Dat zal lekker ruiken die bootlak en deze temperatuur.
Ik denk dat je beter is van parketlak op waterbasis kan nemen, snel droog en geeft ook een mooie diepte werking als je de ondergond van wc.papier maakt.
Neem wel een nieuwe rol
, lekker bruin met een beetje groen er doorheen verven en dan de lak er op.
Omdat het redelijk snel droogt kan je mooi meerdere lagen op elkaar werken en de kwasten lekker onder de kraan afspoelen.
Jij vind wel
alles stinken Tom. Maar je hebt gelijk dat bootlak erg sterk ruikt. Ik werk wel gelijk onder het raam dus dat zal in mijn geval wel mee vallen. Die staat met dit weer dag en nacht open. Persoonlijk vind ik dat bootlak wel het beste/mooiste glimt en als je het dik opzet geeft het van zichzelf ook hele mooie kleine rimpels. Dat doet b.v. Glitsa niet. Die geeft geen rimpels omdat het snel droogt en glimt ook minder. Maar ik ga het allemaal uitproberen.

Misschien maak ik wel een combinatie van lakken. Een paar lagen Glitsa en de laatste laag bootlak.
Ik zal eens kijken of er nog een nieuwe rol in het magazijn staat Tom. Zo niet .... neem ik de minst gebruikte.

Beetje raar idee misschien, maar is beplakken met rauhfaser-behang niet ook een optie i.p.v. wc-papier? Daar zit van nature al een soort waterpatroon in.
Da's ook nog een optie Wim. Dat gebruiken ze in Rotterdam ook. Ga ik ook een teststukkie van maken.
En ik denk dat Tom gelijk heeft. Volgens mij gaat die bootlak veel te snel drogen met die warmte, waardoor er misschien een ongewenst effect optreedt. Ik zou ook gaan voor Glitsa.
Glitsa droogt nog vele malen sneller dan bootlak Wim maar ik ga van alles uitproberen.
Iemand bij het N-spoorforum heeft wc-papier genomen en dat ingesmeerd met houtlijm. Dan krijg je ook al een beetje golfwerking of het idee van stroming in het water. Daarna lak en hier en daar dan een golfje aantippen met siliconenkit (dacht ik).
Dit is precies de werkwijze die ik ook wil gaan volgen Martin.

Ik smeer de bodem in de verdunde houtlijm en dan druk ik daar de wc papier in. Misschien nog een beetje na sproeien.