Vandaag rotweer dus ik ga maar eens een dagje fröbelen aan mijn treinbaan. Het is natuurlijk niet per ongeluk dat die molshoop met de vuurtoren er op omgehaald is. Dit is een kaal stukje baan waar ook nog geen achtergrond is. Dit gaat nu veranderen maar de achtergrond moet wel uitneembaar zijn om bij het raam te kunnen komen. Omdat de berg te dicht naar de achterkant stond had ik geen ruimte om een achtergrondplaat achterlangs te kantelen. Vandaar deze slooppartij.

Ik maak een los paneel wat niet te zwaar is van wat dunne latten en plaatjes van 4 mm MDF.

Dan moet ik er weer aan geloven om een kwast ter hand te nemen (waar ik altijd nogal tegenop zie

) voor een wel heel groot schilderij van lucht en zee. Dat is wel zo’n beetje het moeilijkste wat ik ooit geschilderd heb. En ik ben best een beetje zenuwachtig wat dit gaat brengen. We beginnen met de (blauwe) lucht. Dat gaat lekker. Alles gewoon met de Acrylverf van Action.

Dan een beetje wolken. Ik moet eens even kijken of het klopt met de wolken op de bestaande achtergrond en of het aansluit maar dat is later altijd een beetje aan te passen.

Dan tot slot de zee. Tja … hoe maak je water? En welke kleur? Het moet straks ook een beetje aansluiten op het water naar de haven. Ach .. dat zien we later wel. 'Tis geen Panorama Mesdag maar tot dusver ben ik redelijk tevreden. Voorlopig kan dit even lekker drogen en dan wil ik er nog een pier op maken met een werkend groen havenlicht. Tenminste … dat wil ik proberen dus.

Later meer fratsen ! ……