Goedeavond modelspoorvrienden,
lang niets van me laten horen, bekende verhaal he, druk,druk. Ben voornamelijk met de auto's bezig geweest. Vanavond de eerste complete testritten gemaakt.
Mijn besturingsprogramma heeft een simulatie modus en dan kan ik dus gewoon op de laptop in de kamer de manier van rijden en alle schakelingen in elkaar frobelen.
Dan is het natuurlijk wel spannend als je de boel op de baan aansluit en dan ziet wat er van terecht komt. Niet alle auto's reden naar m'n zin wat voornamelijk komt door
accu's die niet helemaal goed meer zijn. Van sommige auto's heb ik de diode er uit moeten halen en dus rijden ze te snel. Van de 3 bussen is er maar 1 die op dit moment werkt, waardoor ik op de busbaan maar vrachtauto's heb laten rijden. Bussen, vrachtauto's en het kleinere spul hebben min of meer hun eigen routes, dit omdat ik later pas
het FCS heb ingepland en ik niet overal de goede radius kon gebruiken vandaar. Er moet hier en daar in het besturingsprogramma nog gefinetuned worden, met name
de vertragingen waarop stoplichten op groen/rood gaan, wachttijden voor bussen enz. Boven in het dorp is een soort grote parkeerplaats die als schaduwstation dient en waar
6 auto's, kunnen staan. Wat verder op de baan nog eens 4 dus totaal kunnen er 10 rijden waarvan een stuk of 4 tegelijkertijd.
Ik heb vanavond wat gebrekkige filmpjes gemaakt en zal proberen deze te posten.
Hier een foto van het dorp/schaduwstation en het eerste filmpje(sorry voor de kwaliteit)
Gr. Kees