13-7-18
Ombouwsetje ontvangen voor een Diesel lokje.
Eerst eens kijken hoe de rij-eigenschappen gaan worden, mocht dat vele malen beter zijn dan worden ze alle 3 uitgevoerd met dit motortje wat door de Tramfabriek speciaal voor de Roco H0e 31025, 31027, 33205, 33206, 33207, 33208, 33209 etc
Er zal dan ook meer ruimte zijn voor wat bladlood en daarmee is dan ook het zwaarte punt lager te maken.
Ben zeer benieuwd, ga het nu naar de reparateur brengen want zelf er aan prutsen zie ik niet zitten en zeker vandaag niet op vrijdag de dertiende

Even voor de verhouding tot een euro stuiver.

_____________________________________________________________________________________________________
14-7-2018
De steenfabriek staat nu vast, de eerste lantaarnpaal is geplaatst, de achterste 2 sporen zijn nu verdekt (toch een beetje schaduwstation

) en de baan scharnierend gemaakt aan het onderstel.
Steenfabriek staat nu vast, ik plak eerst schilderstape op de ondergrond en vervolgens met wat streepjes houtlijm wordt de steenfabriek vast gelijmd op het schilderstape. Zo kan ik later deze altijd weer makkelijk loshalen mocht ik weer eens plannen hebben voor een nieuw baantje.

Gelijk de eerste lantaarnpaal geplaatst.

2 stroken mulltiplex verbergen de achterste 2 sporen, ze sluiten redelijk op elkaar aan, indien nodig kan ik nu de baan opklappen, wel eerst naar voren trekken en kan ik bij de treinen op de 2 achterste 2 sporen.

Om nog wat draadjes te kunnen trekken is de baan scharnierend gemaakt, zo kan ik zittend op mijn kruk makkelijk draadjes aansluiten.

De verlichting van huisjes en straatlantaarns worden vanuit een SDD (SeinDecoder) aangestuurd.
Uiteraard worden de draadjes nog wat netter weggewerkt maar daar was het een beetje te warm voor aan het einde van de middag.

Via het schakelbord kan ik d.m.v. het witte bolletje (ben gek op witte bolletjes) de verlichting aan en uit schakelen.
De Seinsdecoder heeft net als de wisseldecoders 8 aansluitingen, maar ik gebruik maar 1 kant van de aansluiting, rood en zo blijft op hetzelfde adres groen over en kan ik i.p.v. 8 verlichtingen 16 aan en uit schakelen.

Als het morgen niet te warm wordt nog wat rondom de steenfabriek freubelen met o.a. lantaarnpaaltjes.
____________________________________________________________________________________________________
Vandaag 15-7-18 was het toch wel errug warrum.
Plafond wentelwiek maakte overuren maar toch, beetje geklungeld bij het spoor van de steenfabriek.
Grotere werk komt later wel weer, spoortje rechts wordt programmeerspoor. Lag eerst achteraan maar was niet echt handig.

Beetje het idee geven van een kruising waar de wagons handmatig overheen geduwd worden, niet helemaal een kruising maar zie het niet zitten om het spoor waar de lok overheen rijd ook door te slijpen en dan weer draadjes er aan solderen, je ziet het op de foto maar als je er bij staat dan valt het minder op. Misschien dat ik een klein stukje ga inslijpen, zal er nog een paar warme nachtjes over slapen.

Morgen wordt het weer warm, jammer want er is ook nog een rustdag in de Tour. Wordt gewoon een dag om misschien eens een keer helemaal niets te doen behalve dan de tuin sproeien en de plantjes water geven.