Dank voor de terugkoppeling, heren
Beste Rob, ik ben benieuwd of het nachtje slapen nog nieuwe inzichten heeft gegeven.
Nou, zeker!. Het inzicht was: eerst maar eens de motor en stroomafnemers inbouwen. En de achterkant blijft lang, zodat ik wat meer ruimte heb voor lood.
Om te beginnen vind ik het knap dat je het onderstel rijdend hebt gekregen.
Dat was nog niet zo, maar is inderdaad gelukt ondertussen, zie hieronder

Ikzelf zou misschien de zijkant -vanaf de radiator tot aan de cabine- eruit hebben gehaald en daar nieuwe zijkanten in hebben gezet.
Maar misschien ben ik wat te vroeg met mijn ietwat irritante feedback. 
Nou, op de foto zag deze kant er inderdaad verschrikkelijk uit. De hele zijkant vervangen is ook een idee. Eerst even kijken of ik het nog een beetje kan bijwerken nu de lijm droog is....
En jouw feedback helpt, hoe irritant ook

(valt mee, hoor).
Ondertussen is dus begonnen aan de mechanische en elektrische uitrusting....
De stroomafnemers. Ik heb 2 messingstrips geknipt en gebogen. Deze buigen over de wielen en nemen stroom af van de flens. Twee drupjes secondenlijm houdt de stroomafnemer op z'n plek.

Dan de aandrijving. Bij het motortje zit een conisch tandwiel dat klem over de wiel as schuift. Het geïsoleerde wiel kan vrij makkelijk van de as af, en dan kan het tandwieltje er op.

De motor komt tegen de onderkant van de wagon.

Dan met een stukje gerecycleerd dubbelzijdig plakband en gewoon plakband het motortje even vastgezet. Een paar draden er aan en een paar blokjes lood er op en dan is het tijd voor een eerste proefrit.

Het rijdt bijzonder langzaam, maar dat is niet zo erg voor een 'Rottenkraftwagen'. De stroomopname daarentegen is verbazingwekkend goed. Het kruiswissel op de foto is een notoir punt maar dit karretje rijdt er moeiteloos overheen.
Dan alvast even een tractie-test. Het motortje met vertraging is sterk genoeg, maar is er genoeg grip op de rails voor de werktrein? Dus even een test de helling op met de 2 wagons die ik in de werktrein mee wil nemen. Voorlopig wordt even geduwd en het slipt wat, maar het valt niet tegen....

Tot zover weer....
Rob