Auteur Topic: OUDE HAVEN ZUID. RANGEERBAANTJE.  (gelezen 2244 keer)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: OUDE HAVEN ZUID. RANGEERBAANTJE.
« Reactie #25 Gepost op: 20 januari 2026, 19:52:06 »
Vandaag de laatste kurkstroken gesneden totaal heb ik nu een stuk of 50 kurkstroken van 2,5cm en 2mm.
Ondertussen al een deel van de baan uitgezet als een hartlijn.
Zo kan ik de stroken netjes langs de hartlijn plakken met gewone houtlijm en even vast zetten met glas-punaises.
Gewone punaises werkt niet lekker, dacht dat de bouwmarkt in de buurt ze had, ja verkopen ze wel maar geen voorraad meer.
Glaspunaises besteld dan zet ik de stroken daar even mee vast.

1 kant van de strook ingesmeerd met de bekende houtlijm van de Action en dan tegen de hartlijn plakken.
De eerste stroken liggen gelijmd, de rest gaat volgen.

Met het zicht op de tekening moet het wel goed komen.

ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Bert

• Verkeerleider
« Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2026, 19:59:07 »
Mooie stap Tom!
En bekende houtlijm:)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #27 Gepost op: 25 januari 2026, 00:05:33 »
Het is pas feest als de postbode is geweest.
En die kwam vanmorgen vrolijk zwaaiend met een postpakket wat door de brievenbus kon maar het leek de postbode beter om toch maar aan te bellen omdat hij dacht dat er een boek in zou zitten en als het pakket dan met een klap op de ruiggeschorenkokosdeurmat valt kan dat weleens schade leveren.

Maar er zat geen boek in, wel een heleboel laser-cut delen van Roland Koerts, nou daar werd ik ook weer helemaal blij en happy van.
Het ziet er allemaal perfect uit, er zit van alles bij ook om de ramen van glas te voorzien en een uitgebreide beschrijving waar ik eerst eens goed voor moet gaan zitten.

Voorlopig maar even alles terug gedaan in de verpakking en afwachten of er een verhuizing aan gaat komen want dan lijkt het mij verstandiger even te wachten met het bouwen. Jullie zullen het zeker gaan lezen en zien als het zover is. :-)
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #28 Gepost op: 25 januari 2026, 19:26:55 »
Ha ... dat is een mooi pakketje wat op de mat gevallen is Tom. Daar ga je een hoop plezier mee krijgen met het in elkaar fröbelen. Je gaat overigens als een speer man.   ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e)  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/