Tussen de verschillende projecten door ben ik alweer aan het nadenken over een volgend project.
▲ Bij m’n laatste bezoek aan Pierre ben ik een fraai chassis van een Roco Hippel rijker geworden. Ik moet nog wel iets gebeuren aan de stroomvoorziening maar dat gaat wel lukken. Ondertussen heb ik wèl vast het gegoten metaal iets slanker gemaakt.
▲ Ik zou er natuurlijk een Magic Train kap van een diesel op kunnen zetten, maar dat ben ik
hier al aan het doen en het is me ook iets te makkelijk.
▲ Eigenlijk zat k meer hier zoiets te denken, maar dan op smalspoor, korter en een minder lelijke cabine.
▲ Of eigen meer zoiets, maar dan met de indeling 0-6-0.
▲Deze cabine heb ik nog liggen en om het motorblok van dat Hippelding uit het zicht weg te moffelen, moeten die bakken die voor op het machinistenhuis zitten eraf worden gezaagd en vervangen worden voor langere bakken die -aan weerszijden van de ketel- verder naar voren doorlopen.
▲ Ook heb ik ook nog twee restanten van ietwat gehavende ketels liggen. Daar waar dat motorblok zit, moet een uitsparing in de ketel worden gemaakt. De kachel ontbreekt en die moet ik dus opnieuw in elkaar flansen.
Doordat dit een model wordt met een zogenaamde middenmoter, krijg ik in het machinistenhuis wel een bak meer ruimte.

Maar voordat ik überhaupt begin met bouwen, moet ik eerst in dit onderstel de stroomtoevoer van de wielen naar de motor in orde maken.