Via Marktplaats opgehaald uit Losser; een Nederlandse gemeente in het oosten van Twente. In de gemeente woonden op 1 april 2016 22.410 inwoners op een oppervlakte van 99,64 km². De gemeente Losser maakt deel uit van de Regio Twente.
Op Marktplaats zoek ik ook nog wel eens op postcode en dan met een maximale afstand van 25 km. Dat scheelt verzendkosten, ik hoef niks over te maken, de verkoper hoeft niks in te pakken en naar het postkantoor om het spul te versturen. Dat houdt de prijs mooi laag. Het voelde wel een beetje gênant om € 7,50 in iemands handen te drukken en dan met een doos vol spullen de deur uit te lopen. Maar ja, zo is het leven.
Het is wel een doos vol, maar er zit natuurlijk ook heel veel rommel bij. Meestal ben ik op zoek naar bouwwerken waar schoorstenen, daken, ramen en deuren die er makkelijk uit of af te halen zijn, maar meestal kloppen de schaalverhoudingen niet en zijn die huisjes veel te klein en dus ook de deuren en de ramen. Bovendien is het gross van het spul oer Duits met Duitse dakpannen en veel te kleine ramen.
Het is een aardige score, maar het is nou ook weer geen wereld-klapper.

Deze was een veel betere koop. Ook opgehaald, ik geloof voor € 15,00. Hier ging het mij om die bierbrouwerij. Het station, het kapelletje en dat vakwerkhuisje reken ik dan als collateral damage.