Goedeavond mannen/semantha, ben een aantal maandjes niet op het forum geweest(behalve om te lezen dan). We hebben het hele huis verbouwd. Sinds een week of 6 weer met de treintjes bezig, gelukkig heb ik door alles af te plakken de treinkamer stofvrij weten te houden.
Wonderwel bleek alles ook nog goed te rijden. Ben een poosje bezig geweest met nieuwe rijprogramma's in windigipet. dat was nodig omdat ik een nieuw omloopspoor gemaakt heb met als doel een vlottere doorstroming van de treinen van en naar de schaduwstations. Als bijkomend voordeel heb ik er een stationsspoor bij dat voorheen gebruikt werd als doorgaand spoor. Kortom er moesten wisselstraten veranderd worden(waren al geballast) en het e.e.a. moest opnieuw geprogrammeerd worden.
Zie de foto's van het nieuwe spoor.

van Faller een omheining aangeschaft, maar toen ik nog een servootje in een doos zag liggen kon ik het toch niet laten.
Er moest natuurlijk ook een waarschuwingslicht op anders rijden ze mn hek aan barrels en dat willen we niet.

Aan het onderste oogje hangt een stukje lood om te voorkomen dat het hekje door de servo omhoog gedrukt wordt.
Na het inbouwen blijkt het nog te werken ook. Nu nog aankleden verouderen etc.
Gr. Kees