De FCS Bus kan toch ook in de ruimte onder de sporen lopen/keren Wim en dan voor het station langs weer terug 
@Pierre dat zou inderdaad kunnen. Alleen (en daar komt weer zo’n vermoeiende “maar” aan) de onderkant van dat verhoogde spoor bestaat uit een triplex grondplaat als basis, met daarop dwarsverbindingen om de sporen en de perrons te dragen. Bovendien loopt er vanaf de stationshal een voetgangerstunnel onder de sporen door om naar het perron aan de overkant te komen. .
▲ Even terug naar een eerdere schets (dat scheelt weer pagina’s terug bladeren): deze schets is volgens mij gemaakt op een moment dat het station nog niet is afgebouwd. Opvallend is wel dat ik alle highlights bijelkaar heb getekend. Eigenlijk meer bij elkaar gepropt en dat ging natuurlijk niet passen. Bovendien is alles nogal recht-toe-recht-aan. Storend aan deze opzet is ook de hoeveelheid bogen die langs de zijkant van het spoor lopen.
▲ Om het kaarsrechte gevoel van de vorige opzet te doorbreken heb ik het spoor met het station wat meer schuin gezet. Niet teveel anders heb ik straks links -op de aangrenzende module- het spoor helemaal vooraan liggen. Doordat het spoor nu wat schuiner staat, krijg ik achter het spoor meer speelruimte en plek voor een façade van bebouwing én een Faller-bus die achter het spoor kan rijden.
Zowel links als rechts van het station komen viaducten en daarmee is ook de veelheid aan bogen rechts van het station opgelost, want die bogen verdwijnen goeddeels uit het zicht omdat daar huizen komen te staan. Bovendien kan de bus daar onderdoor rijden.
De waterkant zou aanvankelijk pal voor het station komen te liggen, maar daar ben ik toch van afgestapt. Daarom verhuist de kademuur en die basculebrug naar de aangrenzende module, rechts van dit plan...
Een goede zichtlijn is wel een dingetje. Het is wel geinig zo'n station, maar als je vervolgens de voorgrond gaat volproppen met bebouwing dan zie je natuurlijk niks meer. Ik heb dus op strategische plekken straten laten doorlopen zodat je een beetje zicht krijgt.
Dit is slechts een schets en het kan best zijn dat er nog wat meer speelsheid in het stratenpatroon komt en dat de straten breder worden, maar dat hangt ook een beetje af van hoe ik de beschikbare bebouwing het best bij elkaar kan schuiven.
Bij deze opzet ben ik uitgegaan van multiplex berken 122 x 61cm 9mm (€12,99 bij de Gamma). Om op 80 cm diepte uit te komen moet er dus nog een strook multiplex bij, maar ik denk dat ik hier een opzet heb om mee te beginnen.
Oh ja, suggesties zijn welkom.