Auteur Topic: Modulebaan Grauberg - Klütz  (gelezen 129611 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #325 Gepost op: 16 juli 2020, 21:28:50 »
Cor, Pierre, Jack: bedankt.

Die 'B' was maar een grapje hè  ;)
Natuurlijk, maar evengoed heb je wel iets versneld hier  ;)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #326 Gepost op: 21 november 2020, 23:01:17 »
Ik vind zowel bouwen, techniek als rijden leuk. En met vernieuwde station Grauberg is het rijden een stuk betrouwbaarder (en dus ook leuker) geworden.

Ik heb gewoon de camera op een vast punt bij station Grauberg opgesteld en met minimale bewerking deze film gemaakt. Het levert dan wel bijna een uur kijktijd op. En dat komt aardig overeen met het uitvoeren van de nieuwe dienstregeling, als ik (zoals in de film) het rijden en rangeren op station Klütz er tussen uit haal.
De film laat ook zien dat een en ander niet altijd feilloos loopt en geeft daarmee een realistisch beeld van de bedrijfsvoering op de modelspoorbaan.

Er zijn een paar 'hoofdstukken' waar je eventueel naar kunt doorspoelen. Deze 'inhoudsopgave' zit aan het begin (na ongeveer 1 minuut).

Klein baantje, enkelspoor en zes treinen analoog in handbediening. Het houdt je bezig :)



Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #327 Gepost op: 22 november 2020, 00:54:46 »
Geweldige film, onvoorstelbaar hoe je dat allemaal handmatig kan bijhouden.
Heb het een beetje geprobeerd de handelingen te volgen maar was na 10 minuten al van het padje af.
Knap gedaan allemaal.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #328 Gepost op: 22 november 2020, 13:28:19 »
Mooi filmpje Rob en knap gereden. Ik vind dat je treinen mooi langzaam kunnen rijden en de geluiden die je er in gezet heb zijn grandioos. Top man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #329 Gepost op: 23 november 2020, 09:48:47 »
Mooi werk.
Mooie achtergrond ook!
Hij kan dus ook schilderen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #330 Gepost op: 23 november 2020, 18:39:31 »
Bedankt voor de veren, heren.

..., onvoorstelbaar hoe je dat allemaal handmatig kan bijhouden.
Een van de manieren is een rijschema (dienstregeling zonder tijden). Dan is het één keer uitpuzzelen in welke volgorde treinen van en naar de stations (inclusief het schaduwstation) gaan en welke sporen worden gebruikt. De andere is het gebruik van wagonkaarten en vrachtbrieven (wagen omloopkaarten): daarmee wordt de verdeling van de wagons geregeld, waarbij ook alles past.
Wat dan overblijft is goed opletten bij het rijden en de rangeerpuzzels oplossen :)

Variatie is ook belangrijk, anders wordt 't eentonig... Daarom maak ik af en toe nieuwe rijschema's en vrachtbrieven en natuurlijk kan de hele verzameling materieel om de beurt worden ingezet....

Rob

Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #331 Gepost op: 29 december 2020, 21:06:16 »
Nu station Grauberg opnieuw is aangelegd, zo langzamerhand aan het andere station, Klütz, maar eens verder bouwen.

De bedrading was provisorisch (al jaren, ondertussen), de beide segmenten werden met lijmtangen bij elkaar gehouden, een wissel was nog niet aangesloten en er ontbraken nog 4 ontkoppelaars.
Dat is ondertussen allemaal aangepakt.
De bedrading is nu goed, en de treinen rijden daarmee een stuk soepeler (minder spanningsverlies) over het emplacement.
De beide segmenten van dit station zijn nu met een paar ferme M8 bouten verbonden
De  wissel naar de spooraansluiting werkt elektrisch
En de 4 ontkoppelaars zijn gemonteerd en aangesloten

Allemaal mooi, maar van al dat werk is nauwelijks iets te zien....  ;D

Echter, 2 van de ontkoppelaars liggen in het volle zicht op de laad/los sporen aan de voorkant van het station. Deze worden weggewerkt in de spoorovergang die hier komt. Dit is nauwelijks een overweg te noemen: hier rijden vooral vrachtwagens over doodlopende sporen voor het verladen van goederen.
Maar even goed moet er zonder al te veel te hobbelen over het spoor gereden kunnen worden.


^ Met de ongekerfde en ongeverfde latjes is goed te zien waar de (plastic) ontkoppelaars zitten.


^ Met wat structuur en kleur op hout en plastic vallen de ontkoppelaars al aardig weg. Er gaat nog wel een zwarte wash overheen.

Nou ja, in ieder geval is de draad weer opgepakt. Rustig verder....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #332 Gepost op: 29 december 2020, 21:19:06 »
Weer een stap verder Rob. Overweg ziet er goed uit en de ontkoppelaars lekker weggewerkt.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #333 Gepost op: 29 december 2020, 21:27:12 »
Inderdaad een goed idee. En dat sommige dingen (veel) tijd kosten zonder dat een buitenstaander daar iets van ziet kan ik over meepraten  :D

Gewoon stug doorgaan!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #334 Gepost op: 30 december 2020, 10:26:08 »
Pierre, Jack, bedankt.

Soms vergeet je niet echt dat je iets hebt, maar is het gewoon uit beeld....
Ik ben al een tijdje op zoek naar een meubelfabriek voor de 'pizzapunt' bij het Station Klütz. Op beurzen gekeken en op Ebay. Maar het niet voor een acceptabel bedrag kunnen vinden.
Tot ik me opeens realiseerde dat ik van een vorige baan nog een vrij groot Faller station in een verhuisdoos heb zitten. Zonder het middendeel van het station is dat niet eens zo gek als fabrieksgebouw, vind ik.




Er moet nog wel wat aan gebeuren: de deuren zijn te laag, de grote deur op de kopse kant is zinloos en kan beter naar de zijkant en de gordijntjes moeten van de ramen.... En misschien nog wat ventilatie en machinerie er bij.
De basis is er en als ik de rode baksteen blauw verf, en de gele baksteen geel hou, dan lijkt het zeker op een meubelfabriek :)

De andere gebouwtjes (ketelhuis en machinefabriekje) staan voorlopig even ter opvulling. Ik heb nog een fabriekshal besteld en misschien past dat wat beter. Hoewel ik dat ketelhuis niet eens zo slecht vind.

Maar goed, eerst de bodem van deze pizzapunt maar eens maken. Onderaan beginnen....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #335 Gepost op: 30 december 2020, 11:49:15 »
Er moet nog wel wat aan gebeuren: de deuren zijn te laag...


Origineel zou dit een groots opgezet monumentaal pand moeten zijn, maar de schaalverhoudingen kloppen voor geen meter en de Preisertjes moeten bukken om niet hun hoofd te stoten.


Om het nog enigszins geloofwaardig te maken, heb aan de kopse kant toen de hele deurpartij aangepast en er een etage bovenop gezet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #336 Gepost op: 30 december 2020, 14:44:50 »
Oh ja, Wim.
Zelfde mallen, andere kleuren...
Ik denk dat ik de muren iets naar onderen ga door trekken en/of het bovenlicht bij de deur weg haal.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #337 Gepost op: 31 december 2020, 10:38:24 »
Zojuist binnengekomen....




Een mooi fabriekshalletje van Kibri in een passende bouwstijl (voor mijn architectuur lekenoog). Zo te zien zijn de deuren hier wel hoog genoeg  :o
Ik denk dat ik er nog wel iets aan verzagen en de 3 delen versprongen ga bouwen. Dan kan een en ander haaks op de andere fabrieksgebouwen en toch ook op (gemiddeld) gelijke afstand langs het aansluitspoor.
Hoe dan ook: de bouw begint op z'n vroegst volgend jaar  ;D

Ik zeg wel fabriek, maar het neigt meer naar nijverheid dan naar industrie.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #338 Gepost op: 31 december 2020, 11:03:55 »
Oh jee ... dit ruikt naar een heel mooi projectje. Ik kan niet wachten om de eerste zaagsneden in het gebouw te zien. Ik hou hier van Rob. Succes! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #339 Gepost op: 31 december 2020, 11:21:36 »
Dat zijn mooie plannen en goede voornemens voor het nieuwe jaar.
Leuk project ook die pizzapunt.

Prettige jaarwisseling en alvast een happy 2021.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #340 Gepost op: 31 december 2020, 12:47:50 »
Mooi setje Rob.
Zo te zien zijn de deuren hier wel hoog genoeg...
Van deze industriële serie van Kibri zijn de gebouwen behoorlijk op schaal. Ik heb hetzelfde gebouw ooit als werkplaats ingericht met een spoor dat naar binnen loopt. Als het goed is kun je kiezen tussen twee verschillende deuren: die blauwe op de foto en openslaande deuren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #341 Gepost op: 6 januari 2021, 12:08:09 »
Bedankt heren.

Als het goed is kun je kiezen tussen twee verschillende deuren: die blauwe op de foto en openslaande deuren.
Ik heb de openslaande deuren nog niet gevonden of herkend, maar misschien komt dat nog als de rest van de onderdelen op raakt  :-[.

Goed, de sloop en bouw is begonnen.
Ik ben op zoek gegaan naar extra baksteen muurtjes om het verspringen van de 3 delen van de fabriekshal mee te maken. In mijn verzameling had ik nog een doosje met een locloodsverlenging, ook van Kibri.




En zowaar: de bakstenen zijn niet alleen even groot, maar ook in hetzelfde verband.


^links een (verzaagd) deel van de locloodsverlenging, rechts een (gesneden) deel van de fabrieskhal muur




Alleen de kleur is iets anders, maar de boel gaat toch in de verf.

Dan kunnen de zijmuren en het dak in drie delen worden gesneden. Met het extra stukje muur wordt de boel weer versprongen aan elkaar gelijmd.


^ Er is nog wel een kier tussen de muren...


^ ... maar die laat zich makkelijk vullen met wat houtlijm.


Nu is dit verspringen van de 3 delen van de fabriekshal vooral bedoeld om een wat strakke indeling te krijgen van het fabrieksterrein, maar ik vind het gebouwtje zo ook wat interessanter worden.






Past aardig zo. Nu verder bouwen...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #342 Gepost op: 6 januari 2021, 12:56:00 »
Dat ziet er leuk uit zo, mooi industrieterrein is altijd leuk.
Auhagen levert veel ramen en deur misschien daar eens zoeken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #343 Gepost op: 6 januari 2021, 13:03:50 »
Ben je niet bang dat het spoor achter deze gebouwen lastiger bereikbaar zal zijn?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #344 Gepost op: 6 januari 2021, 15:30:52 »
Hoi Tom,
De Auhagen tip hou ik even achter de hand. Voorlopig kom ik nog uit met wat ik heb liggen.

Wim,
Bereikbaarheid is geen probleem. Het meest verre spoor ligt hier maar 60 cm van de voorkant en ik kan er altijd nog vanaf de andere kant bij.
Naast zicht is bereikbaarheid een reden dat hier geen fabriek van meerdere verdiepingen hoog komt.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Henry

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 106
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #345 Gepost op: 6 januari 2021, 17:48:03 »
ja bereikbaarheid is belangrijk voor montage en andere werkzaamheden.
En is ook veel plezieriger een verre kijker om te zien waar je lok rijd is ook niet leuk  :P

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #346 Gepost op: 6 januari 2021, 19:57:14 »
Leuk dat verspringen, lijkt het alsof het spoor er al lag en er een fabriek moest komen. Of nee, dat is de werkelijkheid  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #347 Gepost op: 9 januari 2021, 10:45:36 »
Bedankt, Jack.

Ondertussen zitten alle geveldelen op de plek en is ook de betonnen onder-muur dicht gemaakt. De extra delen zijn gemaakt uit stukjes 1mm styreenplaat.




Verder is de bodemplaat van het fabrieksterrein gemaakt. Deze wordt later nog in 2 stukken gezaagd: een deel komt vast op het rechter segment van de stationsmodule, en een soort van vreemde taart- of pizzapunt als los deel tussen de beide stationssegmenten.




Ondertussen zijn ook de soort van dakkapellen op het dak van de fabriek in elkaar gezet. Ze staan nog los, zodat de binnenkant van de gevel nog goed in de verf kan worden gezet.
Ik heb de ramen in het dak bewust zo neergezet, dat er een mooie inkijk bij de fabriekshal is. Het idee is om daar een eenvoudige inrichting te maken. Door de ramen kunnen we dan wat schrijnwerkers bezig zien.
(al zou het maar zijn om dit bijna vergeten beroep eer aan te doen)

Maar dan moeten er wel andere ramen in dan die matte glazen die in het bouwpakket zitten  :D.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #348 Gepost op: 9 januari 2021, 12:00:14 »
Ik vind het een zeer geslaagd project Rob. Leuk om je te volgen in je creativiteit. ... Top! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Modulebaan Grauberg - Klütz
« Reactie #349 Gepost op: 11 januari 2021, 11:02:08 »
Dank je, Pierre.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...