Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755633 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #800 Gepost op: 25 september 2013, 13:17:43 »
Ik had er nog wel twee liggen en die had ik bij mijn laatste zending makkelijk mee kunnen sturen.
Beetje dom... ik doe er niks mee. :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #801 Gepost op: 25 september 2013, 17:00:51 »
Ik had er nog wel twee liggen en die had ik bij mijn laatste zending makkelijk mee kunnen sturen.
Beetje dom... ik doe er niks mee. :o

Helaas ..... maar het geeft niet ik heb ze nu ook gevonden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #802 Gepost op: 26 september 2013, 09:19:12 »
Pierre zo te zien is het echt hobbyweer in NL. Je bent tenminste volop met de hobby bezig.
Ik probeer wat inspiratie op te doen maar heb meer transpiratie dan inspiratie.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #803 Gepost op: 26 september 2013, 10:05:43 »
Pierre zo te zien is het echt hobbyweer in NL. Je bent tenminste volop met de hobby bezig.
Ik probeer wat inspiratie op te doen maar heb meer transpiratie dan inspiratie.

Als je eenmaal aan je baan bezig bent of een beetje er naar kijkt krijg je vanzelf weer inspiratie. Dan komen de ideeën vanzelf.
Ik ben op het ogenblik regelmatig in mijn garage te vinden Tom maar aan mijn treinbaan werk ik vaak 's avonds. Maar ik heb wel een beetje het idee dat ik de enige ben. Het is op het forum ook behoorlijk stil. De mensen hebben het zeker te druk of hebben nog andere dingen te doen.

Er liggen volgens mij nog wat bouwdozen te op je wachten Tom. Ga je daar aan beginnen? Of heb je er geen plek (of zin) meer?
Volgens mij ben je zo onwijs druk met je workshops en heb je helemaal geen tijd om aan je eigen treinbaan te knutselen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #804 Gepost op: 26 september 2013, 16:36:26 »

De verf is droog en het dak kan op zijn plaats. Eindelijk is het complete station overdekt.

Nu kan ik me bezig houden met de verlichting. Als proef pak ik het kleine perronnetje. Hier kan ik mooi even oefenen. De plaatjes spreken voor zich en hebben denk ik geen tekst nodig

De ledjes komen een beetje fel over maar in werkelijkheid is het een stuk beter.

Op de stukken perron waar de overkapping niet komt wil ik licht maken met lantaarn paaltjes. Ik kan maar moeilijk beslissen over de kleur van de paaltjes. Laat ik ze gewoon zwart (maak ze dan wel mat) of gebruik ik de zelfde kleur als de overkapping? Ik kan ze ook nog grijs maken of zo. Ik heb een zwarte en een groene op het perron gezet om te proberen. Wat denken jullie er van??

Het dak zit er op en gelijk loopt het perron vol. Ook is op de foto al goed een volgend project te zien en dat is het seinhuis op de achtergrond met die roze stenen .... bjach!

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #805 Gepost op: 26 september 2013, 18:06:26 »
Ik wilde net adviseren je lantaarnpalen dezelfde kleur te schilderen als je overkapping, maar die keuze heb je al gemaakt zie ik. En met die Preisertjes komt er ook wat leven in de brouwerij.
Dat het op dit moment wat rustig is op mijn zolder, heeft te maken met de drukte op mijn werk en is er even geen tijd geweest om atv op te nemen of seniorendagen. Dit weekend werk ik ook, dus volgende week maar weer eens wat modelbouwtijd inplannen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #806 Gepost op: 26 september 2013, 18:31:25 »
Pierre voorlopig zitten we nog een week in Griekenland en wat mij betreft blijven we hier voor altijd maar ja mijn vrouw denkt daar weer anders over.
De bouwdozen ga ik weer aan beginnen zodra we thuis zijn, dat kan mooi in de avonduurtjes dan kan ik overdag de workshops voor bereiden.
Nu maar weer eens kijken of we ergens een souvlaki of zo iets kunnen eten want het is hier een uur later dan in NL.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #807 Gepost op: 26 september 2013, 18:35:43 »
Die groene lantaarn past in mijn ogen veel beter dan die zwarte.

De de draden waar de leds aan zitten heb je zeker geschilderd?
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #808 Gepost op: 26 september 2013, 19:25:55 »
Die groene lantaarn past in mijn ogen veel beter dan die zwarte.

Dank je Martin. Wim denkt er ook zo over. Ikzelf dacht het ook .... vandaar deze geschilderde versie. Toen hij eenmaal op het perron geplant was ging ik twijfelen. Daarom mijn vraag.

De de draden waar de leds aan zitten heb je zeker geschilderd?

Klopt ... door de draden te schilderen in dezelfde kleur als de rest vallen ze niet op onder de overkapping. Je ziet ze zo niet eens.
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #809 Gepost op: 26 september 2013, 19:33:30 »
Pierre voorlopig zitten we nog een week in Griekenland en wat mij betreft blijven we hier voor altijd maar ja mijn vrouw denkt daar weer anders over.

Dan ga je ons ook wel een beetje missen toch? Of je treinbaan en de workshops. :P
Jullie veel plezier verder. ;)

De bouwdozen ga ik weer aan beginnen zodra we thuis zijn, dat kan mooi in de avonduurtjes dan kan ik overdag de workshops voor bereiden.
Nu maar weer eens kijken of we ergens een souvlaki of zo iets kunnen eten want het is hier een uur later dan in NL.

Ik wacht het geduldig af Tom maar ben stilletjes wel benieuwd naar de resultaten.
Ennuh ......... smakelijk eten!! Beter als bloemkool ;D
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #810 Gepost op: 26 september 2013, 20:58:55 »
Ach Pierre, die souvlaki gaat ook vervelen hoor... Lekkere bloemkool, draadjesvlees, kruimige aardappelen en een mooie jus is best te eten. Of spruitjes met spekjes... stamppot andijvie, met kaas en spekjes... Hollandse pot is best te pruimen.
Och, wat ga ik weer vreselijk off topic.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #811 Gepost op: 26 september 2013, 21:52:45 »
Off-topic.
Heerlijk gegeten.
Stifado met een schotel Briam.
Wim mag j:-) ij de spruitjes neem ik wel de Briam.
Allemaal verse groente, lekker en gezond.
Glaasje witte wijn en als toetje een Espresso met een xxxxxxx Metaxa.
Dan ga je 's-nachts heerlijk dromen van en over de mooiste treinbanen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #812 Gepost op: 27 september 2013, 13:34:08 »
Ja .. ja .. Tom .. wat hebben we het weer slecht! ;D

Eén groot perron is nu ook van verlichting voorzien en werkt naar behoren. Als ik volgende week elke dag een perron doe is het volgend weekeind de klus gepiept.

Wim en Martin bedankt voor jullie advies. Ik was heftig aan het twijfelen maar ben nu om dus ….. ik ben begonnen met de lantaarnpalen in de groene verf te zetten. Kijken of ik ze vandaag allemaal af kan krijgen.

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #813 Gepost op: 27 september 2013, 14:03:03 »
Precies de goede kleur.  ;)

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #814 Gepost op: 27 september 2013, 14:26:45 »
Als ik volgende week elke dag een perron doe is het volgend weekeind de klus gepiept.

Voor die paar kleine stukjes???   ::)  8)

Pierre, het ziet er weer fantastisch uit!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #815 Gepost op: 27 september 2013, 15:03:56 »

Dat driehoekje rechts naast de busgarage en boven het perron, ga je daar nog wat mee doen? Volgens past daar nog een seinhuis dat uitkijkt op de bovenste sporen en waarvan de fundering op dat driehoekje past.  8)
Ach, je hebt natuurlijk werk zat...  :o

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #816 Gepost op: 27 september 2013, 20:20:00 »
Dat driehoekje rechts naast de busgarage en boven het perron, ga je daar nog wat mee doen? Volgens past daar nog een seinhuis dat uitkijkt op de bovenste sporen en waarvan de fundering op dat driehoekje past.  8)
Ach, je hebt natuurlijk werk zat...  :o

Er staan op mijn baan al twee seinhuizen Wim. Lijkt me genoeg. In dacht zelf eigenlijk meer aan een dikke grote boom met zo'n bankje er omheen getimmerd waar twee oude mannetjes zitten te mopperen op de jeugd van tegenwoordig en het slechte weer. ;D Er komt daar overigens ook nog een hekwerkje langs het perron.

En ja ..... ik heb nog werk zat. ;)

Vandaag alle paaltjes groen geschilderd. Ik heb ook gelijk de bovenleiding paaltjes voor de trambaan aangepakt. Alles vrij gemaakt van lijm en verf resten en vooral recht gebogen. De meesten waren zo krom als een hoepel. Het ziet er naar uit dat ze zo uit de treinplaat zijn gerukt met een tang. Ook maar gelijk een kwast  er overheen gehaald. De kleur is gelijk aan de tram bovenleiding palen hier in Den Haag. Een soort van bruin/beige. Ik had hiervoor al eerder een proefpaaltje geverft.

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #817 Gepost op: 27 september 2013, 20:50:46 »
Ach vent, wat doe je dat weer mooi! En de rijdraden, gestript deurbelsnoer of ga je een oude trafo afwikkelen? Wordt weer een feestje.
Morgen moet ik de hele dag werken, maar zondag overdag ga ik weer wat doen... ik krijg gewoon weer zin als ik jou zo bezig zie.

Offline patje

• Stationchef
« Reactie #818 Gepost op: 27 september 2013, 21:35:44 »
Mooie verlichting Pierre. Mijn oude station was ook verlicht, maar daar kwamen de lapjes uit de pilaren omhoog. Dit is een mooie oplossing.
Wel een flink station hoor, Is dat de blikvanger van de baan of heb je ook gewoon veel ruimte?

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #819 Gepost op: 27 september 2013, 22:46:28 »
Ik zeg vanmiddag nog tegen Rick, die Pierre moet maar een weekendje kamperen in Wolvega dan kan hij 2 dagen komen helpen met je baan hahaha.
Kunstenaar die je bent!!!
Fotografen met passie.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #820 Gepost op: 27 september 2013, 23:10:35 »
Ach vent, wat doe je dat weer mooi! En de rijdraden, gestript deurbelsnoer of ga je een oude trafo afwikkelen? Wordt weer een feestje.
Morgen moet ik de hele dag werken, maar zondag overdag ga ik weer wat doen... ik krijg gewoon weer zin als ik jou zo bezig zie.

Dank je Wim.
De rijdraden weet ik nog niet maar dat zie ik tegen de tijd dat ik er aan toe ben wel. Ik heb nog drie stukken messingdraad (0,5mm) van 70 cm lang liggen. Dat is er misschien wel geschikt voor. We zullen het zien. ;)

Werkse morgen man.

Ik heb van het weekeind ook nergens tijd voor. Zaterdag een reunie en zondag is mijn kleindochter jarig. Dan moet ik natuurlijk even het keukentje brengen. ;D

Mooie verlichting Pierre. Mijn oude station was ook verlicht, maar daar kwamen de lapjes uit de pilaren omhoog. Dit is een mooie oplossing.
Wel een flink station hoor, Is dat de blikvanger van de baan of heb je ook gewoon veel ruimte?

Dank je Patje .. ik knutsel ook maar wat voor de vuist weg. :)

Het station is wel waar het om draait maar ik heb ook wel lekker de ruimte hoor. Maar je wil altijd meer. Er zijn nog zoveel thema's die ik eigenlijk zou willen maken op mijn baan. Misschien als de baan af is (voor zover dat kan) als diorama of zo.

Ik zeg vanmiddag nog tegen Rick, die Pierre moet maar een weekendje kamperen in Wolvega dan kan hij 2 dagen komen helpen met je baan hahaha.
Kunstenaar die je bent!!!

Dank je Semantha.
Eigenlijk ben je met je vraag een jaar te laat. Vorig jaar heb ik een rondje Nederland gedaan met de caravan en ben ik vlak bij jullie in de buurt geweest. Maar goed dat ik toen niet langs geweest ben. Dan had Rick dat mooi weer allemaal af moeten breken. :P

Maar neem van mij aan dat het veel leuker is om het zelf allemaal te doen. En als je raad nodig hebt kan je daar altijd mee komen. Op het forum maar ook via een PB of zo.

Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #821 Gepost op: 2 oktober 2013, 14:46:55 »

Alle perrons zijn nu voorzien van verlichting. Ik heb hier op dezelfde manier de ledjes opgehangen aan de paaltjes als bij het korte perronnetje. Ook heb ik alle bankjes vastgelijmd op het perron.

Ook de verlichting in de voetgangersbrug is aangesloten. Ik zie zelf op de foto’s dat er onder de voetgangersbrug ook nog wel een tl-balk opgehangen mag worden. Dat was me nog niet eerder opgevallen. De "normale" lantaarnpalen staan ook al op de perrons maar die branden nog niet. En ook het stukje perron voor het stationsgebouw en het gebouw zelf  heeft nog geen verlichting.

Deze foto's zijn genomen ver nadat de laatste trein was binnengelopen en daarom is er geen sterveling te bekennen en het station ligt er uitgestorven bij. Volgende week maak ik wel een foto van een normale werkdag ;D

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #822 Gepost op: 2 oktober 2013, 17:10:28 »
Fantastisch mooie foto's... kunnen zó in de prijzenkast! Wél jammer dat nét de laatste trein weg is.  :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #823 Gepost op: 2 oktober 2013, 18:41:02 »
Ja .... ik had geen zin om vandaag overal poppetjes te plakken. In die hoeveelheden is dat echt een kl.... baan mag ik wel zeggen. Daar moet je echt voor in de stemming zijn of je dood vervelen. En zeker dat laatste heb nooit last van. ;D
Vandaag helemaal aan mijn baan niet veel gedaan. Wel lekker aan het opruimen geweest en een hoop printen gesloopt voor leuke onderdeeltjes. Vooral ledjes zijn overal te vinden en ook weer overal te gebruiken. Maar verder kom je ook nog van alles tegen wat bij mij een 2e leven tegemoet gaat. Kortom toch nog weer redelijk productief bezig geweest.

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #824 Gepost op: 2 oktober 2013, 18:58:21 »
Preisertjes ongeschilderd zijn wèl een stuk goedkoper. Als ik ze schilder ga ik nogal schematisch te werk: eerst de huidskleur, dan de witte overhemden en dan de rest. Stropdassen doe ik met een hele dunne viltstift... maar ach, zo doet iedereen het waarschijnlijk. Nudisten zijn wèl het makkelijkst.  :)

Die led-strips daar kun je wel een aardige zolderkamer mee in het licht zetten. En ik zie je eerste kiepwagentje ook al klaar staan.
Nou Pierre, het was weer een vruchtbaar dagje.