Auteur Topic: Baanbouw Kees  (gelezen 90970 keer)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: baanbouw
« Reactie #175 Gepost op: 7 november 2013, 22:15:09 »
Zo Kees, dat ziet er weer goede uit.
Heb je wel eerst het stof overal vanaf geblazen  :)
Hoop dat je weer tijd zal vinden om verder te bouwen en ons te laten genieten van je updates over jouw fantastische modelspoorbaan.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #176 Gepost op: 26 december 2013, 16:14:28 »
Nog een fijne 2e 1/2 kerstdag allen.

E is de laatste weken nog wel meer gebeurd aan de baan, maar hier een paar fotootjes van enkele projektjes.

Beetje wazige foto maar t gaat om de knipperled boven in de mast, ik woon nl. vlak bij zestienhoven

Alles weer keurig dichtgesmeerd met dasklei en je ziet er niets meer van. De servo ligt al te wachten

Laatste stukje berg met 1 van de 2 verlichte autotunnels nog net zichtbaar

Dorp in het dal onder de bruggen

Ik zal nog wel wat detailfoto's posten na de Kerst maar nu komt de visite er aan

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #177 Gepost op: 27 december 2013, 09:45:45 »
Leuke projectjes weer Kees. Vooral de verlichting in de waterkraan vind ik fraai. Je hebt overigens helemaal een mooie baan ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #178 Gepost op: 27 december 2013, 11:51:17 »
Hoi Pierre,

ach je bent van de straat he. Overigens doe ik veel inspiratie en motivatie op van wat ik hier op het forum zie en lees.
Inclusief het nodige j.twerk. Door jou en ik eigenlijk gaan rommelen met ledjes en zo, ik heb daar eigenlijk niet veel kaas van gegeten maar al lezende en doende leer je he.
Ik probeer nu de scenery in grote lijnen af te krijgen zodat ik weer eens lekker rijden kan met treinen en auto's.
Daarna komen alle scenery details aan bod en de verandering van stukjes die me niet bevallen, omdat ik hier gezien heb dat .e.a. veel mooier kan.

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

GGoos

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: 27 december 2013, 12:48:43 »
Beter goed gejat dan slecht bedacht toch?  ;D Ik zie het meer als inspiratie. Het resultaat ziet er goed uit :)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #180 Gepost op: 27 december 2013, 13:41:43 »
Ziet er goed uit Kees. Juist van een beetje experimenteren en afkijken van een ander wordt het alleen maar mooier.
Goed bezig.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #181 Gepost op: 27 december 2013, 14:26:56 »
Daarna komen alle scenery details aan bod en de verandering van stukjes die me niet bevallen, omdat ik hier gezien heb dat .e.a. veel mooier kan.
Dag Kees,
Misschien is het wel een leuk idee om de delen van je scenery die je gaat veranderen op de foto te zetten, dan kunnen we vóór en na de veranderingen mooi de verschillen zien.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #182 Gepost op: 27 december 2013, 16:09:59 »
ach je bent van de straat he. Overigens doe ik veel inspiratie en motivatie op van wat ik hier op het forum zie en lees.
Inclusief het nodige j.twerk. Door jou en ik eigenlijk gaan rommelen met ledjes en zo, ik heb daar eigenlijk niet veel kaas van gegeten maar al lezende en doende leer je he.
Ik probeer nu de scenery in grote lijnen af te krijgen zodat ik weer eens lekker rijden kan met treinen en auto's.

Precies .... daarvoor laat je alles zien op een forum en leen je ideeën van een ander voor op je eigen baan. Zo leer je van elkaar en zijn we allemaal blij ....toch? ;D

Nog even terug naar een foto van 7 november Kees ........

Wat doet die locloods daar boven op die paal?? :o

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #183 Gepost op: 27 december 2013, 16:16:48 »
Nou, dat vroeg ik me eigenlijk ook al af.
Ik denk dat Kees die locloods op een opvallende plaats wilde hebben en eerlijk is eerlijk: want hij valt wèl op.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #184 Gepost op: 27 december 2013, 18:11:30 »
Als tie er maar niet AF valt  :o  :D Tis een mooie baan  :)

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #185 Gepost op: 27 december 2013, 20:52:43 »
Wat doet die lokloods daar. Tja ???? de lokloods heb ik bewust gekocht en die paal had ik nog dus 1 en 1 = lokloods op paal !!!

De paal is een 22mm cv buis die omhoog en omlaag glijdt door de stuurklem van een crossmotor en dus ook te borgen is. Het doel van
deze geniale constructie is dat ik een mangat heb waardoor ik staande in het mangat al dan niet op een stoofje(bestaat dat woord nog?) rondom
draaiend en zolang als mijn tentakels zijn overal bij kan.

Ongeveer in het midden van de foto zie je de stuurklem

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #186 Gepost op: 27 december 2013, 20:58:53 »
Dit is z'n plekkie op aarde

Trouwens goed idee Wim zal ik doen voor ik wezenlijk iets verander zal ik foto's plaatsen kunnen jullie gelijk tips geven voor ik wat verander.

Gr. Kees

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #187 Gepost op: 27 december 2013, 22:53:57 »
Kortom is de loods op de paal ..... geniaal!!  ;D

Verhaal duidelijk ;)
Groet Pierre.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #188 Gepost op: 22 februari 2015, 23:35:12 »
Goedeavond mannen/semantha, ben een aantal maandjes niet op het forum geweest(behalve om te lezen dan). We hebben het hele huis verbouwd. Sinds een week of 6 weer met de treintjes bezig, gelukkig heb ik door alles af te plakken de treinkamer stofvrij weten te houden.
Wonderwel bleek alles ook nog goed te rijden. Ben een poosje bezig geweest met nieuwe rijprogramma's in windigipet. dat was nodig omdat ik een nieuw omloopspoor gemaakt heb met als doel een vlottere doorstroming van de treinen van en naar de schaduwstations. Als bijkomend voordeel heb ik er een stationsspoor bij dat voorheen gebruikt werd als doorgaand spoor. Kortom er moesten wisselstraten veranderd worden(waren al geballast) en het e.e.a. moest opnieuw geprogrammeerd worden.
Zie de foto's van het nieuwe spoor.

van Faller een omheining aangeschaft, maar toen ik nog een servootje in een doos zag liggen kon ik het toch niet laten.
Er moest natuurlijk ook een waarschuwingslicht op anders rijden ze mn hek aan barrels en dat willen we niet.

Aan het onderste oogje hangt een stukje lood om te voorkomen dat het hekje door de servo omhoog gedrukt wordt.
Na het inbouwen blijkt het nog te werken ook. Nu nog aankleden verouderen etc.
<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">View My Video</a>

Gr. Kees

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #189 Gepost op: 23 februari 2015, 07:43:31 »
Heel leuk gedaan met dat waarschuwingslicht :)!

Had jouw baanbouw nog nooit bekeken, ziet er mooi uit :)!

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #190 Gepost op: 23 februari 2015, 08:44:44 »
Wow, dat ziet er net echt uit. Ook je led gaat 'langzaam' aan en uit, erg realistisch.

Ik zie alleen nog niet hoe die servo dat hekje kan bewegen, dus de mechanische verbinding.

Mooie baan trouwens, ik moest ook even bijlezen  :)

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #191 Gepost op: 23 februari 2015, 09:04:50 »
Mooi gemaakt Kees. Knap stukje werk. En natuurlijk fijn dat je er weer bent na zo ongeveer een jaar afwezigheid. ;)

De verbouwing klaar en alles naar je zin gegaan?
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #192 Gepost op: 23 februari 2015, 10:17:32 »
Ik heb je baan al wel wat vaker bekeken, maar ik vind het leuk dat er weer wat ‘groei’ in je baan zit.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #193 Gepost op: 23 februari 2015, 12:09:31 »
En natuurlijk fijn dat je er weer bent na zo ongeveer een jaar afwezigheid. ;)

De verbouwing klaar en alles naar je zin gegaan?

EEN jaar !!!!! waar blijft de tijd.
Verbouwing helemaal naar onze zin en een spierballen dat ik nu heb.

Gr. Kees

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #194 Gepost op: 23 februari 2015, 12:49:50 »
maar ik vind het leuk dat er weer wat ‘groei’ in je baan zit.

Wim er gebeurd natuurlijk ook veel op de achtergrond. Er is een update geweest van WDP zodat alle raillengten met een terugmelding opgemeten moesten worden, waardoor het systeem per lok en de bijbehorende treinlengte zelf de remweg uitrekent en keurig daar stopt waar je wilt. Vervolgens moest elke lok en wagon opgemeten worden. Om ze in het scherm te kunnen weergeven heb ik ook alles maar gefotografeerd. En omdat ik toch alles in mn handen had heeft elke lok en wagon een onderhoudsbeurt gehad (65 loks en 250 wagons).

omdat ik al dat onderhoud ook af en toe zat was tussendoor wat scenery gedaan, beetje gebruikt en oud gemaakt en 10 fel witte ledjes op de bordessen gemaakt.

En toen begon de verbouwing gr. Kees

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #195 Gepost op: 23 februari 2015, 19:22:25 »
Mooi stukje bijgebouwd.
ziet er top uit
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #196 Gepost op: 23 februari 2015, 22:43:43 »
Wow, dat ziet er net echt uit. Ook je led gaat 'langzaam' aan en uit, erg realistisch.

Ik zie alleen nog niet hoe die servo dat hekje kan bewegen, dus de mechanische verbinding.

Zo dus Jack

Gr. Kees

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #197 Gepost op: 24 februari 2015, 06:20:29 »
Ah nou zie ik het. Servo en hekje staan op 1 lijn, op de foto leek het net alsof de servo een stuk naar voren stond.
Duidelijk! Thanks.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #198 Gepost op: 24 februari 2015, 19:14:10 »
Kees, ik dacht al die is naar de Bahama's en zien we nooit meer terug.

geweldig dat je er weer bent en wat een update, dat hek ziet er goed uit.
Hoop dat je nu niet weer het huis gaat verbouwen want een jaar wachten is niet goed voor een mens.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline arend65

• Super Modelspoorder
« Reactie #199 Gepost op: 24 februari 2015, 20:38:10 »
Mooie baan kees.
Groet Arend

Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel