Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755465 keer)

stafmarklin

• Gast
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1425 Gepost op: 31 januari 2015, 01:13:54 »
 :)Wreed accident, wreed accident. Die "sleurhut" is niet meer te gebruiken. Prachtig stukje scenery Pierre.

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
« Reactie #1426 Gepost op: 31 januari 2015, 08:30:45 »
Begint er leuk uit te zien Pierre. Ik moest ook lachen toen ik het ongeluk(je) zag. Sommige toeristen kunnen ook gewoon niet autorijden ;)!

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1427 Gepost op: 31 januari 2015, 10:39:05 »
De camping ziet er goed uit Pierre, krijg bijna zin om de caravan weer uit de stalling te halen.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #1428 Gepost op: 31 januari 2015, 11:03:35 »
Pierre,

wat een geweldig leuk extraatje dat ongelukje.
Campinkje ziet er ook al leuk uit.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #1429 Gepost op: 31 januari 2015, 11:22:33 »
Pierre deze kan je er ook nog bij doen  ;)

https://www.facebook.com/video.php?v=742854012476593

Het filmpje moet je even bekijken via fb ik hoop dat het lukt.
Fotografen met passie.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #1430 Gepost op: 31 januari 2015, 11:55:15 »

Whaaaaaaaaaaaa mollen
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1431 Gepost op: 31 januari 2015, 16:08:14 »

Ik heb net gras ingezaaid  :o Dus liever hier geen mollen ... maar ze zijn wel leuk ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1432 Gepost op: 31 januari 2015, 16:29:42 »
Ach, er komt vast nog wel een barbecue met een knipperend ledje uit een Action-theelichtje.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1433 Gepost op: 31 januari 2015, 18:45:59 »
Ach, er komt vast nog wel een barbecue met een knipperend ledje uit een Action-theelichtje.  :)

Midden op het veldje zie je een kale plek. Dit is de vuurplaats en daar komt een kampvuur waar mensen omheen zitten. Natuurlijk met een knipperledje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1434 Gepost op: 5 februari 2015, 14:33:17 »
Kleine update:

Van de week niet zo veel gedaan aan de treinbaan. M’n lichaam werkt niet helemaal mee. :(  Een beetje reparatie en schilderwerk.

De camping begint langzaam vol te stromen. Eens kijken of ik van de week wat tentstokken en scheerlijnen kan regelen.

Bij het partijtje Preisers wat ik de laatste keer gekocht heb zaten best wat dingen die ik op de camping kan gebruiken. Buiten wat badgasten en bootjes ook vrouwtjes die de was doen en wasgoed aan een beetje dikke palen.  Het wasgoed losgeknipt van die lompe palen en aan een waslijn/scheerlijn gehangen. Nu nog een beetje schilderen en dan een leuk plekje zoeken. Wasgoed mag op een camping toch niet ontbreken?

Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #1435 Gepost op: 5 februari 2015, 15:21:06 »
Als het wasgoed wel ontbreekt dan pas was het was wasgoed. ::)

Hoop dat je lichaam weer hersteld, het zijn ook barre tijden.

Camping komt lekker vol te staan.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #1436 Gepost op: 5 februari 2015, 17:27:26 »
Begint al weer een aardige camping te worden Pierre en sterkte.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #1437 Gepost op: 5 februari 2015, 18:47:22 »
Sterkte Pierre, hoop dat het snel weer wat beter gaat. En je camping begint er leuk uit te zien zo., ben benieuwd naar het eindresultaat!

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1438 Gepost op: 5 februari 2015, 18:53:18 »
Veel beter zo die waslijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline jerry

• Super Modelspoorder
« Reactie #1439 Gepost op: 5 februari 2015, 19:31:39 »
waslijn maken tussen de/een boom en een caravan of tent(stok)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #1440 Gepost op: 6 februari 2015, 11:47:17 »
Leuk stilleven, niet het volleybalveldje vergeten natuurlijk.

Het ziet er wel nog erg clean uit maar na een paar regenbuitjes komt dat vast wel goed  ;) Pierre kennende.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #1441 Gepost op: 6 februari 2015, 13:22:29 »
Pierre, beterschap. Ik hoop dat je binnenkort weer lekker kunt rommelen.
Je camping ziet er leuk uit. En zoals al gezegd is, een paar doelpalen zouden ook niet gek staan.
Maar waarschijnlijk zit alles al in je brein  ;).

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1442 Gepost op: 6 februari 2015, 16:12:37 »
Dank jullie wel jongens. Af en toe speelt de reuma behoorlijk op en kan er niet zo veel geknutseld worden als dat ik zou willen. Maar ja ... dat is niet anders. :) Ik bouw het langzaam door met de spullen die ik gesprokkeld heb en ik zie wel hoe het gaat lopen. Straks eens even kijken wat ik eigenlijk allemaal voor vakantie Preisertjes heb en wat ik die allemaal kan laten doen. Ik moet er ook nog een handje vol bewaren voor het strandje beneden.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1443 Gepost op: 6 februari 2015, 17:39:02 »
Dat hekje rechts, ga je dat nog doortrekken naar links? En dat onverharde weggetje ziet er geslaagd uit. Ik ben alleen nu een beetje kwijt waar die Fiat met die caravan komt te rijden.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1444 Gepost op: 6 februari 2015, 19:36:15 »
Dat hekje rechts, ga je dat nog doortrekken naar links? En dat onverharde weggetje ziet er geslaagd uit. Ik ben alleen nu een beetje kwijt waar die Fiat met die caravan komt te rijden.

Ik denk dat ik straks nog een beetje struiken of heg langs de rand maak. Dat vind ik leuker dan een hekje. Te veel hek en het gaat op een gevangenis lijken.  :) Verder op de camping moet ik ook nog met een beetje groenvoer aan de slag.

De auto met caravan komt op het zandpad te lopen over de camping. Het ziet er onverhard uit maar dat is schilderwerk het is gewoon strak en vlak. ;D
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1445 Gepost op: 6 februari 2015, 19:51:54 »
Dus die FIAT-caravanner rijdt als een bezetene over het kampeerterrein? Of heb je een kilootje of wat aan weerstandjes in de disselbak?  ;D.
Ik zou zweren dat het een hobbelig zandpad was... Errug mooi gedaan Pierre!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1446 Gepost op: 10 april 2015, 22:32:09 »
Tijd om het kampvuur aan te steken. Ik maak gebruik van een ledje uit een elektrisch kaarsje van de Action. Gelijk maar wat hout er op en kijk … de eerste camping gasten verzamelen zich om het kampvuur. 

De camping begint al aardig vol te lopen en er zijn weinig plekken meer over.

Even een uurtje trimmen.

Tussendoor een miniprojectje. Bij de Transit die uit de bocht gevlogen is zijn twee gewonden gevallen. De politie en ambulance zijn snel ter plaatsen (maar ik moet ze nog wel even maken.) Ik wil de autootjes uitrusten met zwaailichten. Maar niet de zwaailichten die overal te koop zijn. Dat vind ik een beetje TE veel zwaailicht en dus te opvallend. Ik ga voor gewone ledjes die ik wil laten knipperen met een spoorwegovergangknipperdingetje (mond vol) van Bush wat ik ooit eens in Houten heb gesprokkeld. Ik moet alleen nog even kijken wat voor ledjes ik ga gebruiken.

Eerst maar eens even de autootjes slopen.

Een ledje plakken onder de bestaande zwaailichten wil niet echt mooi lukken en dus kies ik voor uitboren van de bestaande lichten en een 2mm led plaatsen. Ik vijl de ledjes wat af en maak een rond bolletje bovenop. Omdat de ledjes aan de bovenkant alleen licht geven maak ik de zijkanten ook mat zodat hij overal even veel licht uitstraalt. Ik maak ze blauw met een viltstift.

Eerst het politieautootje maar eens aanpassen. Ik heb het dingetje ooit gekregen van een vriend die bij de politie zit. Komt nu goed van pas. De binnenkant maak ik zwart met een viltstift tegen het doorschijnen van het dak.

De vooras geef ik wat knikjes zodat de voorwielen een beetje schuin staan. Dat ziet er niet zo stijf uit. Het ziet er meer naar uit dat de mannen haastig aan zijn komen scheuren met het Kevertje.

Dan plak ik het politieautootje weer in elkaar.

Dan is de Mercedes ziekenwagen aan de beurt. Omdat de achterdeuren open moeten staan om de brancard er in te schuiven zaag ik de achterkant open. Helaas sneuvelen hierbij de achterdeuren dus daar zal ik nieuwe voor moeten maken. ‘Tis niet anders. 

Tijd om wat treinpersoneel om te scholen naar politieagent en een leger hospik naar ziekenbroeder.

De camping is zo druk bevolkt dat ik hem in de baan kan plaatsen. Als dit alles goed droog is kan ik de campingbaas blij maken met nog een etage op zijn woning/kantoor en de lantaarns plaatsen op het campingterrein.

Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #1447 Gepost op: 10 april 2015, 22:47:34 »
Dat ziet er gezellig uit met die drukte. En je hebt weer flink kunnen toveren met ledjes en het verbouwen/herbouwen van auto's.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #1448 Gepost op: 11 april 2015, 07:51:25 »
Mooi gedaan Pierre, dat geeft een beetje leven op de camping. Geniet ervan in Zeist.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #1449 Gepost op: 11 april 2015, 08:55:27 »
Mooi om te zien Pierre! Prachtig!