Auteur Topic: Baanbouw Kees  (gelezen 90972 keer)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:baanbouw
« Reactie #150 Gepost op: 9 december 2012, 21:39:13 »
Goed man, strandje is ook erg goed geworden.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #151 Gepost op: 9 december 2012, 21:43:32 »
Misschien ben je er nog mee aan het stoeien maar ..... ik vind je water toch wel erg mooi geworden Kees. Klasse!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Riny

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: 10 december 2012, 09:24:48 »
Beste Opa Kees,

Beetje laat, maar.................... beter laat dan nooit, gefeliciteerd dus met de nieuwe Fam. uitbreiding.

Over naar je prachtige scenery en toch een klein persoonlijk zeurpuntje.
Wat ik bij veel mensen zie is dat men de gietranden van poppetjes e.d. nooit weg haalt voorafgaande het eventuele schilderwerk aan de poppetjes en ander gegoten kunststof.

Maar voor de rest niets alle lof over wat je inmiddels gemaakt heb van je modelbaan, gewoon prachtig.

Bram

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: 10 december 2012, 11:40:08 »
He Opa,

Gefeliciteerd met je eerste kleindochter, ook je vrouw, dochter en schoonzoon natuurlijk gefeliciteerd met dit wonder. Je baan begint steeds mooier te worden en je badgasten houden het netjes, had bij jou wel een FKK strandje verwacht. 8) 8) 8)

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #154 Gepost op: 15 december 2012, 19:58:42 »
Hoi Riny en Bram, bedankt voor jullie felicitaties ik lees ze eigenlijk net pas. Riny die preisertjes lagen nog ergens in een doos(heb ik ooit eens gehad), helemaal niet bij stilgestaan, maar je hebt volkomen gelijk met die gietrandjes. Zie nu ook pas dat ze allemaal famillie van elkaar zijn aan de haarkleur te zien, nou moeten we nog een keer wat aan doen dan.
ik ben nu wel ff klaar met dit projekt, komt mn neus uit zo zachtjes aan. ga maar weer wat anders beetpakken op de baan.
hier de laatste foto's, ben er wel redelijk tevreden over zet m maar een paar weken weg, want kan hem toch nog niet plaatsen, ik moet immers nog in de klimspiraal kunnen staan om aan andere gedeelten van de baan te kunnen werken.
Een voorbeeld van het internet

Er staan 2 spots gericht op de wv alleen is het HO zal ze nog eens vervangen door dezelfde maar dan in N die had ik ff niet op voorraad.

achter de rotsen bij de waterval komt nog een vervolg van de rotspartij maar dan hoger.

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #155 Gepost op: 15 december 2012, 20:22:11 »
Mooi werk Kees. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #156 Gepost op: 15 december 2012, 20:50:23 »
Dat ziet er geweldig uit. Wauw. Kan me voorstellen dat je het nu zo langzaam wel zat bent.
Maar het werk wat je er in hebt zitten heeft zijn vruchten afgeworpen. Prachtig.
Fotografen met passie.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #157 Gepost op: 15 december 2012, 20:55:28 »
Ziet er perfect uit, waterval van aquariumwatten, ziet er heel erg realistisch uit.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #158 Gepost op: 15 december 2012, 20:57:21 »
Er zit gewoon leven in het water. Knap gedaan
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #159 Gepost op: 15 december 2012, 22:23:56 »
Eigenlijk is het enige dat nog ontbreekt aan die waterval is een regenboog.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

rthuinte

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 15 december 2012, 23:12:20 »
Inderdaad geweldig om te zien !!!

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #161 Gepost op: 16 december 2012, 13:13:59 »
Prachtige waterval Kees! heel goed gelukt.

Ik ben wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt.
Heb je die watten b.v. nog ergens mee bewerkt? Lak of silicone of iets dergelijks, of zijn ze er onbehandeld tegen aan geplakt?
Gewoon nieuwsgierig, om weer iets te leren.

Groeten, G?J

Frans

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: 16 december 2012, 18:57:44 »
Schitterend Kees kan niets anders zeggen.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #163 Gepost op: 1 maart 2013, 00:21:07 »
Goedeavond modelspoorvrienden,

lang niets van me laten horen, bekende verhaal he, druk,druk. Ben voornamelijk met de auto's bezig geweest. Vanavond de eerste complete testritten gemaakt.
Mijn besturingsprogramma heeft een simulatie modus en dan kan ik dus gewoon op de laptop in de kamer de manier van rijden en alle schakelingen in elkaar frobelen.
Dan is het natuurlijk wel spannend als je de boel op de baan aansluit en dan ziet wat er van terecht komt. Niet alle auto's reden naar m'n zin wat voornamelijk komt door
accu's die niet helemaal goed meer zijn. Van sommige auto's heb ik de diode er uit moeten halen en dus rijden ze te snel. Van de 3 bussen is er maar 1 die op dit moment werkt, waardoor ik op de busbaan maar vrachtauto's heb laten rijden. Bussen, vrachtauto's en het kleinere spul hebben min of meer hun eigen routes, dit omdat ik later pas
het FCS heb ingepland en ik niet overal de goede radius kon gebruiken vandaar. Er moet hier en daar in het besturingsprogramma nog gefinetuned worden, met name
de vertragingen waarop stoplichten op groen/rood gaan, wachttijden voor bussen enz. Boven in het dorp is een soort grote parkeerplaats die als schaduwstation dient en waar
6 auto's, kunnen staan. Wat verder op de baan nog eens 4 dus totaal kunnen er 10 rijden waarvan een stuk of 4 tegelijkertijd.
Ik heb vanavond wat gebrekkige filmpjes gemaakt en zal proberen deze te posten.
Hier een foto van het dorp/schaduwstation en het eerste filmpje(sorry voor de kwaliteit)

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">View My Video</a>

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #164 Gepost op: 1 maart 2013, 00:28:18 »
nog eentje voor het slapen gaan.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #165 Gepost op: 1 maart 2013, 00:30:34 »
Nu ga ik echt naar bed, moet morgen weer werken helaas, nog maar 8 jaar voor m'n pensioen.

Gr. kees

Frans

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: 1 maart 2013, 08:38:49 »
Kees wat een mooie baan krijg je toch geweldige scenery en FCS werkt ook blijf dit volgen hoor.

Mvg Frans

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #167 Gepost op: 1 maart 2013, 08:46:31 »
Nu ga ik echt naar bed, moet morgen weer werken helaas, nog maar 8 jaar voor m'n pensioen.

Gr. kees

Zo, dat schiet dan lekker op, in die 8 jaar kan je best nog wel af en toe wat aan je baan doen hoor.

Leuk dat FCS, valt me altijd op dat de auto's een enorme accelartie hebben tijdens het optrekken, zou daar niet iets aan gewijzigd kunnen worden zodat ze wat langzamer optrekken.
Verder ziet het er allemaal weer top uit man.
Hoe is het met de waterval, nog voordering gemaakt met de filterwatten.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #168 Gepost op: 1 maart 2013, 08:54:17 »
Ziet er geweldig uit Kees. Mooi gedaan met die stoplichten. Het is net als Tom zegt alleen jammer dat die vrachtwagens als formule 1 wagens wegschieten bij het optrekken. Als iemand daar nog eens wat op vindt, zijn die auto's echt geweldig
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #169 Gepost op: 1 maart 2013, 10:18:01 »
Dat optrekken is inderdaad niet fraai. De snelheid van rijden kun je wel wat aan doen dmv een diode
Er zijn wel systemen  wat er perfect uitziet maar dan kost alleen een autootje al 300 euries maar dan heb je wel wat
Ach en het houdt natuurlijk wel een keer op als je geen miljonair bent.
Maar mss dat iemand er nog wat op vind iets met een transistoortje of zo. Ik snap in ieder geval
Niets van electronica ik kan alleen maar namaken.
Zal proberen nog eens een filmpje te maken van goede kwaliteit waarop je 4/5 autoos tegelijk ziet rijdenen waarop de vrachtautoos met aanhanger de wagons oprijden dat is dan wel weer een koddig gezicht.
De waterval is wel aardig gelukt Tom  zal nog wat fotoos posten morgen
Gr. Kees

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #170 Gepost op: 1 maart 2013, 10:52:38 »
Het systeem van Van Perloo stuurt de auto's via een decoder in de auto, inderdaad de investering in het systeem is groot, maar het resultaat is mooi.

Op Rail stond aan achter de rug van iTrain een n-spoor baan met auto's met het systeem van Van Perloo en bestuurt door iTrain.

Bij de MSG/Den Bosch is een speciale auto testbaan met een ingewikkeld stratenpatroon in aanbouw, waarschijnlijk is deze baan volgend jaar "tentoonstellingsgereed.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
« Reactie #171 Gepost op: 4 maart 2013, 21:18:33 »
Hier nog wat foto's zoals beloofd.
In willekeurige volgorde en hier en daar kom je wat gejatte ideeen van het forum tegen

Gr. Kees

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #172 Gepost op: 4 maart 2013, 21:28:18 »
Ziet er keurig uit Kees. Ik vind je vooral je waterpartij super! Maar het station mag er ook zijn.  Ennuhh.......   leuke marktkraampjes  ;) 
Groet Pierre.

Offline Kees

• Stationchef
  • WinDigiPet
Re: baanbouw
« Reactie #173 Gepost op: 7 november 2013, 20:32:10 »
Sinds vorige week weer eens tijd gehad en een stukje autoweg overspanning aangepast.

Gr. Kees

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: baanbouw
« Reactie #174 Gepost op: 7 november 2013, 21:37:37 »
Er is een hoop veranderd de afgelopen tijd. Mooi hoor.
Fotografen met passie.