Ik vind het wel goed er uit zien.
Natuurlijk mis je de juiste kleur weergave van een foto t.o.v. de werkelijkheid.
Toch denk ik dat de rotspartijen nog wel wat aangepast kunnen worden.
Om meer diepte te krijgen kan je ze eens lekker vol kledderen met verdunde zwarte verf waardoorheen een beetje bruin zit want zwart komt niet voor in de natuur.
Dan met een sponsje gelijk de boel er weer vanaf vegen zodat de spleten, holen en gaten donkerder achterblijven.
Je zal dan zien dat de gekleurde stukken ook wat minder hard over komen.
Zelf doe ik daarna nog wat drybrushen met wat bruin, geel en groen.
Dan met een beetje grote droge kwast het geheel naborstelen zoals wel eens was te zien bij Bob Ross.
Momenteel maak ik ook nog gebruik van wat poeders die geven weer een mooi natuurlijk effect en om het dan te beschermen spuit ik er haarlak als laatste overheen.
Kijk ook eens in het topic Workshop
ROTSEN EN BERGWANDENHet begrassen is weer een verhaal apart.
Ook daar is een workshop over
HET GROENE GRASHet is gewoon een kwestie van doen en durven en als het niet goed is, gewoon de verfkwast of lijmkwast er weer overheen.
Ik zou wel eerst de railballast gaan aanbrengen en daar kan je dan mooi weer grassen, pollen, struikjes e.d. op laten aansluiten. Hier en daar een plukje dor (dood) gras of wat bruin strooisel doet wonderen en maakt het geheel stukken levendiger ook al is het dood gras

De rotsen op het laatst met wit drybrushen, maar laat wel de haarlijk eerst goed drogen anders veeg je de poeders er zo weer vanaf.
Ik zie onder andere aan die houten keermuur dat je het drybrushen wel in de vingers hebt zitten.
Kijk regelmatig critisch naar de scenery en wees voor jezelf niet snel tevreden.
Een beetje kleur hier of wat meer wildgras daar zal uiteindelijk het beeld natuurlijker doen over komen.
Denk ook eens aan wat er zo al uit de lucht komt vallen.
Probeer dan eens vanaf een bepaalt punt op de rotsen hele dunne zwarte verf naar beneden te laten lopen zodat het sporen zijn van bijv. regen- of smeltwater wat langs de rotswanden loopt.
Als het droog is zul je zien dat het minder sterk overkomt dan in eerste instantie.
Ben benieuwd naar het vervolg want dat gaat zeker helemaal goed komen.