Update:
Een bergje boetseren is natuurlijk niet het enige wat ik vandaag gedaan heb. Ik heb nog een probleem opgelost. Achter de kolenbunker langs moet nog een straatje staat komen van betonplaten die aansluit op de weg langs de markt. Er is eigenlijk geen plaats voor maar er moet toch een verbinding komen naar de locloods en kolenbunker.

De enige ruimte loopt drie keer over een spoor heen. Op een industrieterrein is alles mogelijk dus daar gaan we dan. Als bouwmateriaal wil ik gebruik maken van ruw karton. Dit heeft al een beetje de structuur van beton dus dat is weer meegenomen.
De ingredienten voor dit beton straatje:
-Ruw karton in verschillende dikten.
-Schaar
-Lijm
-En een beetje fantasie

Eerst breng ik met wat resten de omgeving op hoogte zodat de toplaag mooi aansluit op de rails. De rails moet er een heel klein beetje bovenuit steken zodat hij straks nog makelijk schoon gemaakt kan worden zonder dat je de straat kaal poetst.
Als de bovenlaag er op zit kras ik een soort vakverdeling in het karton met de achterkand van een breekmesje. Zo verdonkeremaan ik gelijk de plekken waar het karton tegen elkaar is geplakt. Door de groefjes haal ik nog even een stomp potlood om de scherpe kantjes weg te werken. Het hele straatje komt in de lichtgrijze verf.
Als de verf droog is geef ik het hele straatje een dry-brush met een wat donkerder grijs. Nu wordt de structuur van het karton beter zichtbaar en lijkt het beter op beton. als laatste haal ik een penceeltje langs de groeven tussen de platen.

De openingen tussen de rals maak ik zwart. En ja hoor ...... daar zijn de lucifers weer. Daar kan je zoveel mee doen ... super materiaal. Even een paar kromme lucifers zoeken. Die zijn voor de scherpe bocht.

Het is al weer laat geworden. Alles kan nu lekker drogen en morgen is er weer een nieuwe dag.