Eindsprintje.

Van een paar stukjes bloemistendraad heb ik een “klimop” in elkaar gedraaid en ingesmeerd met schorspasta.

Even passen op de muur hoe het er ongeveer uit moet gaan zien.

Na nog twee behandelingen met schorspasta krijgt de klimop een verfbeurtje.

Een stoepje voor de deur en dan kan de klimop geplant worden.

Een blauwe regen lijkt me wel aardig. Dat heb ik eens gezien op een baantje in Utrecht en zag er leuk uit. Bovendien ben ik benieuwd hoe de trossen bloemen uit de verf komen. Ik doop gewoon een stukje draad in de witte houtlijm en daarna in strooisel. Met mijn vingers boetseer ik er een beetje een puntje aan. En laat ze een half uurtje drogen. Beetje verf mengen in een donkere kleur blauw/paars en daarna in een lichtere kleur. Tot slot een bijna droge kwast met heel licht blauw over de buitenste topjes. En verdraaid … het lijkt er een beetje op. In ieder geval doe ik het hier voor.

Ik fröbel de hele handel in elkaar en voeg nog wat kleine dingen toe om het helemaal af te maken. Op aanraden van Wim ook nog een beetje hang en sluitwerk. Helaas werkt het slot niet meer omdat de deur te veel verzakt is. Een dikke tak biedt uitkomst.
Het was voor mij een heel leerzaam projectje en ik heb van heel veel verschillende dingen en technieken wat opgestoken. Daar was het me eigenlijk om te doen. Het eindresultaat is niet helemaal perfect en klopt niet overal maar ik laat het hier bij. Per slot van rekening was het een testmuurtje om wat uit te proberen. Ik kan hem niet fotograferen in de lijst omdat het glas te veel spiegelde maar dit is het eindresultaat van dichtbij.