Vanmorgen maar eens een keer lekker uitgeslapen, heb tenslotte niet voor niets een Beter Bed

Na het ochtend ritueel eerst maar eens bezig geweest met de 2 locjes. Ze rijden maar daar is dan ook alles mee gezegd. De 2e rijd wel stukken na het inbouwen van de decoder. Zaterdag kreeg ik wat bladlood, stukjes pas gemaakt en onder de motorkap geplaatst.. Daar was nog aardig wat ruimte.
Locjes rijden nu wel een stuk beter alleen de eerste waggellt af en toe nog een beetje, die gaat nog even terug naar de leverancier die onder het plaatje van de asjes een stukje papier zet wat bij het 2e locje het rijgedrag al een stuk beter maakte.
Tussen de middag komt onze kleinzoon zijn bammetje eten, wat na de grote vakantie voorbij is want dan gaat hij naar de middelbare school. Hij heeft ook nog even zijn oordeel gegeven over de meerpalen die ik voorheen ducdalven noemde.
Volgens hem moet het met ook kunnen want als hij met zijn ouders mee gaat met varen dan weet hij zeker dat ergens op het Wantij ook zoiets bestaat.
Dan is het zo klaar als een klontje en wordt de remming tegen de steiger gezet en verlijmt.
Zal nog iets van beugels maken die om de meerpalen gaan en de palen van de steiger. Gelijk maar eens wat spullen er op gezet, visnetten gemaakt en die er dan ook bij maakt het plaatje wel gezellig.

Voorlopig maar even een anker op de visnetten gelegd want voor je het weet waaien ze weg. :-)

Verder met de rivier, de eilandjes met zand bestrooid, morgen eens kijken of er nog een laagje overheen moet.

De overgang van de helling en de rivier nog wat steentjes gelegd. >:-D

En ook de lier is vast gezet, wordt gedragen door stalen binten. Tevens de trappen geplaatst en het geheel een beetje aangepast aan de sfeer van de helling. Rust Roest.

De kettingen liggen een beetje voor het zicht, binnen kort even naar de hengelsportwinkel om geweven lijn te halen wat meer op staaldraad lijkt.
Al met al weer een nuttige dag geweest en heb me zeker niet verveeld want ook een aantal keren de treintjes rond laten rijden zelfs kleinzoon kwam even kijken of hij met iTrain ook de treintjes kon laten rijden en jawel hoor. Is maar goed dat hij binnenkort naar de middelbare gaat