Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102458 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #25 Gepost op: 6 oktober 2013, 22:05:18 »
Goed om te lezen dat je nu eens op een project gaat richten. Ben nu al benieuwd naar het stationsplein.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #26 Gepost op: 6 oktober 2013, 22:16:30 »
Beste Pierre, ik ben in m'n hoofd nogal aan het worstelen geweest hoe ik de sporen op een fatsoenlijke manier naar de andere module krijg, waar mijn steenkolenmijngebeuren staat. Zo wil ik (op de tweede module) het normaalspoor achter een fabriek langs (dus meer uit het zicht) en het smalspoor voor de fabriek langs (dus meer in het zicht). Op die manier kan ik mijn mijnschacht mooi laten aansluiten op de ondergrondse steenkolenmijn. Die steenkolenmijn komt in een soort lade onder de module. Een beetje op dezelfde manier zoals Tom zijn druipsteengrot heeft gemaakt.
Bovendien wil ik tussen beide modules water met daaroverheen een brug voor twee sporen H0 en één spoor H0e. Dat wordt dus een aardig brede brug. Verder moet er ook nog een brug komen waar bijvoorbeeld mijn busbaan overheen gaat. Is wel leuk hoor zo'n bus, maar hij moet wèl ergens heenrijden. Voorlopig wordt dat dus vanaf het station naar de fabriek en steenkolenmijn en vise versa.
Ik maak binnenkort wel een tekening van, want volgens mij begrijpen jullie er niks meer van.  :o
Die winkelpanden komen dus op het Stationsplein. Ik denk dat een fietsenwinkel wel handig is, een cafetaria (de vroegere benaming voor snackbar) of een garage. Garages zijn wel leuk om te maken met al die oude zooi.

Goed om te lezen dat je nu eens op een project gaat richten. Ben nu al benieuwd naar het stationsplein.
Nou Rick, ik richt me steeds op projecten... ze komen alleen nooit af omdat ik van hot naar haar vlieg.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #27 Gepost op: 7 oktober 2013, 15:49:08 »
Aan de rechterzijde van dit pand komt een garage, die ik er meteen maar aan vast bouw. Zodoende wordt het hopelijk één mooi geheel. Bovendien werkt het voor mij makkelijker als het een geheel is.


De voorgevel maak ik van Auhagen baksteenplaat en de ramen haal ik uit mijn voorraad raamkozijnen.


De raamopening rechts is wat hoger omdat er bij allen kozijnen nog een rollaag van baksteen bovenin komt.
De rand van het raamkozijn in het midden loopt gelijk met de bakstenen en ik vind het mooier als de kozijnen meer naar binnen zitten, zodat je bij de randen nog wat baksteen ziet.


Ik heb er dus nog maar een plaatje achter gezet, waar ik de raamopeningen uitsnij... het kozijn zit volgens mij nu beter.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #28 Gepost op: 7 oktober 2013, 20:00:09 »
Mee eens Wim ..... zo'n verzonken raam met dikke muur is een stuk mooier.  :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #29 Gepost op: 7 oktober 2013, 20:54:57 »
...en er moet nog wat af aan de bovenkant van de gevel, maar ik ben er nog niet uit wat voor dak ik erop maak: een mansardedak of net zo'n dak als bij de buren. Deze garage wordt in elk geval een verdieping lager, zodat het verspringende effect wat speelser wordt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #30 Gepost op: 13 oktober 2013, 18:06:31 »
Het lijkt alsof ik flink ben opgeschoten, maar ik heb mezelf geen tijd gegund om foto's te maken... enfin, weer een update:


De losse gevelplaten van de garage met bovenwoning. Deze grage komt (van voren gezien) rechts naast het eerste pand. Voordat ik alles in elkaar plak wil ik zeker weten dat het ook allemaal past en alle details erop zitten.
Van rechts naar links: het dak met nog een ontbrekende schoorsteen en een daklicht. In tegenstelling tot het eerste pand zullen er op de zolder geen spannende dingen te zien zijn. Daarnaast de gevelplaat voor de achterzijde van de eerste etage. Wellicht dat ik daar een keukeninterieur in maak, maar dat weet ik nog niet. Linksonder de voorgevel met een wat meer bewerkte daklijst. Ligt voor de hand dat het interieur van de garage goed te zien zal zijn. Daarnaast de zijgevel met een zijingang. Ik denk dat de garagedeuren van die harmonicadeuren worden. De witte deur is de deur van de zijingang.


Nog even een detail van het dak en van de zijmuur.


En het dak in detail. Het daklicht komt uit de bak op een van de eerste foto's... daar kun je 'm trouwens zien liggen.  :D

Deze foto's zijn met mijn iPhone genomen en het lijkt of een aantal gevelplaten niet helemaal recht zijn, maar dat is de vertekening van het beeld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #31 Gepost op: 13 oktober 2013, 19:02:26 »
Ziet er weer heerlijk uit Wim. Van die kleine dingen die het mooi maken. Zo'n regenpijp die keurig netjes in de dakgoot komt te zitten. Knap hoor.  ;)

Ik heb voor jou ook een vraagje. Waarom gebruik je rood schuurpapier als dakgrind? Waarom niet gewoon blank/bruin? Of hebben ze dat niet bij de Action?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #32 Gepost op: 13 oktober 2013, 19:48:41 »
Ah, je hebt met de muurplaatjes in je hoofd het bouwwerk al in elkaar zitten? Tsja, ik kan wel een regenpijp op de dakgoot aansluiten, maar dan moet er wèl een afvoer inzitten... het is tevens een paspuntje. Het is niet voor het eerst dat ik iets in elkaar plak en dat alles verkeerd om zit. Zo ben ik gisteren bezig geweest om de kopse kant van een muur in verstek te vijlen.... niet mijn leukste bezigheid en hij zat dus aan de verkeerde kant.

Ik heb voor jou ook een vraagje. Waarom gebruik je rood schuurpapier als dakgrind? Waarom niet gewoon blank/bruin? Of hebben ze dat niet bij de Action?
Ik heb me scheel gezocht naar zandkleurig schuurpapier: de Gamma, de Praxis, de Action... allemaal trendy kleurtjes maar geen zandkleurig. Mooi rood voor een fietspad of een tennisbaan, maar voor een dak moet je zelf aan de gang.  :(

Ik moet dus nu op zoek naar ingrediënten voor een garage-interieur.


Zoiets... maar dit is gemaakt in een grotere schaal.


Of zoiets... dit is wèl H0

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #33 Gepost op: 16 oktober 2013, 22:14:29 »
Kleine update:


Bezig geweest met het interieur van de garage. Boven de werkbank komt tl-verlichting op de werkbank een slijpmachine en op de planken potten en zooi. De muur rechts is de binnenkant van de buitenmuur. Het raamkozijn komt zowel binnen als buiten. Links naast het raam een wasbak en rechts van het raam nog een werkbank met bankschroef.
Enfin, het is niet veel maar toch weer wat gefröbeld.
Ik weet nog niet of ik er ook een brug in maak, want zo'n ding neemt wel het zicht weg van alle details. Ik overweeg een smeerkuil met planken er overheen of zo'n krik op wieltjes.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #34 Gepost op: 16 oktober 2013, 23:24:00 »
Mooi werk Wim. Leuk onderwerp ook. Mijn beroep hè ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #35 Gepost op: 16 oktober 2013, 23:48:41 »
Precies! Er is dus genoeg vakkennis aanwezig op dit forum om tot een geloofwaardige inrichting te komen. Als je nog tips hebt, heel graag! Het moet wél passen in mijn tijdspanne, dus niet al te moderne fratsen.
Misschien nog een cilinderkop op de werkbank, wat V-snaren in van die kartonnetjes aan de muur en natuurlijk...


...reclame passend bij de periode.


En volgens mij waren veel die jongens in blauwe overalls ook niet vies van andere afbeeldingen aan de muur. Jij natuurlijk niet Pierre.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2013, 23:54:27 »
Ieder jaar kwamen er weer nieuwe kalenders uit Wim.  ;D En in januari waren ze al bekeken tot december :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #37 Gepost op: 17 oktober 2013, 00:05:30 »
En dat zullen wel geen kalenders zijn geweest met vuurtorens of windmolens...  :o
Ik heb net even gezocht... maar er is genoeg te vinden.


Deze ook... Uitprinten opplakken en klaar!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #38 Gepost op: 17 oktober 2013, 00:11:45 »
Misschien ook leuk om er een compressor bij te zetten, zo eentje waar ze o.a. ook de banden mee oppompen.
Kan je er gelijk een stapeltje banden bij leggen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2013, 00:49:55 »
Dat gereedschap bord wat je laat zien is niet van een automonteur maar van een fietsenmaker Wim. :o Het meeste van dit gereedschap gebruikt een automonteur niet.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2013, 12:57:40 »
Misschien ook leuk om er een compressor bij te zetten, zo eentje waar ze o.a. ook de banden mee oppompen.
Kan je er gelijk een stapeltje banden bij leggen.
Maar ja... waar haal ik zo'n ding vandaan...  :(

Dat gereedschap bord wat je laat zien is niet van een automonteur maar van een fietsenmaker Wim. :o Het meeste van dit gereedschap gebruikt een automonteur niet.
Whahahah.!  ;D Wat weet ik er ook van... daarom ben ik blij dat hier nog wat vakkennis aanwezig is.


Dit beter?


Bron: The Terrapin Narrow Gauge Society
Ter inspratie: dit is eigenlijk het stijltje dat ik zoek... en daar staat die compressor ook.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #41 Gepost op: 17 oktober 2013, 16:58:44 »
Wauww ...dat zijn hele mooie stoffige garage plaatjes Wim. Wat een sfeertje. Daar kan je wel wat mee. Bijna alles op het plaatje kan je wel zelf maken dus .......... ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #42 Gepost op: 17 oktober 2013, 17:16:59 »
Dit is wèl een veel grotere schaal hè? Bijna alles kun je zelf maken...  :o die steeksleutels daar moet ik een juweliersloep bij hebben. De bankschroef heb ik in elk geval bijna klaar.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:49:47 »
Ja wim ...  een steeksleutel 10-11 zal het wel niet worden.  ;D Maar een beetje forse steeksleutel of ringsleutel moet toch wel te doen zijn. Ik denk een stukje elektriciteit draad met harde kern (b.v. telefoondraad) strippen en dan een klein u-tje buigen of een o-tje en dit solderen aan een stukje recht. Dat gaat wel. Misschien kan je het zelfs wel een beetje plat slaan. Roestig schilderen en hup ....... Ik zie dat wel zitten :) Een hamer en een schroevendraaier moet ook geen probleem zijn behalve dan dat het klein is. Als je een stukje draad stript en een klein stukje isolatie laat zitten heb je al een schroevendraaier. Hamer is een stukje lucifer of kunststof met een op maat geknipte speld er door. Een breekijzer is ook nooit weg om ergens te laten slingeren op de werkbank en daar kan je van alles voor gebruiken. Banden kan je snijden van een stukje slang of zagen van een kunststof pijp 5mm. Ik heb dit ook gedaan op de steiger.

Ben zeer benieuwd naar je bankschroef. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2013, 21:31:46 »
Nou Pierre, dit soort feedback helpt wel. Het is een soort omschakeling in denken: ik denk het eerst in styreen en jij denk gelijk aan solderen. Dat had ik natuurlijk ook gelijk met die 5/8 electriciteitspijp kunnen doen als ik gewoon een stukje koperdraad had gebruikt. Bovendien kun je daarmee ook mooie bochten maken. Ik ga je tips gebruiken en weet nu ook hoe ik zo'n krik op wieltjes kan maken.
Dit weekend zit ik in Giethoorn met het hele spul... dus ik moet nog even wachten met verder fröbelen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #45 Gepost op: 18 oktober 2013, 08:10:32 »
Nou Giethoorn das pas dichtbij :)
Nog geen 20 minuten rijden Wim hahahaha :) :) :) :)
Koffie staat bruin mocht je tijd en zin hebben.
Fotografen met passie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #46 Gepost op: 18 oktober 2013, 10:13:41 »
Dit weekend zit ik in Giethoorn met het hele spul... dus ik moet nog even wachten met verder fröbelen.

Veel plezier in Giethoorn Wim. We wachten wel op de update ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #47 Gepost op: 18 oktober 2013, 10:21:07 »
Een familieweekend met de kinderen.Wolvega gaat het niet zozeer niet lukken om zin dan wel om tijd...   :o
Gebeurt nog wel een keer als je ramen er weer inzitten.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #48 Gepost op: 18 oktober 2013, 12:16:10 »
Whahaha die zitten er inmiddels allang weer in lol....
Van het weekend wel behang scheuren lol, en dan krijg ik maandag nog een stukkie bij de keukenmuur aan en dinsdag word er behangen.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #49 Gepost op: 18 oktober 2013, 21:18:48 »
Ah... ik heb wel foto's gezien van jullie huis zonder ramen, maar nooit met ramen. En ik weet nog dat ik dacht: "Misschien hebben ze het niet door dat het zo tocht!" Tsja, ik wilde er niet gelijk over zeuren.
Nou ben blij dat het spul er weer inzit.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)