Deze week de goederenloods op zijn plaats gezet.
Tevens de servo's en binnenverlichtingen aangesloten, gaat de linker deur open dan gaat het licht aan de straatkant langzaam aan en gaat de rechter deur open dan gaat langzaam de verlichting aan de spoorkant aan. Het kantoortje links heeft ook verlichting wat op verschillende tijden/momenten aan en uit gaat.
Om eventueel bij storing de baan niet op te tillen of er onder te gaan liggen kan ik een groot deel onder de goederenloods kwijt.

De loods moet natuurlijk wel vast komen te staan, momenteel moet ik dit deel nog weleens op zijn kant zetten en om de loods er dan niet af te laten flikkeren wordt deze met 2 schroefjes vast gezet, daar zie je later niets maar van. Bij calamiteiten kan de loods er af.

Het laadperron is inmiddels aardig gevuld.

Linker deur open voorste binnenverlichting gaat aan.

Rechter deur gaat open, achterste binnenverlichting gaat aan.

Deuren dicht, binnen verlichting gaat lanzaam uiyt alleen op kantoor gaat af en toe nog verlichting aan.

Nu moet het dak er nog op en in de verf gezet worden, gaat de zelfde kleur krijgen als het lagere deel en ga ik nog niet met de airbrush doen anders heb ik 2 totaal verschillende daken.

Even voor het oog, de boom heeft wel een goede hoogte denk ik. Rechts van de goederenloods komt een verffabriek van Kibri en daar weer rechts van richting haven komt de gashouder van Faller.
De plannen voor de bouw liggen klaar naast de fles zonnebrandolie

Van het karton ga ik wegen maken, denk van klei.
Wil deze rol bestellen en daar eens mee aan de gang gaan misschien zijn er hier forumleden die hier inmiddels wat ervaring mee hebben.
KLIKInmiddels ook bericht ontvangen van mijn locs, ze zijn nergens meer te vinden.
Ik krijg het volledige aankoop bedrag terug gestort, heb ik natuurlijk niks aan maar ja wat moet je dan.
Ze hadden nog wel 2 dezelfde locjes in de uitverkoop dus had ik voorgesteld om me die te leveren en dan ter compensatie en uit coulance een bouwdoos van Faller er bij van de Beethovenstrasse. Ik dacht daar trappen ze toch niet in en inderdaad de volgende dag kreeg ik een mail waarin stond dat het wel akkoord was maar dat de administratie een paar minuten eerder de terugbetaling had gedaan. Ja. ja.
Ik ben toen opzoek gegaan naar een zelfde soort locjes maar wat ik ook tegenkwam, had er geen vertrouwen meer in en zo kwam ik op de Brawa V36 023 nr. 41652. Full sound en el.koppelingen. Maar ja een boel centen. Ik gelijk beetje rond gesnuffeld op het Interpret maar lager dan € 410 kwam ik niet. Vervolgens mijn hofleverancier ter plaatse gevraagd of hij een leuk prijsje kon maken, per slot van rekening geef ik zijn klanten ook belangeloos support met iTrain en jawel hoor, een mooi aanbod. Ok, dan heb ik voorlopig maar 1 loc en die kost dan net zoveel als die 2 andere maar dan wel van een leverancier dicht bij huis en een loc die een hoop toeters en bellen heeft en dan sparen voor nog een ander. Nu even een week of 10 dagen wachten en dan kan er weer gereden worden.
Maar nu eerst het huis versieren, morgen knalfeest hier, moeders wordt dan 74 dus dat gaan we lekker vieren met slingers, ballonnen, koekhappen en zaklopen maar geen polonaise want dat mag nu niet natuurlijk vanwege de 150cm afstand en tja, een polonaise met zijn tweetjes is natuurlijk ook niet veel lol aan. Kinderen en kleinkinderen komen even langs maar mogen en willen ook niet binnen komen, we nemen geen enkel risico anders heb ik straks niks aan mijn nieuwe loc.