Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755539 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #1400 Gepost op: 18 november 2014, 22:04:45 »
Wel grappig dat je die grondplaat noemt en waarom dat zo prettig werkt. @SuperSylvester heb ik met handen en voeten moeten uitleggen waarom ik mijn locloods op een plateautje heb gezet.  ::)
Mooi werk Pierre. Wat grappig dat het allemaal jaren zestig bungalowtenten zijn. De allereerste keer ben ik ook met zo'n ding wezen kamperen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #1401 Gepost op: 18 november 2014, 22:05:58 »
Goed bezig Pierre eind van de week staat er een echte camping
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1402 Gepost op: 19 november 2014, 08:58:41 »
Schitterend verhaal en bouwdraadje Pierre, ik kan je trouwens nu al vertellen dat de camping te klein is voor al die tenten en caravans :S

Ik ben er ook bang voor Hans maar het is wel hoogseizoen dus elk plekje moet vol. ;)

Maar Pierre ga je dat gras maken met zo'n statisch geval, thee zeef met stroom erop :D

Ook ik heb ooit zelf zo'n "grasmepper" gemaakt Hans maar ben er niet kapot van. Ik heb hem buiten wat testjes nog nooit op mijn baan gebruikt. Ik strooi liever met de hand. 

Ben trouwens wel benieuwd naar het vervolg.

Die komt er Hans maar voordat alles droog is ben ik weer een paar dagen verder. Bovendien verwacht ik vandaag mijn "bus project" in de brievenbus en je begrijpt dat ik daar ook even een beginnetje aan moet maken. ;D

Wel grappig dat je die grondplaat noemt en waarom dat zo prettig werkt. @SuperSylvester heb ik met handen en voeten moeten uitleggen waarom ik mijn locloods op een plateautje heb gezet.  ::)

Ach Wim ... zo werkt iedereen graag op zijn eigen manier. Ik werk het lekkerste op mijn stoel aan de tafel. Dan kan je zo'n stukje ook veel beter detailleren omdat het goed overzichtelijk is. Je kan het eens omdraaien en zo. Ook spaart het mijn lichaam omdat de camping nogal achteraan op de baan dus kan ik er lastig bij. ;)

Wat grappig dat het allemaal jaren zestig bungalowtenten zijn. De allereerste keer ben ik ook met zo'n ding wezen kamperen.

Ik had ook zo'n walgelijk ding Wim. Maar je wist niet beter. Bijna alle tenten waren toen bruin met oranje. Mijn eerste caravan had ook nog een oranje voortent. Ik zal de kwast over sommige tentjes moeten halen om er allemaal verschillende van te maken. Die dingen worden alleen maar zoals deze verkocht. Er zijn maar drie modellen. ;D

Goed bezig Pierre eind van de week staat er een echte camping

Ik denk het niet Rob. Ik mag blij zijn als die groene meuk eind van de week droog genoeg is om verder te gaan. :D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1403 Gepost op: 19 november 2014, 09:12:42 »
Precies daarom is dat geklieder ook niet mijn meest favo bezigheid; de droog tijd. Vroeger (en dan heb ik het over vet lang geleden) deed ik het met Geelband. Dat werd door de chemische reactie lekker warm en dat was na één dag droog. Maar ja, toen werkte stukadoors nog met steengaas.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1404 Gepost op: 19 november 2014, 15:42:04 »
Ach Wim ... dat drogen gaat vanzelf. Tussendoor heb je weer tijd voor andere dingen. Je springt zelf ook van de hak op de tak met je projecten. Kan het vorige project mooi drogen. Als je er weer aan gaat beginnen is het droog. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1405 Gepost op: 19 november 2014, 16:57:54 »
Tsja Pierre, daar heb je wel weer een punt.  ::)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1406 Gepost op: 19 november 2014, 17:33:40 »
Het ziet er geweldig uit Pierre.

Citaat
Ondertussen eens even de spullen tevoorschijn gehaald die ik  afgelopen jaar bij elkaar gesprokkeld heb. Ik hoop dat de camping groot genoeg is.
Moet alles op deze grondplaat of heb je tussen deze plaat en de rivier ook nog ruimte voor tentjes?

groet, Gert-Jan

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1407 Gepost op: 19 november 2014, 18:52:09 »
Het ziet er geweldig uit Pierre.

Citaat
Ondertussen eens even de spullen tevoorschijn gehaald die ik  afgelopen jaar bij elkaar gesprokkeld heb. Ik hoop dat de camping groot genoeg is.
Moet alles op deze grondplaat of heb je tussen deze plaat en de rivier ook nog ruimte voor tentjes?

Er komen geen tentjes langs het water Gert-Jan. Langs de rivier komt een strandje. Badgasten, roeiers, zwemmers en meer van dat spul.
Groet Pierre.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1408 Gepost op: 19 november 2014, 19:17:51 »
aanlegsteiger, ijscokar, patatkraam, kanoverhuur,  ;)    o ja, en ik mis tussen de campingspullen nog een toiletgebouwtje.  8)

Wordt een gezellig hoekje op je baan Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1409 Gepost op: 19 november 2014, 22:40:18 »
aanlegsteiger, ijscokar, patatkraam, kanoverhuur,  ;)    o ja, en ik mis tussen de campingspullen nog een toiletgebouwtje.  8)

Wordt een gezellig hoekje op je baan Pierre.

Toiletgebouw heb ik ook al Gert-Jan. ;D
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1410 Gepost op: 28 januari 2015, 23:39:07 »
Ik zie dat de laatste update in november was. Schandalig lang geleden al weer. Vanavond eens een beetje aan mijn camping verder gegaan. Hij lag er maar een beetje triest bij.

Eerst maar eens even de hele camping op mijn werktafel neergelegd. Gelukkig heb ik hem op een los stuk triplex gemaakt zodat ik er zo lekker bij kan.

Voor het gemak alle ingrediënten bij elkaar gesprokkeld die ik de afgelopen tijd verzameld heb.

Ik begin met de muurtjes een beetje bij te werken en de weg langs de camping aan te leggen.

Daarna maak ik een zandpad op de camping.

Ik heb een hele tijd geleden 11 hoge dennenbomen gemaakt en die kunnen nu eindelijk geplant worden. Ook het gras begint al aardig te groeien en de campingbeheerder is al behoorlijk aan het maaien geweest. Morgen komen de eerste gasten al.

Toen was de avond al weer om. De tijd vliegt als je lekker bezig bent. Maar ja ... kan de hele handel mooi drogen. ;D

Groet Pierre.

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #1411 Gepost op: 29 januari 2015, 07:49:01 »
Ziet er gaaf uit Pierre. Wordt een leuke camping zo!

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #1412 Gepost op: 29 januari 2015, 09:21:06 »
Mooi stukje huisvlijt! Waar kan ik mijn weekend boeken?  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #1413 Gepost op: 29 januari 2015, 09:38:18 »
C(r)amperen is niet zo mijn ding maar dit gaat er wel weer geweldig uitzien.
Die bomen vind ik nog steeds fantastisch, past helemaal in de sfeer.
Ben benieuwd hoe het geheel gaat worden dus vandaag weer aan de slag Pierre. :D
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #1414 Gepost op: 29 januari 2015, 18:11:02 »
Laat het seizoen maar beginnen. kom maar op met die tenten en caravans
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #1415 Gepost op: 29 januari 2015, 21:07:31 »
Je gaat lekker Pierre
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1416 Gepost op: 29 januari 2015, 22:20:48 »
Zal eens kijken of de accu van mijn mover nog een beetje spanning heeft.  ::)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1417 Gepost op: 30 januari 2015, 23:25:51 »
Zal eens kijken of de accu van mijn mover nog een beetje spanning heeft.  ::)

En ...? :)

Update …

Het gras van de camping is droog dus kan ik mooi verder met de campinggasten een plaatsje toewijzen. Al die camping meuk die ik bij elkaar gesprokkeld heb is van puur slechte kwaliteit. Het komt ook allemaal zo’n beetje uit de jaren 70 of zo. Kortom elk autootje, caravan of tent zal een eigen miniprojectje worden voor ik het op de camping kan loslaten. Ik begin maar met de campers. Daar zit het meeste werk aan. Eind jaren 80 had ik zelf mijn eerste camper en dit is het eerste miniproject waar ik aan begin. Deze Fiat242 is een kleine kopie van mijn camper uit die tijd. Later nog een Iveco gehad maar die maak ik wel later.

De volgende is een Mercedes busje. Dit heeft zelfs een interieur van een camper maar daar zie je niets van dus zet ik de schuifdeur open.

Tja …. Ga je de bocht door en dan heb je opeens hoofdpijn. Sommige toeristen denken dat rijden in een haarspeldbocht best gaat met 40 km.

En al de campinggasten van vandaag gemaakt samen op de camping.

Wordt vervolgd .....

Groet Pierre.

Offline Rob Bosman

• Super Modelspoorder
« Reactie #1418 Gepost op: 30 januari 2015, 23:30:46 »
Echt iets voor jou om een ouwe ford transit in een caravan te boren.

Groet Rob

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #1419 Gepost op: 30 januari 2015, 23:41:25 »
Wat een fantasie, geweldig leuk stuk scenery.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #1420 Gepost op: 30 januari 2015, 23:43:26 »
Komt er ook nog een losse tent te staan, bijvoorbeeld van fietsende kampeerders? Wat er nu al staat, ziet er leuk uit. Zal op mijn baan ook nog eens kijken of ik daar een camping kan plaatsen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #1421 Gepost op: 30 januari 2015, 23:48:04 »
Mooi werk Pierre,
En die uit de bocht gevlogen bestelbus vind ik helemaal geweldig!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1422 Gepost op: 31 januari 2015, 00:13:45 »
Komt er ook nog een losse tent te staan, bijvoorbeeld van fietsende kampeerders? Wat er nu al staat, ziet er leuk uit. Zal op mijn baan ook nog eens kijken of ik daar een camping kan plaatsen.

Ja Martin ... de tenten komen nog. Natuurlijk ook auto's en fietsers maar ik begin bij de lastigste projectjes. Dat zijn de campers en caravans.

Bij een treinbaan is altijd wel een hoekje te vinden voor een camping. Het hoeft allemaal niet zo groot te zijn. Ik had ook maar een klein hoekje over.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #1423 Gepost op: 31 januari 2015, 00:46:45 »
Jammer van die caravan... dát dan weer wel.  :(
Wat ik niet op de foto kon zien was een stukje afgebroken muur en remsporen.

De accu van de mover staat constant op de druppellader. En hij staat mooi op niveau.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #1424 Gepost op: 31 januari 2015, 01:01:50 »
Jammer van die caravan... dát dan weer wel.  :(
Wat ik niet op de foto kon zien was een stukje afgebroken muur en remsporen.

Hoezo jammer van de caravan? Dit is allemaal verzekeringswerk.  ;D En ik heb er nog een. Het muurtje is wel degelijk gebroken. Kijk maar op eerdere plaatjes van de camping. Bovendien liggen er stukjes steen bij de brokstukken en een steen in de caravan. Remsporen zijn er niet. Als hij geremd had was hij niet door het muurtje gegaan. ;D Als de camping straks ingepast is op mijn baan komt er nog een staartje aan dit ongeluk. Op de weg komt nog een brandweerwagen, ziekenwagen en misschien ook nog wel een takelwagen plus het nodige personeel. Maar eerst de camping af.

De accu van de mover staat constant op de druppellader. En hij staat mooi op niveau.

Mijn accu staat gewoon in de caravan die in de stalling staat. De accu blijft wel een paar maanden vol genoeg.Hij loopt wel iets terug maar niet veel. Ik koppel daar de caravan aan en als ik dan thuis ben is de accu weer op volle spanning. Klaar om de caravan in een parkeervak voor de deur te schuiven. ;)
Groet Pierre.