Na een sportief weekend, Marathon Rotterdam, wielrennen Parijs - Roubaix, FC Twente-Feyenoord en tot slot de F1 waarin onze Max er al snel uit lag ben ik weer verder gegaan met de werktafel en de rest van het treinkamertje.
Er begint al wat schot in te komen, nog even en dan kan ik aan het treinbaantje beginnen.
Eerst het onderstel natuurlijk en dan de baan er op.
De werktafel is er klaar voor, werkblad staat lekker in de epoxy en kan dus wel wat hebben.

Hier kan ik ook nog genoeg opslaan.

Hier in deze hoek komt het treinbaantje.

Hier moet nog wel wat worden opgeruimd, bovenop wordt een werkblad waar ik ook aan de modelschepen kan werken.
Het spaanplaat wordt ook nog geïmpregneerd met een paar lagen epoxy.

Verder nog de raamsponning en de radiator in de verf zetten.

En de andere kant.

Het wordt nog wat.
___________________________________________________________________________________________________________
Vandaag kreeg ik bericht dat het meeste van mijn bestelling h0e rails was aangekomen, dus dan maar i.p.v. het autootje wassen naar het winkeltje en de bestelling ophalen. Op de wissels na heb ik alle rails compleet, veel zal gebruik worden gemaakt van flexrails.
Het autootje kan morgen ook nog gewassen worden, zo groot is ie nu ook weer niet maar ziet er uit als een kolenbootje.
Word dus hoog tijd dat er eens een spons overheen gaat en een stofzuiger de binnenboel onder handen gaat nemen.
Gelukkig was dus de binnenboel nog niet gedaan en zo heeft ieder nadeel weer een voordeel en kon ik nog wat hout gaan halen om het onderstel van het treintafeltje in elkaar te zetten.
Nu was het vandaag redelijk warm weer en dan maar de korte mouwtjes aan en met het raam open was het best lekker werken.
De tafel heb ik extra hoog gemaakt, hoef ik niet zo te bukken en kan er van alles worden onder geschoven.
Zo ziet de hoogte er uit en met mijn postuur werkt dat wel lekker. :-)

Kastje met de laptop past er ook goed onder, ik weet alleen nog niet of de laptop daar blijft staan, staat wel lekker uit de weg zo.

De duimstok van 1 meter even er voor gezet.

En de hoge stoel (soort van barkruk alleen hebben we geen bar) past er ook perfect onder en is dan ook geen sta in de weg.

En ook lekker, als je er wieltjes onder zet dan kan het geheel makkelijk ergens anders gezet woden waardoor er ook aan de zij- en achterkant gewerkt kan worden.

Later komt er een schuifbaar gedeelte op waar dan uiteindelijk het baantje opgebouwd gaat worden.
De voorste regel is nog niet op maat en nee ik ga het ook niet zo lang houden, morgen even afkorten.
De nieuwe centrale, inmiddels al goede ervaring mee in Werkendam bij HIP 2.0.
Over genomen van iemand die dacht dat deze ook gebruikt kon worden voor Motorola.
In z.g.a.n. staat, altijd binnen gestaan en van een net mannetje geweest.

De voorraad doosjes met rails voor h0e of ook wel h09 genoemd wat ik inmiddels hier en daar als naam zo ben tegen gekomen.

Al met al weer een goed en wel bestede dag en morgen gooi ik dat autootje anders wel even door de witte was(straat).