Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102014 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #50 Gepost op: 22 oktober 2013, 00:23:53 »
Ben zeer benieuwd naar je bankschroef. ;)


De (nog ongeschilderde) bankschroef. Oh ja, en een wasbak... de 15 mm koperen pijp voor de kraan moet er nog op.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #51 Gepost op: 22 oktober 2013, 01:03:39 »
Flinke bankschroef.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #52 Gepost op: 22 oktober 2013, 01:10:38 »
Grote handen, grote voeten, grote bankschroef...  8) ...vind je 'm te groot?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #53 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:20:59 »
Kleine update:


Ik heb even m'n gereedschapskist uitgepakt en netjes en overzichtelijk op een bord gehangen.

Flinke bankschroef.


Tom schreef het niet met zoveel woorden... maar ik voelde de voorzichtige hint wel; hij was misschien wel ietsje te groot... niet veel, maar ik heb 'm toch maar ietsje kleiner gemaakt. Zo beter Tom?
Misschien ten overvloede: ik schilder pas als alles erop zit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #54 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:23:06 »
Ja zo is het beter.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #55 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:45:06 »
Nou moet ik alleen nog een kraantje met een vies stukje groene zeep in zo'n zeepbakje en een vieze handdoek naast de wasbak. Het wordt een echte smeerboel in die garage.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #56 Gepost op: 22 oktober 2013, 23:53:47 »
Gedverderrie, daar ga ik mijn witte Ferrari Kanarie niet heen brengen hoor :(
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #57 Gepost op: 23 oktober 2013, 00:05:21 »
In mijn periode was er nog geen APK, hadden alle auto's nog trommelremmen, kon je van een joetje benzine van Den Helder naar Middelburg rijden en een kapotte uitlaat werd met een reparatiekitje weer als nieuw.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #58 Gepost op: 23 oktober 2013, 01:49:39 »
Ik vind dit leuk Wim. En als alles straks een beetje lekker vet en vies is ..... geweldig ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #59 Gepost op: 23 oktober 2013, 02:01:25 »
Ja die periode ken ik nog al te goed.
Auto's waar de chassisbalken waren vol gestort met cement.

Ik werkte van 1962 tm 1965 in een garage als "boekhouder"
Het was een autohulpdienst, "Rotterdamse Autoreparatie Dienst", tel. 010-131313 (echt waar)
Wat ik daar allemaal heb meegemaakt met gestrande auto's die o.a. uit de Maastunnel werden gesleept is met geen pen te beschrijven.
Soms lag zo'n auto zo laag door de zwaardere chassisbalken dat zelfs de belastingdiens er bij kwam voor de wegenbelasting.
We reden met groen-wit-groene Opel Records station en een oude Bedford als takelwagen welke ook nog voorzien was van een zgn Dolly.

Citroën (Strijkijzer) waar de remleidingen van waren doorgetrapt, Oost-Duitse auto's (Borgward) waar de veren door de achterbank heen staken omdat de bodem was weggerot.

In de garage stonk het altijd naar Peut, Smeer, Benzine en zwetende automonteurs.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #60 Gepost op: 24 oktober 2013, 10:39:15 »
Nou moet ik alleen nog een kraantje met een vies stukje groene zeep in zo'n zeepbakje en een vieze handdoek naast de wasbak.

En vergeet de pin-up girls niet. Die muur is veel te leeg voor een garagemuur!  ;)

Het ziet er leuk uit Wim. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten, GéJé ;)

GGoos

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #61 Gepost op: 24 oktober 2013, 12:28:31 »
Afgelopen weekend ook wat winkelpanden gezien bij de open dag van de lokale modelspoorclub. Het leek wel alsof de etalages waren gemaakt van echte foto's. Iemand hier vaker van gehoord of ervaring mee?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #62 Gepost op: 24 oktober 2013, 12:44:35 »
Een foto van een echte etalage achter een H0-winkelruit plakken heb ik wel zien doen, maar zelf ben ik daar niet zo'n voorstander van omdat het eerste is wat je ziet is: "Hee, daar heeft-ie een foto achter het raam geplakt!" Ik vind dat ook omdat de stijl van een modelhuisje of winkel een hele andere stijl is dan een winkel in de echte wereld.
Ik denk dat als je diepte aanbrengt in zo'n foto door 'm in het interieur te vouwen en in verschillende lagen op te bouwen, dan wordt het al een heel stuk beter. Tom heeft dat gedaan in zijn slagerij en Pierre voor een deel in zijn Fiat-garage. En als je toch bezig bent, bekijk dan meteen even de achtergrondgebouwen op de baan van Pierre, hij heeft daarin een 3D-werking gemaakt waardoor je écht twee keer moet kijken, van hoe heeft-ie dát nou weer geflikt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #63 Gepost op: 11 november 2013, 15:32:01 »
Kleine update:
Het werd er zo langzamerhand wel weer eens tijd voor. Ik heb niet voor elke baksteen en schoorsteen een update geplaatst, maar voor ik met het schilderwerk begin alvast wat foto's. Zoals jullie zien: ik ben best wel druk geweest.


De garage aan de straatzijde. De zijkant grenst min of meer aan het spoor. Die hoge schoorsteen op het dak is bedacht om over het naastgelegen pand heen te roken.


De garage aan de achterzijde. Op de eerste etage komt een veranda en omdat deze bovenwoning anders niet bereikbaar zou zijn komt er een verbinding met een trap.


De twee panden aan elkaar. Ik dacht dat eerst dat er in de winkel Tom's Vispaleis zou komen, maar met periode III in het achterhoofd wordt het toch een Vleeschhouwerij. Links naast de winkel komt nog een hoekpand met een winkel en ik denk daar het Rembrandthuis van Heljan (van Pierre gekregen) voor ga ombouwen.
Met deze drie panden (Stationsplein 1 t/m 5) is het rijtje compleet.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #64 Gepost op: 11 november 2013, 15:52:21 »
Ziet er allemaal strak uit.
Ben wel benieuwd hoe straks de garage er uit zal zien en de vleeschhouwerij van Hoefsmid er van binnen uit gaat zien.
Loodslabben vind ik wel mooi maar als ik eerlijk mag zijn, naar mijn idee toch iets te aanwezig.
Doet in mijn ogen een beetje afbreuk aan de mooi gedetailleerde schoorsteen en dak.
Echter daar zal een ieder zijn of haar eigen mening over hebben, ze horen er wel op maar zelf laat ik ze weg omdat het me teveel stoort.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #65 Gepost op: 11 november 2013, 16:00:14 »
Ik vind die loodslabben wel wat hebben, maar ben het met Tom eens dat die dingen te aanwezig zijn.
Misschien wat minder glanzend en wat donkerder maken? In ieder geval minder opvallend, maar wel laten zitten. Op het dak horen loodslabben!
Je bent in ieder geval weer lekker bezig.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #66 Gepost op: 11 november 2013, 16:20:46 »
Mooie update Wim. ;)
Ik ben het wel met Roel eens dat de loodslabben daar horen maar misschien de kleur wat aangepast moet worden. Misschien kan je ze gewoon wat lakken met matte lak. Maar voor de rest .... wat moet ik daar nou van zeggen? Helemaal geweldig deze panden. En op en top Nederlands. Knap gebouwd man  ;)

Komt de inrichting er later apart in of ga je dat nu rechtstreeks in de panden bouwen? 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #67 Gepost op: 11 november 2013, 16:25:44 »
Op een foto komt alles extra naar voren. Zo ook de loodlabben. Waarschijnlijk zijn ze in het echt minder opvallend, maar op de foto te aanwezig.
Ik ga dan ook met de vorige heren mee. Beetje verouderen en ze zien er top uit.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #68 Gepost op: 11 november 2013, 16:35:01 »
Op een foto komt alles extra naar voren. Zo ook de loodlabben. Waarschijnlijk zijn ze in het echt minder opvallend, maar op de foto te aanwezig.

Daar kon je wel eens helemaal gelijk in hebben Rick.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #69 Gepost op: 11 november 2013, 17:27:50 »
Even over de loodslabben:
Die zijn op dit moment inderdaad erg aanwezig omdat ze metaalkleurig zijn. Beste mensen, deze panden moeten nog geschilderd worden. Lood heeft een loodkleurige kleur en dit is chroom-kleurig; ze worden uiteindelijk donker-grijs met een ietsje lichtere drybrusch, geheel in overeenstemming met de kleurtoon van de rest van deze panden. Zelfs nieuw lood glimt niet zo.
Ik gebruik dit materiaal omdat het zelfklevend is, flinterdun een beter plakt (en beter blijft zitten) dan plakband. De beugels van de regenpijpen, lijken verchroomd, maar krijgen straks een zinkkleur, net als het dak bovenop de garage.

Citaat van: Pierre
Komt de inrichting er later apart in of ga je dat nu rechtstreeks in de panden bouwen? 
Ik heb de vloeren waar de inrichting in komt uit de grondplaat gesneden; in de winkel aan de voorkant en in de garage aan de zijkant. Deze kan ik er later als een soort lade inschuiven. Op zich werkt dat wel makkelijker omdat je niet een heel huizenblok in je handen hoeft te houden als je met interieur bezig bent. Bovendien was dit de enige manier om de panden rondom dicht te maken en ik nadat de bakstenen geschilderd zijn, de raamkozijnen en het interieur er ook nog in kan zetten.
Veel van de onderdelen staan nog los, dus het kan zijn dat e.e.a. nog niet perfect aansluit.

Citaat van: Tom
Ben wel benieuwd hoe straks de garage er uit zal zien en de vleeschhouwerij van Hoefsmid er van binnen uit gaat zien.
Veel vroegere Vleeschhouwerijen hadden opengesperde beesten in hun etalage hangen. Dat is wel geinig, maar dat ontneemt wél het zicht naar het interieur. Er komen in elk geval witte tegeltjes tegen de muren, zo'n toonbank met koeling waar de fijne vleeswaren in liggen, een hakblok, een koelkast en worsten aan de muren. Veel meer werk wil ik er niet van maken, want je moet er nog wel wat van kunnen zien.


De hoefsmid wordt een Renault-garage en ik ben nog aan het dubben of ik er een smeerkuil met dwarsbalken in maak, een brug tussen vier H-profielen of een hydraulische brug zoals bovenstaand voorbeeld. Deze drie mogelijkheden hebben elk hun voor- en nadelen:
Een smeerkuil met dwarsbalken: weinig inspirerend.
Een brug tussen vier profielen: inspirerend maar vreet wel ruimte en ontneemt veel zicht.
Een hydraulische brug: weinig geloofwaardig


Ik vind deze brug wèl weer mooi.
Enfin, Pierre mag het zeggen.

Heren, dank voor jullie feedback!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #70 Gepost op: 11 november 2013, 20:26:06 »
Mag ik het zeggen??  :o  .... Ok dan ....
De brug die je laat zien is een één kolom hefbrug en zeer geloofwaardig in jouw tijd. Bovendien neemt hij niet veel plaats in als hij omhoog staat en je kan er lekker langs en onderdoor kijken. Daar komt nog bij dat hij vrij simpel te maken is. Ik vind dit een zeer goede oplossing zo niet de beste ;).


Heb je daar wat aan Wim?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #71 Gepost op: 11 november 2013, 20:34:31 »
Citaat van: Pierre
Mag ik het zeggen??  :o  .... Ok dan ....
Ja, nou graag Pierre. Jij bent deskundig.

Citaat van: Pierre
De brug die je laat zien is een één kolom hefbrug en zeer geloofwaardig in jouw tijd. Bovendien neemt hij niet veel plaats in als hij omhoog staat en je kan er lekker langs en onderdoor kijken. Daar komt nog bij dat hij vrij simpel te maken is. Ik vind dit een zeer goede oplossing zo niet de beste ;).
Heb je daar wat aan Wim?
Dankjewel Pierre. Die ga ik dus maken. Het wordt dan wel de brug uit de onderste foto; ik maak 'm dus even opnieuw. Ben blij met je advies.
Bedankt!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #72 Gepost op: 11 november 2013, 20:38:15 »
Overigens zijn de twee bruggen in de grondplaat de zelfde soort bruggen. Alleen staan ze naar beneden. Als je er één kan uit snijden en op een paaltje zet ben je al helemaal klaar.

En zet er geen auto op dan kan je er ook lekker langs kijken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #73 Gepost op: 11 november 2013, 22:11:02 »
Ik weet nog niet waarom, maar ik laat het bouwpakket waar deze brug in zit nog even intact, bovendien vind ik het niet mooi dat-ie is meegegoten met de grondplaat. Ik vind het eigenlijk niet zo'n mooi ding... ook niet als ik ’m uitsnij. Ik bouw liever een nieuwe, zoveel werk is dat ook weer niet. Als ik die brug een klein stukje boven de grond laat komen, kun je ook mooi die rvs-cilinder zien met lekkende oliesporen. Gaat helemaal leuk worden.
En een auto op de brug ontneemt wel erg veel zicht, dus daar ga ik nog wel wat op verzinnen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #74 Gepost op: 11 november 2013, 22:17:53 »
De rijplaten kan je makkelijk nabootsen met van dat band wat soms om pakketten heen zit.
Heb je gelijk een mooi stuk traanplaat, desnoods op een ondergrond van styreen zodat het een beetje vlak blijft.
Styreen van 1mm lijkt me dik genoeg, kan je er ook nog een mooi randje langs maken van 0,5mm styreen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0