Ben op het moment nogal bezig met wat aanpassingen aan het Kipje. Zo heb ik vandaag zowaar een irritant deukje weggeklopt. Je ziet er niks meer van.

Mijn busproject wordt dus denk ik na de vakantie weer opgepakt.

Dit is inderdaad een goedkopere oplossing dan een complete Faller-bus kopen. Ik denk w?l dat een origineel Faller onderstel beter loopt omdat alles al in elkaar zit. Een nadeel van dit setje is dat het asje van de motor van plastic is, waardoor-ie iets kan doorbuigen. De fine-tuning tussen het wormwieltje op de as van de motor en het tandwiel op de as van de wielen, lijkt daardoor lastiger.
Het bijgeleverde schakelaartje is ook niet echt top. Ik heb daarvoor een schakelaartje uit een theelichtje gebruikt, die werkt een stuk beter. Verder zit er geen NC-reedcontact bijgeleverd; die moet je dus ergens vandaan zien te scharrelen als je wilt dat die bus ook nog eens een keer ergens gaat stoppen.
Eigenlijk moet je een compleet nieuw wielophangingysteem ontwerpen om het te laten werken. Maar ja Pierre, dat is denk ik wel jouw ding.
Ik heb nog zo?n bus maar daarvoor gaat wel de originele Faller-startset-bus onder het mes. En dat wordt denk ik een stuk eenvoudiger.
Spreekt voor zich, dat als je er mee aan de gang gaat, ik je verrichtingen z?ker ga volgen.