Vandaag overdag niet aan mijn baan gewerkt. Andere dingen te doen. Maar vanavond nog even twee uurtjes aan het knutselen geweest.
Ik heb besloten dat ik de bedrading en het plaatsen van het plankje met het schijfje vanavond maar eens moet gaan proberen waar te maken. Ik heb met opzet het stukje er uit gezaagd onder een hoek
zodat het er weer makkelijk in te plaatsen is zonder steun latjes. Door een kartonnetje te plaatsen van twee keer de zaagdikte valt het stukje precies op zijn plek terug.

Omdat het schijfje maar een kwart slag draait hoeft er geen omslachtige oplossing te komen om de rails onder spanning te krijgen en van per ongeluk
ompolen is ook geen sprake. Alle rails delen permanent onder spanning is voldoende en ik kan dus gewoon draadjes trekken. Het schijfje krijgt ook gewoon twee draadjes met voldoende lengte om te bewegen. Ik heb het schijfje
iets dunner gemaakt om aan de onderkant wat ruimte te maken voor de draadjes en boor er schuin een gaatje door. Om de draden niet te laten bungelen en een hele spinneweb om de bewegende servo te krijgen (en alle narigheid die daar bij komt) maak ik een paar simpele soldeer punten met
een paar punaises. Die druk je zomaar overal in het hout en omdat ze van messing zijn solderen die perfect. Ook de servo kabel verleng ik met drie in elkaar gevlochten draadjes.

Het plankje zit bij het inpassen klem vast in de baan en met een paar stukken tape zet ik hem vast. Mochten er later om wat voor reden ook problemen ontstaan dan kan ik met een mes de randen insnijden en kan het hele stuk er zo weer uit.
Nou ja ...... zo .... je zal wel wat moeten slopen maar de mogelijkheid is er.
De bedrading van de servo is helemaal door getrokken tot aan het bedieningspaneel en de gaten geboord. Daar wil ik de servotester inbouwen voor de bediening van het schijfje. Hierover later meer.