Inmiddels begonnen aan een Resin achtergrondmodel.

Eerst even kijken of alles goed recht en vlak is.

Daarna de vliezen weg schuren of snijden.

Vervolgens met 10 sec. lijm de delen aan elkaar vast plakken, wel oppassen voor de vingers en de ogen, ik doe vanwege de lucht en het schuursel wel even een mondkapje voor, heb er nu toch genoeg liggen.

Het past redelijk, zal hier en daar nog wel een naadje moeten wegwerken.

Als het stevig aan elkaar zit, wat al snel gaat met de 10sec lijm vandaar ook de naam 10sec natuurlijk.

dan met een nieuwe tandenborstel en met wat JIF< CIF of hoe dat schuurmiddel ook precies heet maakt niet uit maar het reinigt wel de resin waardoor het verven beter gaat.
Op mijn vorige h0e baantje al eerder gewerkt met resinmodellen dus de ervaring zit er al een beetje in en dat ging ook goed dank zij goede adviezen.
Vervolgens de eerste kleur verf aangemaakt, de tweede keer zal ik iets meer kleur toevoegen want dit was niet helemaal naar mijn zin.
Moet wel super dun er op gezet worden en niet de deur en raamsponningen vergeten.

Het droogt wel snel maar ik laat het toch wel even een tijdje uitharden voor er een tweede laag op gaat komen.
Tijdens het uitharden gelijk eens kijken waar het mogelijk kan worden geplaatst, er komen nog wel enkele achtergrondmodellen bij in het havengebied, maar alles op zijn tijd.
Schuiven maar, de eerste 3 opties.
1

2

3

Vandaag iemand gesproken die naar het A.C.Tion ging en gelijk een bestelling mee gegeven.
Kan er wel een tijdje mee vooruit, hoef ik deze herfst en winter daar de deur niet meer voor uit.

Thuis gekomen lagen er 2 pakketjes in de brievenbus, er komt licht bij het goederenstation en de fietsen kunnen dan later tegen de lantaarnpaal geplaatst worden.

Voorlopig materiaal genoeg om mee te prutsen.
Verder met het achtergrond huis.
De enamelverf was er gisteravond al verder opgezet zo dat het vanmiddag goed was uitgehard.
Mijn ervaring met de 2 scheepsmodellen was dat er dan verder gewerkt kan worden met Vallejo Acryl.
Ook was ik benieuwd of het met de AK potloden ook wilde lukken en dat ging ook goed.
Beetje vervuilen want de muren hebben het bij de haven wel te verduren.
Nu nog de ramen met enkel glas er in en dan eens kijken of we er nog gordijntjes of iets dergelijks achter gaan plakken.

Morgen weer een dag. (gaat wel warm worden B))