De afgelopen dagen zijn we bezig geweest met schilderwerk aan ons 1:1 huis, maar nu het weer wat wisselvalliger is en de temperatuur lijkt te dalen ben ik op mijn zolderkamer wat ruimte aan het maken om wat orde te scheppen. Tijdens de zomerse periode ben ik ook gaan nadenken over mijn H0-baan en heb een aantal veranderingen bedacht.
▲ Zo'n treintafel (of hoe heet zo'n ding) op zwenkwielen is wel handig, maar het blijft voor mij een te groot en onhandelbaar ding. Veel modelspoorders zijn daar goed in, maar voor mij is het oppervlak domweg te groot om een beetje lekker te kunnen werken. Ik heb het kreng dus gedemonteerd.
▲ Gelukkig heb ik dit omvangrijke bouwsel met torxschroeven in elkaar gezet en geen lijm gebruikt. Al het hout en schroeven zijn dus herbruikbaar.
Enfin, ik kan dus nu opnieuw beginnen.

Ik wil nu een wat minder diepe opzet maken zodat ik overal makkelijker bij kan en niet over dat hele end hoef heen te hangen. Minder diep betekent wel een lange strook om al mijn bouwsels een behoorlijke plek te geven. Ik wil beginnen met de omgeving van het station en dat deel wordt dan aanzienlijk smaller.
▲ Ik heb mijn nieuwe plan natuurlijk afgekeken van
@Pierre: een relatief smalle strook bij het station waar het hoogst noodzakelijke gebeurt. Pierre's baan loopt rond en mijn baan loopt voorlopig in één recht stuk.
Enfin, ik ga eens meten en puzzelen.