Auteur Topic: Verbouwing Magic Train (schaal 0e)  (gelezen 52898 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2019, 11:35:37 »
(Met vloerplaat bedoelde je dus eigenlijk het onderstel)

Precies ... dat bedolel ik ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2019, 20:37:37 »
Komende week ga ik tijd maken om het idee van @Pierre uit te voeren: het onderstel van het personenrijtuig doorzagen en uit elkaar zetten, zodat de balkons meer ruimte krijgen. Ik denk dat de totale aanblik daarmee een stuk beter wordt.
Intussen ben ik inspiratie aan het opdoen en ben ik bezig geweest om te zien of er nog meer gebeurt in schaal 0e. En op Marktplaats kwam ik onderstaande startset tegen:


Het is een startset van Märklin en is uitgebracht onder de naam Minex. Deze 0e-set is kortstondig geproduceerd tussen 1970 en 1972. Natuurlijk is het wel gemaakt voor 3-rail en dat is voor een twee-railer natuurlijk wel een beetje jammer.


De Minex 3400 stoomlocomotief is de smalspoortenderloc van de “Württenbergische Eisenbahngesellschaft”. Het origineel reed op een spoorbreedte van 100 cm. Dit Minex-model is echter (omgerekende naar het voorbeeld) met een spoorbreedte van 75 cm. Daarmee klopt het model op dit punt niet helemaal, maar welk modelspoor klopt wèl 100%?


Op zich is deze loc niet beroerd uitgevoerd, maar de zichtbare tandwielen vind ik wel een gemiste kans.


Dit personenrijtuig (Minex nummer 4400) ziet er een stuk beter uit dan het personenrijtuig van Magic Train. Ook de instap bij de balkons is een stuk ruimer.


Ook is aan het interieur meer aandacht besteed.
Al met al lijkt mij deze set voor een 3-railer een leuk begin om naast H0 nog iets anders te doen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2019, 11:53:11 »
Eerlijk gezegd heb ik niet zo heel veel verstand van stoomlocomotieven en ben ik mij dus aan het verdiepen in de werking van zo’n ding. Ik kan wel een paar buizen, pijpen en afsluiters op dat ding plakken, maar het moet wel een logische en verklaarbare functie hebben.
Terwijl ik mezelf aan het diepen in de verbouwing van die Magic Train Stainz-locomotief, kwam ik een aantal onderdelen tegen en misschien dat jullie meer weten.


Hierboven het voorbeeld van een geweatherde LGB-locomotief (en dus in een grotere schaal) maar is wel ongeveer van hetzelfde type als mijn loc. Mijn vraag is: weten jullie wat dat ding doet en hoe het heet? Ik heb ze wel vaker op stoomlocs zien zitten en ook met koelribben.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2019, 12:26:47 »
Dat is de voedingspomp, hij pompt het water uit de tender naar de ketel waar het middels injecteurs wordt ingespoten.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2019, 14:14:35 »
Dankjewel @Dirk T, daar kan ik verder mee.


En dat ding op de ketel naast de schoorsteen is een generator?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #30 Gepost op: 26 januari 2019, 21:11:51 »
Op advies van @Pierre heb ik -om de instap bij de balkons wat ruimer te maken- het onderstel in twee stukken gezaagd. Zoals valt te lezen was ik aanvankelijk van plan om de cabine wat smaller te makken. Pierre is een typische OM-denker en zijn plan is veel makkelijker uit te voeren. Nu het onderstel in tweeën ligt, kan het spul wat langer maken.


Zoals het onderstel op de foto staat wordt de wagon te lang en dan rijdt de wagon zich uit de bocht. Hij kan dus niet te lang worden.


Met een plaatje styreen heb ik het spul weer aan elkaar geplakt. De extra plank op de balkons geven net genoeg breedte.


In het midden valt dat gat natuurlijk op, maar daar komt nog iets van een kist voor, zodat je daar niks van ziet. De cabine wordt normaal vastgeklikt op het onderstel, maar daar zal ik nu schroefjes voor moeten gebruiken.


De treeplanken worden ook nog wat breder.
Enfin, tot zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #31 Gepost op: 27 januari 2019, 10:55:00 »
Dat is de voedingspomp, hij pompt het water uit de tender naar de ketel waar het middels injecteurs wordt ingespoten.

oeps nee klopt niet even een stoom cursus,,,,,,, ;D
 is geen voeding pomp voor het water maar de lucht pomp voor de remmen ,
de injecateur is een ander voorwerp en zit in de machinistenhuis ,,dit is een bijzonder ding ,,
werkt met de stoom wet van felusiak druk uit de ketel door een soort trechter weer de ketel in en water mee nemend ???
tja een natuurwet ,,3 vellen a4 vol met berekeningen daar over (heb ik geleerd maar gebruik het nooit meer )
je gebruik het niet alleen voor het vullen van de ketel maar ook bij het te hoge druk en stil staan op bv een station ,
het vuur brand en geeft nog steeds warmte af en loopt de druk op ,,

door de injecateur te gebruiken gebruik je stoom druk uit de ketel en komt er koud water
weer de ketel in die voor afkoeling water kookpunt zorgt (het water uit de tender of bak mag niet te warm zijn ,,,dan werkt de injecateur niet goed ,,natuurwet)

en zo de druk onder controle houden  :o
Ja stoker is een leuk spelletje met de loc enz veel handelingen en op letten ik vind dat leuker dan machinist zijn ,,
ook je vuurbed oppervlakte in de gaten houden en de trek in de vlam pijpen ,,stoom droger enz ,,

misschien eens leuk om een dag te organiseren voor de forum leden hier om eens met zijn alle te komen
kijken bij ons SHM en uitleg te krijgen over hoe het nou echt werkt ,,kan je ook ideeën op doen voor
je eigen knutsel werk hoe het er uit ziet en voor is ,,.

gr Henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #32 Gepost op: 27 januari 2019, 16:35:25 »
Leuk, zo'n stoomcursus, Henk.

En met een stuk praktijk erbij?
misschien eens leuk om een dag te organiseren voor de forum leden hier om eens met zijn alle te komen
kijken bij ons SHM en uitleg te krijgen over hoe het nou echt werkt ,,kan je ook ideeën op doen voor
je eigen knutsel werk hoe het er uit ziet en voor is ,,.

Lijkt mij in ieder geval erg leuk. Als we zoiets kunnen organiseren ben ik van de partij!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #33 Gepost op: 28 januari 2019, 16:09:08 »
Bedankt voor je correctie @henkiehenk ; ik praat ook maar iemand na die op die machines gewerkt heeft maar dus wat anders vertelde...
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #34 Gepost op: 28 januari 2019, 16:28:11 »
geeft niets nu weten jullie hoe en wat



dus vraag maar raak  :'(
gr henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #35 Gepost op: 28 januari 2019, 16:41:00 »
SHM is bij mij om de hoek. Heb jaren in Opperdoes gewoond aan het spoor :-)
Kom graag eens kijken!

Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #36 Gepost op: 30 januari 2019, 11:36:56 »
@henkiehenk bedankt voor je info.
Kleine update:
Tussendoor ben ik nog even bezig geweest met een aantal zaken rond het Magic Train-gebeuren.


Doordat het onderstel van die wagon wat langer is geworden is er natuurlijk een gat ontstaan in de constructie.


Dus heb ik er aan beide kanten kisten onder gehangen die het gat moeten maskeren.


Tussendoor ben ik ook nog even gaan spitten in mijn verzameling onzinnige wagons die waarschijnlijk nooit op welke baan dan ook gaan rijden. Zo vond ik nog een H0-koelwagon met Fleischmann-opschrift uit een startsetje. Daar zaten al een Profi-koppelingen onder dus die heb ik uitelkaar getrokken en er een platte wagon van gemaakt. Ik heb nog twee hijskraantjes liggen en ik denk dat ik een van die twee kraantjes op deze wagon ga zetten.


Op deze platte wagon en het personenrijtuig heb ik ook vast een paar buffers gezet.


Ik heb nog heel even overwogen om er een tender achter te zetten, maar volgens mij heeft deze Stainz-achtige-loc nooit met een tender rondgereden. Bovendien hoe krijgt die stoker de kolen uit die tender als de achterkant van het machinistenhuis is afgesloten? Deze combinatie lijkt me niet erg geloofwaardig. Dus volg ik het principe dat de kolen aan de zijkanten worden opgeslagen en het water aan de onderkant van de ketel.


Zoals het interieur er nu uitziet is er niet heel veel ruimte maar qua detaillering mag er nog wel wat worden aangevuld.


Dus ben eens gaan rondspeuren op het internet om te zien wat er allemaal in zo’n machinistenhuis zit ingebouwd...


...en om te zien wat anderen er van hebben gemaakt.


Ik ben eerst maar eens begonnen met het voorzichtig lossnijden van die malle handgrepen.
Tot zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #37 Gepost op: 31 januari 2019, 13:47:30 »
Ik ben even bezig geweest met het machinistenhuis


Als je de kap eraf haalt dan is de inrichting vrij sober: die vier dingetjes boven de kachel zijn afsluiters. Ik heb H0-modellen gezien met meer details.


Met hier en daar wat aanvulling begint het al ergens op te lijken.


Het zicht vanuit de buitenkant naar binnen.


Nu nog op zoek naar een stuk of wat temperatuur- en manometers en wat er zoal nog meer aan rommel in dat machinistenhuis zit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #38 Gepost op: 31 januari 2019, 18:25:45 »
zo word BILLY nog een echt heer met al dat moois er op :D
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #39 Gepost op: 31 januari 2019, 19:27:41 »
Dankjewel @henkiehenk.
Tussendoor ben ik bezig geweest met de binnenkant van het machinistenhuis.


Omdat de binnenkant van het machinistenhuis moeilijk bereikbaar wordt, heb ik bedacht om een laag te maken die later tegen de binnenkant wordt geplakt. Nadeel van een inkjetprinter is wel dat de afgedrukte manometers lijken met blote oog aardig scherp, maar met een close-up kun je duidelijk de korrel zien.
En inderdaad @Pierre (ik zal je voor zijn) die klinknageltjes zitten ook niet helemaal top. Ik denkt dat ik die klinknagels rond de ramen weghaal en er een lijstje omheen zet.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #40 Gepost op: 31 januari 2019, 20:05:54 »
Dankjewel @henkiehenk.
Tussendoor ben ik bezig geweest met de binnenkant van het machinistenhuis.

Leuk Wim met al die metertjes en zo. Een hele verbetering. Gaat een echte loc worden.
 
En inderdaad @Pierre (ik zal je voor zijn) die klinknageltjes zitten ook niet helemaal top. Ik denkt dat ik die klinknagels rond de ramen weghaal en er een lijstje omheen zet.  ::)

 :-X
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #41 Gepost op: 31 januari 2019, 21:20:22 »
Hoi Wim,

Dat ziet er allemaal indrukwekkend uit, kranen en meters. Top.
Voor het printen van de metertjes kun je eens kijken of je nog wat aan de printer instellingen kunt doen. Vaak zit er nog wel ergens in de instellingen (geavanceerd?) iets als 'fijn' of 'hoge kwaliteit' die je even aan kunt zetten. Je kunt ook overwegen om in (puur?) zwart/wit af te drukken. Dat kan ook wat scherper zijn dan kleur.

Volgens mij is een van de meters in een stoomloc een snelheidsmeter.

En gaat er t.z.t. nog een gloeiend vuurtje in de vuurkast komen?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #42 Gepost op: 31 januari 2019, 21:23:33 »
:-X
Gelukkig weet je dat mijn projectjes niet zonder jouw hulp en bijval kunnen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #43 Gepost op: 31 januari 2019, 22:47:16 »
Dit draadje loopt ook als een trein.
Ziet er prima uit zo met al die verbeteringen.
Ga je in de ketel nog een flikkerend ledje plaatsen voor vuur?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #44 Gepost op: 2 februari 2019, 17:16:23 »
Dank voor jullie feedback.  :)
Voor het printen van de metertjes kun je eens kijken of je nog wat aan de printer instellingen kunt doen. Vaak zit er nog wel ergens in de instellingen (geavanceerd?) iets als 'fijn' of 'hoge kwaliteit' die je even aan kunt zetten. Je kunt ook overwegen om in (puur?) zwart/wit af te drukken. Dat kan ook wat scherper zijn dan kleur.
De printer die ik gebruik is een WiFi-instapmodel (Epson XP‑355) en voldoet prima voor het normale werk.


Mijn ervaring is, dat als ik als ik loepzuiver wil afdrukken ik met een laser-kleurenprinter meer succes heb. Maar aan de andere kant: die loepzuivere foto’s gebruik ik eigenlijk alleen voor op het forum... én natuurlijk ook om mezelf te controleren. Want op een foto zie ik pas de foutjes.  ::)   

Citaat
Volgens mij is een van de meters in een stoomloc een snelheidsmeter.
Zou zomaar kunnen, alleen zijn die metertjes maar een paar millimeter in diameter en ik weet niet of iemand nog ziet of het manometers, temperatuurmeters of snelheidsmeters zijn.  :)

Citaat
En gaat er t.z.t. nog een gloeiend vuurtje in de vuurkast komen?
Ter zijner tijd niet. Achter dat rooster zit de achterkant van de motor en daar is niet veel ruimte. Bovendien moet ik dan met enigszins knipperende (of meer-kleurige) ledjes gaan werken. En dat betekent rijstroom omzetten in een constant voltage, weerstanden, diodes en weet ik veel wat voor rommel er nog meer in moet. Dat betekent ook dat ik het hele spul uit elkaar met schroeven met rondspringende veertjes, asjes, schroefjes en tandwielen.  :o
Sorry @Rob en @mark mms , voorlopig heb ik er werk zat mee.  ::)


  De vraag komt nu ook op: maak ik het machinistenhuis groen...


...of zwart.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #45 Gepost op: 2 februari 2019, 19:51:21 »
Hoi Wim,

Goed bezig... Ook suggesties afwijzen is goed om het voor jezelf leuk te houden. We hebben tenslotte makkelijk praten (schrijven), zo langs de zijlijn  :D

Over de kleur: ik vind groen wel chic, maar dan een tintje donkerder dan de groene loc op de foto.
Uitdaging wordt vooral dat dunne rode sierlijntje  :-X

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #46 Gepost op: 2 februari 2019, 20:03:35 »
haha de meiden van K3 een eigen loc ???
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #47 Gepost op: 2 februari 2019, 22:22:55 »
Ik ga voor (donker) groen. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #48 Gepost op: 3 februari 2019, 09:47:09 »
Goed bezig... Ook suggesties afwijzen is goed om het voor jezelf leuk te houden. We hebben tenslotte makkelijk praten (schrijven), zo langs de zijlijn  :D
Ik neem best wel heel veel suggesties van jullie over. Maar ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik precies weet waar mijn kracht en mijn zwakte zitten (SWOT-analyse).
Citaat
Over de kleur: ik vind groen wel chic, maar dan een tintje donkerder dan de groene loc op de foto.
Uitdaging wordt vooral dat dunne rode sierlijntje  :-X
Dat rode sierlijntje gaat 'm niet worden... veel te Duits.

Ik ga voor (donker) groen. :)
Ik ga dus voor groen 005500.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Verbouwing Magic Train
« Reactie #49 Gepost op: 3 februari 2019, 11:12:09 »

Ik ga voor (donker) groen. :)
Ik ga dus voor groen 005500.

Precies ... dat is een heel mooie kleur groen. Komt ongeveer overeen met Humbrol 30 heb ik net gezien.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/