Het ken net, iedereen de beste wensen voor twentietwentie.
Heb me zeker niet verveeld.
En goed begonnen in het nieuwe jaar.
Anne W, je hoeft niet meer te wrijven, ik zeg,
"geef het een plekje"Druk bezig geweest met het oplossen van kortsluitingen in enkele wissels.
Bleek dat de verbinding met het puntstuk niet helemaal in orde was, draadjes natuurlijk niet doorgemeten, dus altijd onthouden, meten is weten, ook met 2 rail.
Draadjes opnieuw aan het puntstuk gesoldeerd, van de onderkant stukje biels weg gesneden en daar het draadje aan gesoldeerd. Werkt nu perfect.
Helaas 1 wissel was defect, nieuwe gehaald en die zit er nu ook in.
Alles doorgemeten en aangesloten, geen kortsluiting meer, pffff dit is wel iets anders dan met 3 rail.
Inmiddels tussendoor ook beetje aan de bouwdoosjes begonnen, eerst maar de loc-loods.
Model van de loods is te lang voor mijn baan en mijn loc zou er in verdwalen.
Bodemplaat passend gemaakt en de muren er aan geplakt.
Ik hou nu zowat een locloods over, goed voor de rommeldoos en wellicht ooit iets van maken of iemand anders mee helpen.

Vervolgens test rijden, de loc moet eerder gaan afremmen, de remweg ga ik korter instellen zo dat de loc netjes en rustig naar binnen gaat rijden en beter zal afremmen.
Vandaag begonnen met ballast, gelukkig nog genoeg over om de rails vlak te leggen zonder schroefjes.
Rails is niet kritisch of het rood of wit is als het maar een goed jaar is.

Hoop dat het morgen droog is en dat vandaag mijn draad binnenkomt wat ik een week geleden heb besteld , kan ik de laatste bezetmelders ook gaan aansluiten.