Auteur Topic: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)  (gelezen 52882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #125 Gepost op: 6 september 2020, 20:13:04 »
wim om het peil glas zit altijd een bescherm glas ,,
dit om de splinters als het peil glas breekt op te vangen en de stoom die er dan uit komt
gr Henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #126 Gepost op: 7 september 2020, 17:31:52 »
wim om het peil glas zit altijd een bescherm glas ,,
dit om de splinters als het peil glas breekt op te vangen en de stoom die er dan uit komt
Kijk, daar heb nou wat aan. Ik zal het huidige peilglas uitboren en daarin een nieuw peilglas maken; eigenlijk een soort dubbele beglazing.  :o

M.T. bashing door Gilbert Gribi (France)
Een mooi album, maar wèl 1:35. Het verschil tussen 1:35 en 1:43,5 lijkt niet zó groot, maar toch groot genoeg om de verschillen te kunnen zien.  :o


Het is wel geinig om interieurtjes te maken, maar het is ook wel leuk als je er nog wat van kan zien. Dus heb even de deuren uit de cabine gezaagd. Er komen wel weer deuren in maar dan naar binnen gedraaid open.


Ik heb er gelijk ook maar even een vloertje in gelegd en heb ik die grote hendel in het midden wat meer in vorm gebogen.


Zo te zien heb ik nog wel een pak werk aan dat keteltje.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #127 Gepost op: 8 september 2020, 14:39:21 »
Tussendoor ben ik nog even bezig geweest met mijn kacheltje. Het is een ontzettend tijdrovend karwei omdat alle onderdelen nogal klein zijn en mijn vingers nogal groot.


Links naast het vuurluikje zit een stukje pijp, dat wordt de aansluiting waar later het peilglas bovenop komt. Dat witte paneeltje bovenop de ketel wordt later aan de binnenkant van de cabine geplakt en die ronde dingen worden meters. Staat een beetje slordig, maar hij staat natuurlijk los.


Links naast de ketel is denk ik een bak waar steenkool in zit. Of het helemaal correct is weet ik niet, maar ik denk dat ik daar een klapluik ga maken waar die steenkool in komt te zitten.
Pfff... morgen weer een dag.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #128 Gepost op: 8 september 2020, 14:52:58 »
Het gaat er toch echt wel op lijken Wim en inderdaad ... morgen weer een dag. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #129 Gepost op: 9 september 2020, 09:38:32 »
Dankjewel @Pierre,


Een kachel in schaal 1:22,5 met in elkaar gesoldeerde appendages van messing en gietwerk.


En mijn kacheltje in schaal 1:45 met appendages van in elkaar gefröbelden en geplakte restanten en bij elkaar gescharrelde rommel. Nog een beetje bijvijlen en dan kan-ie wat mij betreft in de verf.
Ik vind het wel goed zo.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #130 Gepost op: 9 september 2020, 10:42:04 »
Hoi Wim,

Dat ziet er overtuigend uit hoor (en dan fantaseer ik even de juiste kleuren)! Mooi werk.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #131 Gepost op: 9 september 2020, 12:18:59 »
Dankjewel @Rob,
Met het blote oog zag het er allemaal prima uit, maar het mooie -of eigenlijk het confronterende- van een foto is dat ik tóch weer dingetjes zie die niet helemaal naar mijn zin zijn. De dikkere grijze pijp aan de linker zijkant vond ik te dik en heb ik er weer afgehaald. Daar komt een slankere uitvoering. En verder heb ik tot nog toe maar twee meters in de planning en volgens mij moet er nog wat meer komen.


Gelukkig heb ik nog wat metertjes liggen.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #132 Gepost op: 9 september 2020, 13:48:59 »
Ik zou eens in de knopendoos van Ilse gaan snuffelen Wim. Daar vind je vast nog wel van dit soort drukkertjes. Deze zijn prima geschikt als kraan van een afsluiter. ;)



Verder ziet het er best aannemelijk uit man. Het wordt steeds mooier.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #133 Gepost op: 9 september 2020, 22:45:19 »
Ik zou eens in de knopendoos van Ilse gaan snuffelen Wim.
Dat heb al wel vaker gedaan. Trouwens uit doosjes met oude sieraden is ook veel te snuffelen: kettinkjes, kraaltjes en vaak heel inspirerend spul.


In mijn scharrelbakje zitten die drukkertjes er ook wel bij.

Citaat
Verder ziet het er best aannemelijk uit man. Het wordt steeds mooier.
Dankjewel @Pierre, maar ik ben nog even verder gegaan.


Die dikke pijp heb ik er inmiddels uitgehaald. Ook zit er een nieuwe achterwand in.


Er komt een moment dat ik moet stoppen, anders wordt het een kerstboom.


En ik moet nog wat spullen overhouden, want dit snoepje moet ook nog een interieurtje krijgen.
Ik ben er maar druk mee.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #134 Gepost op: 9 september 2020, 23:08:03 »
Er komt een moment dat ik moet stoppen, anders wordt het een kerstboom. 

Ik vind het er prachtig uitzien. Als je straks met een kwastje met matzwarte verf aan de gang gaat ziet het er al weer heel anders en minder bont uit Wim. Ik ben benieuwd hoe hij uit de verf komt. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline RAIL

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 91
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #135 Gepost op: 10 september 2020, 19:03:39 »
Knap werkje, waar heb je de messing onderdelen bekomen ?
Ziet er goed uit !
Groeten Ludwig

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #136 Gepost op: 10 september 2020, 21:36:50 »
Dank heren.
...waar heb je de messing onderdelen bekomen ?
Dat messing is eigenlijk lasergesneden karton. In dit geval afsluiters en tandwielen in 1:87.


Net als deze motoronderdelen in 1:35 komen ze van Vector Cut. Alleen is-ie er mee gestopt. Ontzettend jammer want hij maakte bruikbaar spul.  :(


Deze garage in 1:45 heeft ook gereedschap van Vectot Cut aan de muur hangen.

Inmiddels had die ketel natuurlijk al lang in de zwarte verf kunnen zitten ware het niet dat ik nogal een twijfelaar was. En heus niet omdat alles precies moet kloppen.


Het wiel naast de regulateurshendel vond ik naar verhouding wat te dik.


Dus heb ik er een wat meer bescheiden wieltje in gezet.
Volgens mij kan-ie nu wel in de verf.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #137 Gepost op: 11 september 2020, 10:50:20 »
Mooi ... mooi 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #138 Gepost op: 11 september 2020, 17:06:11 »
Dankjewel @Pierre.


Tussendoor heeft-ie hier en daar een likje verf gekregen. Er is een moment dat je gewoon moet stoppen. De achtergrond met de metertjes moet nog een keer in de beige verf; dat wordt ook de kleur van de binnenkant van de cabine.


Omdat de deurtjes eruit zijn, is er vanaf de buitenkant ook meer te zien.
Nu de buitenkant nog: werk zat.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #139 Gepost op: 11 september 2020, 18:04:28 »
Hartstikke mooi. Niets meer aan doen, Wim
(de binnenkant, dan. De buitenkant detoneert heerlijk bij het interieur)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #140 Gepost op: 11 september 2020, 20:57:43 »
Grandioos Wim! Veranderingen zijn mooi doorgevoerd. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #141 Gepost op: 11 september 2020, 22:30:40 »
Dank voor jullie positieve berichten.
(de binnenkant, dan. De buitenkant detoneert heerlijk bij het interieur)
Ja heerlijk dat strakke plastic dat schreeuwt om een likje verf.
Qua buitenkant heb ik nog twee dingetjes om over na te denken:
De cabine wordt blauw en ik vraag me af of ik die goudkleurige biesjes zal behouden of zal wegschilderen.
Het onderstel is nu rood en ik vraag me af zwart niet beter staat. Maar dan wel met de voor- en achterkant rood.
Zeg het maar.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #142 Gepost op: 11 september 2020, 23:06:19 »
Hoi Wim,

Ik vind die biezen wel wat hebben. Ga je de cabine dan blank lakken?
Blauw en rood is inderdaad wat veel van het goede. Ik denk dat een (bijna helemaal) zwart onderstel chiquer is.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #143 Gepost op: 12 september 2020, 00:37:42 »
Ik vind die biezen wel wat hebben. Ga je de cabine dan blank lakken?
Als ik deze plastic cabine in de blanke lak zet daar wordt-ie denk ik niet echt minder plastic van. Ik kan ’m in de blauwe matte verf zetten en dat die laag verf dan niet 100% dekt. Daardoor wordt de cabine minder kinderdagverblijf-blauw en verdwijnt die circus-gouden bies wat meer naar de achtergrond. En met een paar lagen wetwash en drybrush wordt het misschien toch nog wat.
Citaat
Blauw en rood is inderdaad wat veel van het goede. Ik denk dat een (bijna helemaal) zwart onderstel chiquer is.
Ik denk dat je daar een punt hebt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #144 Gepost op: 12 september 2020, 09:31:10 »
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de gouden biezen niet heel geweldig vind. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Het eventuele nieuwe blauw mag ook wel een tintje donkerder en ik ben het met Rob eens dat het onderstel beter iets meer zwart kan.

Maar nogmaals ...  binnenkant is al top! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #145 Gepost op: 12 september 2020, 09:59:46 »
Tsja, een witte bies op een mooi donkerblauw zou wel mooier zijn dan goud, denk ik...
Dus zo we leggen de schilder-lat weer even hoger, Wim  ;)
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #146 Gepost op: 12 september 2020, 12:10:52 »
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de gouden biezen niet heel geweldig vind.
Omdat het geen gerestaureerde locomotief die op een toeristisch museumlijntje rondrijdt maar een werkloc, zat ikzelf ook met die biesjes.
Citaat
Het eventuele nieuwe blauw mag ook wel een tintje donkerder en ik ben het met Rob eens dat het onderstel beter iets meer zwart kan.
Dat nieuwe blauw wordt inderdaad een paar tinten donkerder en niet dat kinderdagverblijf-blauw. Voordeel van donkerder blauw is ook dat een lichtere drybrush beter uit de verf komt.
Wat Rob ook schreef is dat het drie-kleuren effect wat teveel is. Als het onderstel zwart (met roest) schilder dan wordt ik het onderstel samen met de ketel ook meer één geheel.
Maar voordat die cabine blauw wordt, moet ik de handgrepen nog aanpassen.


En op de ketel, net voor de cabine hoort nog een stuk pijp te zitten.


Op deze ketel zit dat stuk pijp nog niet. Die moet ik dus nog maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #147 Gepost op: 12 september 2020, 17:04:25 »
Wim,

ik heb goed gekeken wat je aan het doen bent en het enige dat ik kan zeggen is CHAPEAU!!!

(Ik moet nu gaan bedenken hoe kan ik de cabine van de Rowan een beetje gaan updaten.)


Pierre:

de tip over de drukkertjes is een zeer goeie maar trouwen voor zo iets vindt Magoo overdreven dus ik ga gewoon naar de winkel er voor.  :- )


Daniel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #148 Gepost op: 12 september 2020, 19:44:53 »
Pierre: de tip over de drukkertjes is een zeer goeie maar trouwen voor zo iets vindt Magoo overdreven dus ik ga gewoon naar de winkel er voor.  :- )

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen Daniel. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
« Reactie #149 Gepost op: 13 september 2020, 13:51:31 »
...ik heb goed gekeken wat je aan het doen bent en het enige dat ik kan zeggen is CHAPEAU!!!
Dank voor de feedback.
Heb alleen een hekel aan onnodig ingewikkeld  :-X
Beste @Rob, zoals ik al eerder schreef: dit is wel iets om over na te denken. Soms en misschien wel vaker dan soms maak ik dingen onnodig ingewikkeld.


In plaats van de plastic uitstulpingen die voor handgrepen moesten doorgaan, heb ik ze vervangen voor echte handgrepen. Maar soms vraag ik me af of het middel niet erger is dan de kwaal.


In de cabine moest nog een slinger voor de rem komen. Solderen, prutsen en friemelen. Als de binnenkant in de verf staat zie je niks meer van de weggeschuurde lijmresten.


De meters rechts zitten inmiddels ook vastgeplakt. Ergens nog een emmer met steenkool neerzetten en dan denk ik dat dit interieur in de verf kan.
Ik denk ook dat ik er wel een beetje klaar mee ben.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso