik wat beter ben zal ik eens een proefraampje maken. Er staat nog een houten kerk op mijn nieuwe projecten lijstje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #153 Gepost op: 11 december 2013, 20:10:13 »
Citaat van: SuperSylvester
In de scheepsmodelbouw wordt ook wel een knoflooknetje gebruikt voor de glas-in-lood truuk.
Misschien binnenkort maar eens beginnen met een nieuw topic: Glas-in-lood-ramen. Ik denk dat er verschillende prima manieren zijn om glas-in-lood-ramen te maken.

Citaat van: SuperSylvester
Komt op hetzelfde neer. Ik heb het destijds op transparant uitgeprint met een laserprinter.
Transparant uitgeprint op overhead sheets?

Citaat van: SuperSylvester
Goed bezig hier met dat straatje.
Dankjewel Jack, zoals je ziet heb ik de naam van de garage vervangen.
Nu nog een geschikte kleur vinden voor de pui van de slagerij... en natuurlijk nog een naam van de slager.

Citaat van: Pierre
Je geeft elkaar een tip en er  komt er weer iets geheel nieuws te voorschijn. ;D Ik vind dit schitterend.
Het is al een aantal keren gebeurd dat ik ergens iets interessants lees en dat dan weer nèt andersom gebruik tot iets nieuws. Daar zou je in je eentje nooit op zijn gekomen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #154 Gepost op: 15 december 2013, 17:46:38 »
Kleine update:
Vandaag mijn werkplek maar eens opgeruimd zodat ik kan werken én dingen weer terug kan vinden.
Aanvankelijk was ik van plan zelf een hoekpand (Stationsplein 1) te bouwen en dat tegen de slagerij (Stationsplein 3) aan te zetten. Maar in verband met mijn laatste aankoop wordt het toch ietsje anders, omdat Faller 190651 wat hoger is dan was bedoeld. Dat betekent dat tussen nummer 1 en 3 een steegje komt... of eigenlijk meer een doorgang naar achteren.
Plezierige bijkomstigheid van dit bouwpakket is dat er zitten veel meer onderdelen in dan noodzakelijk voor de bouw en dat komt omdat een ander bouwpakket van Faller, het VVV-kantoor uit dezelfde serie komt. Met al die extra onderdelen kan ik dus nóg een pand maken.  :)


De rechter zijmuur met de ramen komt dan aan de linkerkant van het pand en rechts (waar de steeg komt) een blinde muur. Met de ramen aan de andere kant, heb ik tevens de mogelijkheid om een goed zichtbaar interieur te maken.  8)


Stationsplein 3 heeft dus nu nog een zijmuur waar feitelijk een heel stuk mist.


Een nieuw stuk muur erin... Nou heeft Pierre heeft me laatst op mijn vingers getikt (en ik voel het nog) dat ik wat minder netjes mijn rollagen in het metselwerk heb zitten. En dat gaat dan met zo’n echte Pierre-opmerking van: "Ik heb alleen nog wèl één klein dingetje!"


Ach, en wat doe je dan? Plamuren!


Het is een muur in een steeg, dus kijken wat het wordt. Als het droog is zal ik vandaag eens kijken of het in de verf kan.
Nu eerst maar eens koken: Griekse schotel!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #155 Gepost op: 15 december 2013, 17:54:31 »
Mooi gedaan Wim. vooral de voegen ... erruug netjes. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #156 Gepost op: 15 december 2013, 23:54:39 »
Het wordt nog wel wat met mij... ooit! Ik ben nu eerst bezig met de achterkant van dit gebouw en dan schilder ik de hele hap in één keer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #157 Gepost op: 16 december 2013, 08:45:01 »
Het wordt nog wel wat met mij... ooit!

Dat valt nogal mee Wim. Je levert weer een mooi stukje werk!

Die regenpijp ... is die van de bouwdoos of heb je deze zelf gemaakt van een profieltje? Ziet er top uit.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #158 Gepost op: 16 december 2013, 10:06:47 »
Dankjewel Pierre,
Die regenpijp komt zó uit mijn eigen hand. Normaal gebruik ik daar restafval van plastic bomen voor, een smal stukje plakband als beugel en van die beugeltjes waar de rails mee vastzitten, om de regenpijp mee op de muur vast te zetten. Deze keer heb ik een vierkant profiel gebruikt uit mijn grote profielenbak. Op marktplaats 'n keer vijf zakken in één koop gekocht.
Als de boel in de verf gaat en die regenpijp krijgt een drybrush, dan komt het zink-effect hopelijk nog meer naar voren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #159 Gepost op: 16 december 2013, 11:39:24 »
Die muurtjes heb je strak aangesloten. daar zie je straks met een laagje verf niks meer van. Klasse Wim
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #160 Gepost op: 16 december 2013, 13:35:24 »
Nou Rick, ik moet nog wel eerst even testen of mijn voegen niet helemaal dicht gaan zitten... en dat je na een verfbeurt niet alleen nog maar baksteen ziet.
Dan ga ik gelijk eens testen of ik acrylaatverf kan mengen met plamuur. Die plamuur is op waterbasis, dus dat zou ook nog een optie zijn: de hele meuk opzetten in baksteenkleur en dan invoegen met cement-kleurige plamuur. Een beetje zoals je dat met badkamertegeltjes doet.
Huh? Dan kan ik ook gelijk bij de bouwmarkt 6 kilo voegengrijs ophalen, die hebben ze vast ook in meerdere kleuren. Voegmiddel is fijner van structuur dan muurvuller.
Brengt die een-vingerige Pierre me tóch weer op een idee.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #161 Gepost op: 16 december 2013, 13:58:56 »
En dat gaat dan met zo’n echte Pierre-opmerking van: "Ik heb alleen nog wèl één klein dingetje!"

Hallo Wim,
 "Ik heb alleen nog wel één klein dingetje!"   :-[
De horizontale voegen in het stukje muur, waar de regenpijp op zit, en het nieuwe stuk muur, lopen niet door.

 ;) :D  "en nu zonder gekheid"  Het ziet er weer goed uit Wim!


Nog een tip voor het voegen van muren;     Vloeibaar schuurmiddel.

Groeten, GéJé





Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #162 Gepost op: 16 december 2013, 14:14:02 »
Dankjewel GéJé.
Dat klopt, daar moet nog een voeg in. Maar omdat ik eerst wilde weten of dit gaat werken, heb ik nog even gewacht met verder voegen.
Aan de linkerkant komt eenzelfde rand zoals-ie rechts ook zit.
Overigens ga je maar weinig zien van dit stukje muur, omdat die trapgevel van Faller er naast komt te staan, met de tussenruimte van een smalle doorgang.
Heb jij ervaring met vloeibaar schuurmiddel, heb je dan niet dat je de bakstenen wegschuurt met het wegwassen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #163 Gepost op: 17 december 2013, 14:11:35 »
Heb jij ervaring met vloeibaar schuurmiddel, heb je dan niet dat je de bakstenen wegschuurt met het wegwassen?

Ik dacht al dat ik ergens nog wat foto's had. Ik moest alleen wel even zoeken.

Voor


en Na


Die bakstenen schuur je zo maar niet weg hoor Wim!
Wat ik wel ervaren heb met het uitproberen van deze methode; Je kan het beter doen als het model nog niet in elkaar zit. Zoals je kan zien, zit er nu ook voeg op plaatsen waar die niet hoort te zitten. Vooral de ramen en deuren zijn lastig schoon te krijgen.
Maar in jou geval, met het pand nog in aanbouw, is het volens mij een goed bruikbare methode.

Groeten, Gert-Jan




Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #164 Gepost op: 17 december 2013, 17:02:33 »
Als het witte wat grijzer zou worden, dan kan het voor mij prima. Als ik zoiets zou doen, dan probeer ik inderdaad eerst het hele bouwwerk te demonteren, dan gaat het schilderen van de andere onderdelen ook een stuk beter.
Ik ga in elk geval wat test-stukjes maken.  :)
Bedankt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #165 Gepost op: 27 december 2013, 19:51:21 »
Ben ondertussen druk bezig geweest met de garage en de slagerij en daar zal ik vandaag of morgen foto's van laten zien. Maar tussendoor was de verleiding gewoon te groot om een ander projectje te laten liggen: Stationsplein 1:


Stationsplein 1 wordt echter niet de fietsenwinkel zoals de afbeelding op de doos maar een café, de muur met ramen aan de rechterkant verhuist naar de linkerkant en komt er komt een zij-ingang. De toeristisch aandoende luikjes ga ik niet gebruiken.
Wonderbaarlijk van dit pakket is dat er geen dakgoten zijn bedacht. Vanaf het dak loopt het regenwater zó langs de muren. Daar moet dus nog een dakgoot komen.


Ook de voorgevel wordt anders: zo heb ik de bijgeleverde witte rand vervangen voor een eigen rollaag en een andere pui. De pui die er nu in ligt is wel aardig, maar ik ben nog niet zeker; er is bovenin namelijk erg weinig ruimte voor de naam van het café.
Op dit moment ben ik bezig met het interieur van het café, waarvan binnenkort verslag.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #166 Gepost op: 27 december 2013, 22:28:48 »
Laat maar komen dat interieur, altijd leuk om te volgen.

Die pui is prima toch? Vroeger (en tegenwoordig nog steeds volgens mij) werd de naam van het cafe ook vaak
op de ramen geschilderd, zo werd de inkijk ook een beetje geweerd.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #167 Gepost op: 27 december 2013, 22:50:16 »
Ik vind de pui ook wel wat hebben Wim. Echt wat voor een café. Wel kan je door de kleine ruitjes moeilijker naar binnen kijken en moet daarom het "grote licht" binnen aan wil je het goed kunnen zien. Gaat ten kosten van de gezelligheid lijkt me ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #168 Gepost op: 27 december 2013, 23:42:06 »
Heren, ik ben voortdurend aan het testen om te kijken of er nog wat te zien is en volgens mij moet dat gaan lukken. Glas-in-lood gaat het niet worden, want dat zou teveel zicht weghalen.


Ik ben nu bezig geweest met de linker muur (daar waar de entree zit) en de achterzijde met dubbele schuifdeuren naar achteren. Rechts (daar ben ik nog mee bezig) komt de toog met de bar. De lambrisering wordt donkerbruin en de muren vuil-roze.
Ik heb nog wat kerstverlichting met zo'n knipperlicht-kastje, wellicht dat ik daarmee een gokkast kan verlichten. De toog wordt van bovenaf met rode ledjes verlicht en verder moet ik zien dat ik op cruciale plaatsen, met ledjes de zaak een beetje uitlicht. Aan de muur huilende zigeunerjongetjes en wat drankreclame.
Dit café krijgt daardoor toch (min of meer ongewild) een ietwat hoerige uitstraling.  :o
Jack, meestal zijn die letters op ramen wit en wit print een beetje lastig. Ik ben al wezen zoeken naar afwrijfletters, maar die zijn ook niet zo makkelijk meer te vinden. Dus, daar moet ik nog wat mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #169 Gepost op: 29 december 2013, 18:08:31 »
Nog een kleine aanvulling:


De schuifdeuren zitten erin.


Het gedeelte achter de bar zit er ook in.
Spreekt voor zich dat er nog wat schuurwerk te doen is, daarna in de verf en wat gezelligs aan de muren.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #170 Gepost op: 29 december 2013, 18:35:51 »
Barman, doe mij maar een Jupileerke...   :) kun je dat licht met die schakelaar bedienen?  ;D

Mooie deurtjes.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #171 Gepost op: 29 december 2013, 18:57:13 »
Wanneer gaat de bar open? kom graag even sfeer proeven. ;D
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #172 Gepost op: 29 december 2013, 19:16:19 »
Ziet er weer geweldig uit Wim. Jij gaat wel weer tot het gaatje man! Weet je al waar je de flessen van gaat maken?

Tipje:
Stukjes gietboom en dan aan één kant verwarmen en uittrekken. ;) Als je daar doorzichtige gietboom voor gebruikt schijnt het licht er ook mooi door. Ook kan je die met glasverf bruin, geel of groen kleuren. Zo kan je een hele wand met flessen maken achter de bar.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #173 Gepost op: 29 december 2013, 20:20:26 »
Dankjulliewel jongens.
Citaat van: Pierre
Tipje:
Stukjes gietboom en dan aan één kant verwarmen en uittrekken. ;) Als je daar doorzichtige gietboom voor gebruikt schijnt het licht er ook mooi door. Ook kan je die met glasverf bruin, geel of groen kleuren. Zo kan je een hele wand met flessen maken achter de bar.
Prima idee Pierre. De schappen worden ook van "glas" dus dan schijnt het licht mooi door. Vanavond even flessen maken, het spul een beetje opschuren en de bar even aftimmeren.

Citaat van: Jack
Barman, doe mij maar een Jupileerke...
Nou dat dacht ik dus even niet Jack. Hier wordt ordinaire Amstel geschonken en dat is niet omdat Amstel nou per se zo lekker is, maar omdat het mooi in een rond uithangbord past.  :)

Citaat van: Jack
Mooie deurtjes.
Dankjewel Jack.


Foto: Pierre
Het zijn dezelfde deuren die Pierre rechts naast het café heeft zitten.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #174 Gepost op: 29 december 2013, 21:55:01 »
We wachten het vol spanning af Wim. Geef even een seintje als de opening is. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/