Een EPROM in een gesloten kast, met netjes de sticker over het wisvenster, blijft in principe gewoon goed. Bij de EPROM in de kit van Wim ontbreekt de sticker, en daarom heb ik daar nogal aarzelingen bij. Is de kit altijd in een lichtdichte kist verpakt geweest, dan heb je een goede kans dat het nog werkt. Maar dan weet je nog steeds niet of je echt wat met deze ontwikkelkit kunt.
Als de EPROM van Anne's Edits centrale z'n sticker nog heeft, en de centrale netjes in een redelijk lichtdichte behuizing zit, is er geen reden om te veronderstellen dat die het niet meer doet.
Tijd over?
Ik heb een heleboel, maar zeker geen zeeën van tijd. En IC-tjes bakken, is een eitje ook goed? 
Ik had je anders best graag een cursus Z80 assembly gegeven

Nou ja, dan wordt het eieren eten.

Jeetje Anne, dat is 1976-spul. Zat die Z80A-processor niet in de Sinclair ZX Spectrum? Toen heette computers nog home-computers!
De
Spectrum is van 1982, en daarmee alweer véél jonger. Daar zat inderdaad een Z80 in, op 3,5MHz. Overigens, nog geen tien jaar geleden werden er nog steeds Z80 varianten geproduceerd. Het is daarmee een best taai beessie.