Bovenleiding N-spoor.
Tja … ik moet er toch aan geloven. Ik vind bovenleiding eigenlijk helemaal niet mooi maar ik heb veel materiaal gekregen voor mijn N-baan wat wel bovenleiding heeft. En rijden met bovenleiding materieel zonder bovenleiding dat is echt geen gezicht dus ….
Nou ben ik eens op zoek gegaan maar bovenleiding maar dat is eigenlijk onbetaalbaar dus wordt het … zelf maken.
Als er dan bovenleiding moet komen wil ik eigenlijk wel een gedeelte met van die Gotische bogen zoals tussen Utrecht en Hilversum.

Na wat zoekwerk op internet uit kwam ik iemand tegen die wat van die boogjes te koop had die met een 3D printer gemaakt waren. Ik kocht 10 boogjes en kreeg er 12 toegestuurd. Heel aardig dus. Van die 12 waren er 11 goed bruikbaar.
Zelf had ik nog een kleine 100 verkoperde ijzerdraadjes (Sommerfeldt) van 0,4 mm dik. Volgens mij goed bruikbaar om rijdraad te maken (da's nog een project op zich pfff...). Ook een zakje 10 draadjes 0,7 mm dik en die wil ik gaan gebruiken voor de boogjes. Daar maak ik de afhouders (of hoe je die dingen ook noemt) van.

Vandaag was het prima weer en ik heb de hele handel onder mijn arm genomen en ben lekker in de tuin gaan zitten.

Op een stuk karton heb ik de draadjes die ik moest buigen op schaal getekend en gebogen.

Vast gesoldeerd met zo min mogelijk soldeer. Gelukkig heb ik ook stroom in mijn tuin.

Met de hand gaatjes geboord van 0,7 mm (gepiel hoor

) en daar de draadjes in gelijmd met secondelijm.

Na het eten de laatste afgemaakt in dit is het resultaat van een dagje fröbelen met ijzerdraad.
Later meer gesoldeer …..