En dan nu, het volgende gedeelte.
Het centrale punt van de baan, het station.
Ik weet wat ik wel wil hebben,
het station NEUFFEN van Vollmer (heb ik al),
perrons die in een bocht lopen voor langere treinen,
een seinhuis (ik weet nog geen leuke, wellicht zelfbouw???)
seinen van Viessmann 4505 of 4507 (ik heb al twee ongebruikte 4505)
aankleding voor het perron.
En wat ik niet wil hebben,
overkapping, loopbrug. Ik vind dat bij een groot station prachtig, maar voor dit relatief lokaalspoor in tijdperk I, ga ik het (nog) niet toe passen.
Ik ben begonnen met het maken van de perrons.
Basis uit hout, vraag me niet naar welk soort.
Het laat zich verwerken als balsa hout maar is steviger dan vurenhout en is zeer licht.
De bochten zijn afgetekend met behulp van een lange wagon. Hierbij heb ik niet de allerlaagste genomen, dit is namelijk een van tijdperk III/IV.
Wel de langste wat ik heb en dat zijn die van de HECHTE serie. De moderne wagon komt onnatuurlijk ver over de binnenzijde van de bocht heen.
De wagons van de Hechte komen veel minder ver over de binnen en buiten zijde van de bocht. Aangezien ik hoofdzakelijk tijdperk I/II heb, zullen dit de grootste rijtuigen worden op mijn baan.
Het idee was de zijkanten te voorzien van latjes van 1x3mm en deze iets boven de basislat uit te laten steken. bovenop, tussen de uitstekende latjes zou dan fijn grind/aarde komen.
Nadat ik het hout heb ontvangen bleek dit prima bewerkbaar te zijn. De kostprijs van allemaal latjes van 1x3mm zou ik kunnen besparen.
Ik een mal gemaakt van wat reststukken en een scherpe (gipsplaat) schroef erdoor gedaan op de hoogte wat ik wil hebben. Daarmee een klein gleufje trekken en we hebben balken. Bovenop rondom latjes van Lindenhout 3x3mm en daartussen of grind/aarde of styropor platen met een wafeltjes motief.
Het basishout.

Het hulpje voor krassen te maken.

De krassen, wat de bielzen moeten worden.

Een overzicht van de perrons.