Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755453 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #500 Gepost op: 4 juli 2013, 20:47:05 »
Ik heb al 4 dubbele suikerzakjes en 6 dubbele sigarenbandjes. Is er al iemand waar mee ik kan ruilen.
Beste Tom, ik zou ?cht geen suikerzakjes gaan sparen. Volgens mij kun je veel beter speldjes gaan sparen. Nee, serieus. Van veel speldjes kun je ge?mailleerde reclameborden maken en als je de dubbele tegen elkaar plakt, dan heb je in no time een fraai uithangbord. Bij die kofferbakverkoop op Texel was ik nog op zoek naar Fiat-speldjes. Ik weet zeker dat ik Pierre daar een plezier mee zou doen voor z?n Fiat-garage.
Pierre, jongen, ik kan niet anders zeggen -en ik val in herhaling- het ziet er weer retegaaf uit. Er is w?l een heel klein dingetje: met jouw bus, je abri en je bushalteborden wordt het wel een typisch Nederlands gebeuren. Mijn vraag is of je nog hebt overwogen om zwarte en witte stoeptegels langs je halte te leggen?
Let op: Pierre gaat nu slaan!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #501 Gepost op: 4 juli 2013, 20:57:54 »
Ik heb nog zeker 6 bakjes van de chinees aan projecten liggen :P

Maar 6 ? ? ? ? 8)  8)
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #502 Gepost op: 4 juli 2013, 21:05:20 »
Zes bakjes... de schoenendozen, de lades en de bakken natuurlijk niet meegerekend.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #503 Gepost op: 4 juli 2013, 21:19:28 »
Pierre, jongen, ik kan niet anders zeggen -en ik val in herhaling- het ziet er weer retegaaf uit. Er is w?l een heel klein dingetje: met jouw bus, je abri en je bushalteborden wordt het wel een typisch Nederlands gebeuren. Mijn vraag is of je nog hebt overwogen om zwarte en witte stoeptegels langs je halte te leggen?
Let op: Pierre gaat nu slaan!

Nee hoor Wim ... Gekleurde stoeptegels zijn voor kinderen die met krijtje op straat krassen maar niet op mijn baan graag. Ben het met je eens dat het bus gebeuren behoorlijk Nederlands is maar op mijn baan kan/mag alles wat ik maar leuk vind. Ook mijn rollend materiaal en bouwwerken is van alle jaren en landen door elkaar. Ik probeer alleen niet te nieuwe autootjes of zo te gebruiken omdat het niet staat bij stoomtreinen (vind ik). Verder maakt het mij geen biet uit.
Ennuhh ....... slaan doe ik nooit

Ik heb nog zeker 6 bakjes van de chinees aan projecten liggen :P

Maar 6 ? ? ? ? 8)  8)

Maar ik heb ook nog andere bakjes Johan! ;) En de rest zit als idee in mijn hoofd.

(Je was me net voor Wim :P)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #504 Gepost op: 4 juli 2013, 21:47:37 »
Werkt overigens je bus al Wim? Omdat ik op zoek ben naar een aandrijving voor een 2e bus ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe die losse aandrijving van je werkt. Dat is zeker de moeite waard gezien de prijs van een donor bus.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #505 Gepost op: 4 juli 2013, 22:24:50 »
Ben op het moment nogal bezig met wat aanpassingen aan het Kipje. Zo heb ik vandaag zowaar een irritant deukje weggeklopt. Je ziet er niks meer van.  8) Mijn busproject wordt dus denk ik na de vakantie weer opgepakt.

Dit is inderdaad een goedkopere oplossing dan een complete Faller-bus kopen. Ik denk w?l dat een origineel Faller onderstel beter loopt omdat alles al in elkaar zit. Een nadeel van dit setje is dat het asje van de motor van plastic is, waardoor-ie iets kan doorbuigen. De fine-tuning tussen het wormwieltje op de as van de motor en het tandwiel op de as van de wielen, lijkt daardoor lastiger.
Het bijgeleverde schakelaartje is ook niet echt top. Ik heb daarvoor een schakelaartje uit een theelichtje gebruikt, die werkt een stuk beter. Verder zit er geen NC-reedcontact bijgeleverd; die moet je dus ergens vandaan zien te scharrelen als je wilt dat die bus ook nog eens een keer ergens gaat stoppen.
Eigenlijk moet je een compleet nieuw wielophangingysteem ontwerpen om het te laten werken. Maar ja Pierre, dat is denk ik wel jouw ding.
Ik heb nog zo?n bus maar daarvoor gaat wel de originele Faller-startset-bus onder het mes. En dat wordt denk ik een stuk eenvoudiger.
Spreekt voor zich, dat als je er mee aan de gang gaat, ik je verrichtingen z?ker ga volgen.  ;)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #506 Gepost op: 5 juli 2013, 00:33:42 »
Bedankt voor je info Wim. Ik ga op mijn gemak verder zoeken en loop vast wel weer ergens tegen aan. Heb er verder ook geen haast mee. Eerst maar weer verder met de groenvoorziening langs en naast de bushalte en het hek.

Morgen komt er niets van. Mijn vrouw is jarig en heb ik een huis vol. Van het weekeind blijven mijn dochter en kleindochter logeren. Gezellig. :D

Kan je bij de binnenkant van je caravan komen dan om een deukje weg te halen? Bij mij is het dubbel en ik kan er echt niet bij. Succes met je kip.  ;)
Groet Pierre.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #507 Gepost op: 5 juli 2013, 08:13:28 »
Gefeliciteerd  :D
Fotografen met passie.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #508 Gepost op: 5 juli 2013, 09:28:07 »
Pierre, gefeliciteerd met je egaa, maak er een leuke dag van en geniet het weekeinde van je dochter en kleindochter.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #509 Gepost op: 5 juli 2013, 10:58:12 »
Morgen komt er niets van. Mijn vrouw is jarig en heb ik een huis vol. Van het weekeind blijven mijn dochter en kleindochter logeren. Gezellig. :D
Gefeliciteerd met je vrouw! En veel plezier met alle gezelligheid.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #510 Gepost op: 7 juli 2013, 00:01:29 »
Zo ......  alle drukte is weer voorbij. ;D
Vanavond met alle ramen open en de ventilator op 3 was het toch best aardig vertoeven op zolder. Ik wilde erg graag het stukje langs het nieuwe hekwerk en de markt af maken en ? dat is gelukt!

Ik  heb eerst de breedte van de weg afgetekend zodat ik echt precies weet wat voor ruimte ik heb.

Daarna even goed nadenken wat ik allemaal wil daar op dat smalle strookje. Er is nu al een bushalte maar ik wil er nog een parkeerplaatsje, twee redelijk grote bomen en voor de rest gras. Ik heb twee bomen gemaakt, een hand vol preisertjes geverfd en een paar soorten begroeiing uitgezocht. Daarna aan het fr?belen geslagen. Hier onder het resultaat.   

De verkoper zij echt dat we er met twee personen in konden en dan zelfs nog plaats over hadden voor boodschappen. Bovendien is het je lievelingskleur dus ??..

Ga jij maar lekker je boodschappen doen en dan wacht wel hier in de schaduw tot je klaar bent ?. he ? he!

Tot slot een totaal plaatje met het sfeertje wat ik voor ogen had. Op de laatste foto zie ik dat er een lantaarnpaaltje scheef staat. Morgen maar even recht zetten. ;D

Groet Pierre.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #511 Gepost op: 7 juli 2013, 08:52:30 »
Goed gedaan Pierre. Jammer dat je last hebt van vervelende jongelui die niets anders voor ogen hebben dan het slopen van lantaarnpalen. Ik zie ze hier in Leiden ook wel eens scheef staan en dan weet ik al genoeg.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #512 Gepost op: 7 juli 2013, 10:20:13 »
Helemaal klaar. Nu alleen nog een filmpje met de bus die stopt bij de halte..  :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #513 Gepost op: 7 juli 2013, 10:46:53 »
Goed gedaan Pierre. Jammer dat je last hebt van vervelende jongelui die niets anders voor ogen hebben dan het slopen van lantaarnpalen. Ik zie ze hier in Leiden ook wel eens scheef staan en dan weet ik al genoeg.

Tja Martin ...... van die blagen heb je overal. Maar dit maal was ik het zelf. ;D

Helemaal klaar. Nu alleen nog een filmpje met de bus die stopt bij de halte..  :)

Daar moet je even op wachten Wim. De bedrading is nog niet aangesloten en er moet eerst een 2e bus bij komen.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #514 Gepost op: 7 juli 2013, 11:10:14 »
Ik heb geen haast Pierre.  :)
Heb je al een soort van balg voor je gelede bus? Kost je wel twee bussen om ??n gelede bus in elkaar te zetten. Jammer dat ze niet meer als bouwpakket te krijgen zijn. Dat zou een boel breekwerk vooraf schelen.

compserv

• Gast
« Reactie #515 Gepost op: 7 juli 2013, 11:15:50 »
http://www.carsystemforum.nl/index.php

neem eens een kijkje daar op voor de bouw van je Faller car system  zelfbouw.
hopelijk heb je er wat aan en kan je een idee op doen voor je zelf.
neem ook eens een kijkje op grootte modelspoorbaan beurzen.
neem even de tijd om het zelf te gaan bouwen er is genoeg mogelijkheden dar in.

veel plezier met de bouw er van.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #516 Gepost op: 7 juli 2013, 13:06:17 »
Ik heb geen haast Pierre.  :)
Heb je al een soort van balg voor je gelede bus? Kost je wel twee bussen om ??n gelede bus in elkaar te zetten. Jammer dat ze niet meer als bouwpakket te krijgen zijn. Dat zou een boel breekwerk vooraf schelen.

De laatste keer in Houten heb ik een zakje gevonden met twee harmonica's er in. Ik heb nog niet goed gekeken of ze passen maar dat gaat denk ik wel lukken. Aan bussen geen gebrek. Ik heb er nog twee liggen die bestemt zijn voor dit project. Ik vrees wel dat de balgen te stug zijn om er een echt rijdende bus van te maken. Maar je hebt wel gelijk dat je beter vanaf nul kan beginnen in plaats van een compleet in elkaar gepakte bus. Kan je gelijk van tevoren alles aanpassen. Bij deze bestaande bussen moet ik allemaal nog eens bekijken hoe ik dat in elkaar ga breien. Maar ...... voorlopig is het nog een project wat klaar ligt in een bakkie van de chinees. ;D

neem eens een kijkje daar op voor de bouw van je Faller car system  zelfbouw.
hopelijk heb je er wat aan en kan je een idee op doen voor je zelf.
neem ook eens een kijkje op grootte modelspoorbaan beurzen.
neem even de tijd om het zelf te gaan bouwen er is genoeg mogelijkheden dar in.

veel plezier met de bouw er van.

Ik ben hier al eens op het forum geweest. Maar ik heb mijn eigen plan al getrokken.
Evengoed toch bedankt voor het meedenken en de tip ;)

Groet Pierre.

GGoos

• Gast
« Reactie #517 Gepost op: 9 juli 2013, 08:12:09 »
Een echte bikkel om nog op de warme hobbyzolder door te blijven bouwen aan je baan!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #518 Gepost op: 9 juli 2013, 10:00:16 »
Een echte bikkel om nog op de warme hobbyzolder door te blijven bouwen aan je baan!

Ik ben daar nu ook mee gestopt hoor. ;D Gisteren lekker in mijn garage bezig geweest aan mijn andere hobby. Radio aan, deuren van de garage (en de koelkast  ::)) open. Dan heb ik het ook helemaal naar mijn zin.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #519 Gepost op: 9 juli 2013, 22:50:32 »
Pierre, jij weet je leven ook wel tot een feestje te maken.  :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #520 Gepost op: 10 juli 2013, 08:19:31 »
Pierre, jij weet je leven ook wel tot een feestje te maken.  :)

ECHT WEL ;D
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #521 Gepost op: 17 juli 2013, 21:02:20 »

Ik  heb een startje gemaakt op een gedeelte van mijn treinbaan die waar het nog helemaal kaal is. Dit is het einde van de rivier en hier wil ik een haven maken. Ook een steiger met een laad en los spoor en het eindpunt van de tramlijn.

Eerst maak ik een extra spoor aan de andere kant van het kleine perron. Hier kan de tram stoppen en het andere spoor gebruikt worden voor doorgaande  kleine vracht treinen met vis uit de haven.

Bocht over de rivier. Na de rivier komt straks de rails in de straat te lopen. Niet alleen de tram maar ook de kleine vrachttrein loopt door de straat.

Ik heb een tijdje geleden wat tramrails gekocht Eurospoor in Utrecht en ik ga nu proberen daar een wissel van te gebruiken. Een wissel inbouwen in het wegdek is monnikenwerk en eigenlijk krijg je dat niet mooi voor elkaar vanwege de lange wisseltongen. Na wat prutswerk krijg ik
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #522 Gepost op: 17 juli 2013, 21:07:05 »
Het stuk rails wat ik gisteren gelegd heb kan ik vanavond mooi ballasten.

Eerst strooi ik met een klein bakje de ballast tussen/langs de rails.

Als het hele stuk bestrooid is veeg ik de steentjes op hun plek met een penseel. Er mogen geen steentjes op de bielsen blijven liggen en de randjes moeten aardig strak. Ook moet het grind bijna overal even hoog/dik worden.

De verdunde witte houtlijm druppel ik op de ballast met een oude grote injectiespuit zonder naald. Hier kan je lekker mee doseren.

Als alle ballast verzadigd is kijk ik goed of er niets van de ballast is weggespoeld met inlijmen. Soms spuit je een beetje hard en blaas je de steentjes weg. Ik gebruik graag echte steentjes omdat deze niet gaan drijven tijdens het inlijmen. Bovendien verkleuren ze niet zo erg. De kale plekjes bestrooi ik met een vingertje ballast.

Nu lekker laten drogen en morgen de rails schoonmaken en
Groet Pierre.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #523 Gepost op: 17 juli 2013, 22:13:03 »
Pierre jij ook bedankt voor het opnieuw plaatsen ik weet het, het is niet grappig  :(
Fotografen met passie.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #524 Gepost op: 17 juli 2013, 22:28:02 »
Pierre jij ook bedankt voor het opnieuw plaatsen ik weet het, het is niet grappig  :(

Ach .... jij doet toch ook hartstikke je best om de boel draaiende te houden.  ;D
Groet Pierre.