Dank jullie wel voor deze opstekers.
Ik ben al weer lekker bezig hoor. Alles is al weer vergeten. De puinhopen zijn al weer geruimd en de kraan ligt in een hoek gedo...... In Houten maar op zoek naar een ander exemplaar. Kolenbunker gevult met neppers en de zwarte kwast er over om die plastic look er af te krijgen. Daarna dry-brushen met grijs en zwart om meer diepte te krijgen. Resultaat redelijk te doen. Ik kan er mee leven. Kan er later altijd nog een dun laagje echte kooltjes over strooien maar het is niet echt noodzakelijk.

Betonplaten wat extra vervuilt en op aanraden van Wim de teernaden aangedikt met een heel dun potlood (met de stift was me toch veel te zwaar Wim .... Sorry). Begroeiing langs de kanten aangevuld met wat gras en klimop en de randen van de betonplaten verdonkeremaand met wat gras.

Aan het kleine kraantje in de bunker heb ik een stangetje gemaakt van een afgezaagde bout en de een gat geboord door de treintafel. Later komt er nog een aandrijving door een servo.

Volgende aardigheidje is een werkmannetje die de draaischijf draait. Ik vind hiervoor een Preisertje met een boomstam in zijn armen. Amputeer zijn arm en frees een geultje in zijn buik. Slijp een lucifer wat dunner en met een druppie secondelijm knutsel ik het poppetje weer in elkaar met een verlengde boomstam. Ik schrijf het in ??n zin maar er gaat wel ongeveer een krap uurtje werk in zitten voor het poppetje op de treintafel staat.

Met de hand een gaatje geboord in de draaischijf en met een druppie witte houtlijm plant ik Dorus Duwgraag op zijn plek. Zijn voetjes zweven net boven de grond zodat hij meedraaid met het schijfje. Ook verouder ik twee lorries en vul ze met kooltjes. De ??n staan net van de draaischijf afgereden in de bunker en de andere wordt net de bak van het onderstel gepakt door het kleine kraantje.
Op deze laatste twee foto's is het eindresultaat van de kooltjes ook aardig te zien