Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102678 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #75 Gepost op: 11 november 2013, 23:25:56 »
De rijplaten kan je makkelijk nabootsen met van dat band wat soms om pakketten heen zit.styreen.
Dit heb ik inderdaad ook wel eens gebruikt voor traptreden.


Maar ik heb nog een voorraadje liggen uit Engeland.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #76 Gepost op: 11 november 2013, 23:58:43 »
Tjonge, jonge, heb ik eens een goedkope oplossing heeft ie het al weer in Engeland gekocht.
Dat is wel Engelse traanplaat hoor, voor auto's met het stuur aan de rechterkant :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #77 Gepost op: 12 november 2013, 00:18:47 »
Tsja, ik was in de winkel en daar hing het alsof mijn naam erop stond. Wat doe je dan... fijn laten hangen?
Eigenlijk is het geen traanplaat, maar een soort ruitjesplaat.


Van het echte traanplaat heb ik nog geen polystyreen gevonden.

Aanvulling: tóch wel gevonden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #78 Gepost op: 25 november 2013, 23:55:11 »
Vandaag weer even wat kunnen werken:


Even m'n garage wat opgeruimd. Hier en daar moet nog wel wat gebeuren, maar ik heb nog steeds geen verf kunnen halen. En die verfpotten van Revell daar kan ik écht niks mee; Humbrol werkt veel lekkerder.


Oh ja... en natuurlijk op advies van Pierre een hydraulische vintage brug in elkaar gezet. Moet natuurlijk nog in de verf.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #79 Gepost op: 26 november 2013, 00:09:48 »
Ga toch eens de verf van Vallejo gebruiken man, die werkt nog veel mooier, is sneller droog en de kwasten met water schoonmkane.
Die hebben er ook veel mooiere kleuren in dan al die chemische zooi.

Interieur ziet er leuk uit, lekker sfeertje, mag wel hier en daar wat roest en olie sporen te zien zijn, zeker op de rijplaten van de brug.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #80 Gepost op: 26 november 2013, 00:44:00 »
Ga toch eens de verf van Vallejo gebruiken man, die werkt nog veel mooier, is sneller droog en de kwasten met water schoonmkane.
Die hebben er ook veel mooiere kleuren in dan al die chemische zooi.

Ik ben het helaas niet met je eens. :( Waterverf werkt niet voor alles even lekker Tom. Ik gebruik beide. Spuitwerk doe ik tegenwoordig meestal met waterbasis lakken omdat die ook steeds beter worden maar zeker voor b.v. een wet wash werkt/hecht die "chemische zooi" toch een stuk beter. ;D




Keurige brug in elkaar gefröbeld Wim. Klasse! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #81 Gepost op: 26 november 2013, 00:53:32 »
Vallejo? Man, dat hebben ze hier in dit gat vast niet. Maar, ik zal eens kijken.
Als ik Humbrol-verf heb, dan is er geen vuiltje aan de lucht; met een stukje plastic boom even mengen en ik heb verf die mat opdroogt. Die Revell-troep kun je mengen tot de Heer je komt opzoeken en dan heb je nog matte verf die glanst... niet droogt en niet dekt. Ik heb een vol potje zilververf en dat is één grote kluit en kan ik zó weg flikkeren.
En die brug moet natuurlijk nog geschilderd worden Tom, net als de vloer.  :P
Ja, dat spuitwerk van Pierre, daar moet ik ook een keer aan.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #82 Gepost op: 26 november 2013, 00:55:57 »
Citaat van: Pierre
Keurige brug in elkaar gefröbeld Wim. Klasse! ;)
Dankjewel Pierre, ik zal als-ie in de verf zit een wat betere foto maken, want die hydraulische cilinder onder de brug valt een beetje weg in de schaduw.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #83 Gepost op: 26 november 2013, 01:11:46 »
Citaat van: Pierre
Keurige brug in elkaar gefröbeld Wim. Klasse! ;)
Dankjewel Pierre, ik zal als-ie in de verf zit een wat betere foto maken, want die hydraulische cilinder onder de brug valt een beetje weg in de schaduw.

Hij is best aardig te zien hoor Wim. Ennuh  .. je kraantje ben ik helemaal weg van. Met dat koperen buisje wat daar een beetje slordig met cement aangesmeerd is om de kraan heen ...... geweldig! ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #84 Gepost op: 26 november 2013, 01:28:54 »
Ik smeer die Vallejo echt overal op, dun, dik, droog.
Geen enkel probleem mee, super verf en ze hebben het in waanzinnig mooie kleuren.
Je moet het ook niet als waterverf gebruiken, ik meng het met ruitensproeier vloeistof.
En Wim, die potjes kan je gewoon via het www bestellen hoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #85 Gepost op: 26 november 2013, 08:33:24 »
Lekker bezig geweest Wim. Leuk al die details in de garage.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #86 Gepost op: 26 november 2013, 10:49:32 »
Ennuh  .. je kraantje ben ik helemaal weg van. Met dat koperen buisje wat daar een beetje slordig met cement aangesmeerd is om de kraan heen ...... geweldig! ;D
Dankjulliewel! Dat kraantje is eigenlijk wel een verhaal apart. Eerlijk gezegd ben ik niet zo’n micro-soldeerder. Het is een gebogen dikker draadje op een cirkeltje (de feitelijke kraan) en een dun koperdraadje als leiding en dan veel vijlen om het overtollige tin weg te poetsen. Het draaidingetje (waar je dus de kraan mee opendraait) komt van een Kibri perronoverkapping en dat zit dan weer met secondenlijm vast. Voordeel is natuurlijk dat het een garage is, waar het allemaal niet zo netjes hoeft te zijn. Ik wil nog wel proberen er zo'n blauw-geblokte (haring) handdoek naast te hangen.
Bij dit soort dingen moet ik wèl oppassen dat ik niet doorsla en dat je er straks nog iets van ziet.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #87 Gepost op: 26 november 2013, 12:56:20 »
Ik wil nog wel proberen er zo'n blauw-geblokte (haring) handdoek naast te hangen.
Bij dit soort dingen moet ik wèl oppassen dat ik niet doorsla en dat je er straks nog iets van ziet.  :)

Tom  .... jij moet dit topic maar even overslaan.  ::)

 :o Hoe maak je die uitjes op de handdoek Wim?? :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #88 Gepost op: 26 november 2013, 13:36:20 »
Staat inmiddels geblokkeerd. :P
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #89 Gepost op: 26 november 2013, 14:13:45 »
Ruitjes op mijn handdoek? Uhhh... foto maken van zo'n handdoek, afdrukken op een laserprinter, uitsnijden, in een puntje vouwen zodat alleen de bedrukte kant te zien is en dan ophangen naast het wasbakje.
V-snaren? Stukje dun zwart draad tot een cirkeltje maken, klein geel stickertje er omheen en dan ophangen.
Koppakking? 4 gaatjes boren in een flinterdun stukje plastic, dan 8 kleinere gaatjes rond de vier groter gaten boren, uitsnijden en ook ophangen.
Uitlaten? Stukje koperdraad een beetje buigen en aan één kant een stukje pijp als knaldemper.
Motorblok? 4 gaatjes boren in een dikker stukje plastic, dan 8 kleinere gaatjes rond de vier groter gaten boren en dan royaal uitsnijden. Stukje beboorde plastic op een ander stukje plakken, bijvijlen en dan op een carter plakken?
 
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #90 Gepost op: 26 november 2013, 16:48:49 »
 :o Ik vroeg niet ruitjes maar uitjes ???
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #91 Gepost op: 26 november 2013, 18:18:56 »
Heb ik verkeerd gelezen, ik dacht dat je de R vergeten was. Het is geen haringkar; het is een garage en in een garage is alleen smeerboel.

En ik heb me toevallig vandaag voorgenomen om geen onderwerpen meer aan te roeren die als kwetsend zouden kunnen worden opgevat door andere forumleden... en dat probeer ik één week vol te houden. Ik heb namelijk al genoeg roering veroorzaakt op andere forums.  :o
Dus uitjes, zoute haring, sjaals en korte broeken zul je de eerstkomende tijd niet in mijn berichten vinden.  8)
Sorry het is hard, maar ik moet ergens een lijn trekken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

GGoos

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #92 Gepost op: 28 november 2013, 11:08:41 »
Weet je wat is Wim, op fora mis je intonatie en mimiek waardoor de toon en context van een boodschap niet altijd duidelijk is. Soms bieden smiley's een uitkomst maar ook dat is niet altijd het geval. Ik bewonder je doelstelling echter vat ik jouw opmerkingen eigenlijk nooit als negatief op. Ik kan natuurlijk niet voor de andere individuele leden spreken.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #93 Gepost op: 28 november 2013, 12:16:36 »
Je moet me niet altijd serieus nemen; dat doe ik zelf ook niet.  :) Maar je hebt wel gelijk: de bedoelde tone of voice is niet altijd uit tekst op te maken.
Het was ook eigenlijk meer als grapje bedoeld naar Pierre; als die gast vette tekst gaat gebruiken, dan zie ik in gedachten zijn hoofd een beetje rood aanlopen...  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #94 Gepost op: 28 november 2013, 12:49:21 »
Je moet me niet altijd serieus nemen; dat doe ik zelf ook niet.  :) Maar je hebt wel gelijk: de bedoelde tone of voice is niet altijd uit tekst op te maken.
Het was ook eigenlijk meer als grapje bedoeld naar Pierre; als die gast vette tekst gaat gebruiken, dan zie ik in gedachten zijn hoofd een beetje rood aanlopen...  :D

Da's alleen in gedachte Wim ... ik loop niet zo snel rood aan. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

GGoos

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #95 Gepost op: 29 november 2013, 07:51:46 »
Je moet me niet altijd serieus nemen; dat doe ik zelf ook niet.  :) Maar je hebt wel gelijk: de bedoelde tone of voice is niet altijd uit tekst op te maken.
Het was ook eigenlijk meer als grapje bedoeld naar Pierre; als die gast vette tekst gaat gebruiken, dan zie ik in gedachten zijn hoofd een beetje rood aanlopen...  :D

Lol, dan heb ik de smiley's verkeerd opgevat :)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #96 Gepost op: 29 november 2013, 11:49:30 »
Dat is ook wel een beetje het lullige met smiley's: als je met een grap écht effect wilt sorteren, dan doe je dat met een strak smoelwerk, dus zonder smiley's... maar ja dan denkt iedereen weer dat je het serieus meent en dat is ook weer niet goed.
Eigenlijk moet je elkaar een beetje kennen om grappen te begrijpen. Maar het nadeel daarvan is weer dat mensen die meelezen en je minder goed kennen, het weer verkeerd begrijpen.
Pffff.... het blijft lastig.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #97 Gepost op: 29 november 2013, 13:05:23 »
Nou zal ik er dan maar neerzetten dat bij het meeste wat jij tikt je een kilo zout moet nemen ghegheghe ;)
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #98 Gepost op: 29 november 2013, 13:43:30 »
Zie je? Niemand neemt mij serieus!  :o

Gisteren was ik toevallig in Almelo bij Somberg Modelbouw en heb ik even verf gehaald:


En ze hebben daar ook het goede merk. Van links naar rechts: roestkleurig mat 62, rood mat 60, zwart mat 33, wit mat 34, gemeentegroen mat 76 en metaalkleurig 11.
Roest meng ik met bruin en zwart en een lichte drybrush van metaal en baksteen meng ik met rood en zwart. Ik kan dus weer lekker verder.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #99 Gepost op: 29 november 2013, 13:46:36 »
Gewoon je eigen merk. en dan nog in de buurt ook. Je heb niks te klagen.(behalve dat we je niet serieus nemen ;D)
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.