Wat mij wel opvalt is dat alle teksten gewoon handgeschreven zijn. Dat valt me een beetje tegen. Gelukkig is dit met de printer makkelijk op te lossen en dan kunnen ze gelijk in het Nederlands. 
Meest handgeschreven tekst is in het Duits. De Franse opschriften zijn wel drukletters en die zijn dus wel prima te gebruiken omdat het denk ik toch een Frans dioramaatje wordt in het begin van de 50-er jaren.

Inderdaad vallen de poppetjes in een grote schaal mij ook een beetje tegen wat detaillering betreft. Je zou zeggen dat hoe groter hoe makkelijker de details aan te brengen. Dat blijkt dus niet zo te zijn blijkbaar. Sommige poppetjes zijn net zombies zonder uitdrukking en bijna glad.
Ik ben het met je eens dat de detaillering van figuren nogal tegenvalt. De setjes van Tamiya zijn op 1:35 een stuk beter, maar dat is weer geen gangbare modelspoor schaal en hebben de poppetjes meestal helmen op en mitrailleurs in hun handen. In jouw schaal zijn poppetjes over het algemeen slecht gedetailleerd en beroerd (glimmend) geschilderd.

Preisertjes in jouw schaal G (1:24 - 22,5) zijn wèl weer de moeite waard, maar vaak belachelijk duur. Geluk bij een ongeluk is dat je met 10 Preisertjes je diorama al aardig gevuld hebt.
Uit nood heb ik geboden op dit setje:

Die piloot daar heb ik natuurlijk écht helemaal niks aan, maar die mevrouw kan mooi de post rondbrengen, die gast met die jerrycan gaat in een garage werken... enfin, met een beetje nabewerking heb ik zó een dorp vol.
En mocht het tóch allemaal niet werken, dan stap ik van 1:48 zó over op 1:35 daar is de keuze -ondanks dat het meeste militair is- vele malen groter.
Als Ernst Paul Lehmann Patentwerk een LGB-schaal kan verzinnen, dan kan ik met hetzelfde gemak ook een eigen modelspoorschaal verzinnen.