Oef Pierre, das bijna 40 jaar geleden

Zal eens diep graven in mijn geheugen.
Volgens mij waren de loketten voor de kaartjes aan de buitenkant, als je ervoor staat het rechtse gedeelte, elke film zijn eigen loket.
Je moest goed opletten in welke rij je ging staan om bij de juiste film uit te komen.
Had je een kaartje dan mocht je door de grote deuren over het rode hoogpolig tapijt naar binnen, daar stond dan zo'n kaartjescontrolemeneer in een sjiek pak
die je de juiste route wees waarheen je moest gaan maar hoe de indeling van die ingangshal was dat weet ik niet meer.
Ik kan me vaag iets herinneren met grote zware gordijnen aan de muren en via een grote brede trap naar boven.
Dat was ook de tijd dat ze begonnen met sexfilms te draaien (dus als jochie van een jaar of 13 was dat natuurlijk rete-interessant allemaal

)
Boven de ingang hing zo'n typisch groot Amerikaans bioscoopbord met aankondiging van films.
Ja, het gebouw is ontzettend lelijk en toch heeft het ook weer iets wat voor mij het stadsbeeld van Heerlen gevormd heeft: een typisch mijnwerkers stadje,
grijs, grauw ongezellig en soms ook gevaarlijk. Er was destijds veel drugsoverlast rondom het stationsplein, zeker geen frisse buurt in de jaren '70
Zo kan ik het me nog enigszins voor de geest halen maar zeker weet ik het niet meer.