Auteur Topic: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)  (gelezen 422249 keer)

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (Station Hoogbaan)
« Reactie #375 Gepost op: 5 juli 2016, 14:25:08 »
Mijn hemel @Pierre  :o! Dat is verdomd netjes.

Offline Cor

• Rangeerder
« Reactie #376 Gepost op: 5 juli 2016, 14:28:15 »
Mooi gedaan Pierre
Maar wat voor ledjes gebruik jij hiervoor

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #377 Gepost op: 5 juli 2016, 14:53:07 »
Dankjewel jongens. :)

Ik gebruik de ledjes van een ledstrip. Deze haal ik gewoon bij de Action. Deze strips hebben voor mij meerdere voordelen. Ze werken op 4 volt (eigenlijk 6V maar 4V is mooier). Ze zitten verder uit elkaar  en je kan ze per stuk knippen zodat je er makkelijk 1 of twee naast elkaar in een huisje kunt plakken. Bij de andere ledstrips moet je er 3 of 6 in plakken of de strip uit elkaar trekken omdat ze per 3 geschakeld zijn.

In dit geval maakt het niet zoveel uit van welke strip ik de leds gebruik omdat ik hem heel krap afgeknipt heb en vlak naast de led de koperbaantjes heb kaal gekrast. Hierop de draadjes gesoldeerd.  Het weerstandje zit onder de tafel.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

• Super Modelspoorder
    • Reizen met de trein
« Reactie #378 Gepost op: 5 juli 2016, 17:05:05 »
@Pierre Even een vraag tussendoor. Hoe heten die schakelaars die jij ook gebruikt en gebruikt hebt bij je oude baan? Die schakelaars die je gebruikt om secties in en uit te schakelen zeg maar. Ik kan ze nergens vinden. Er stond ooit is een link in mijn eigen topic, maar die werkt niet meer.

Ik heb het al gevonden, heb er overheen gelezen.

Raages

• Gast
« Reactie #379 Gepost op: 5 juli 2016, 21:01:16 »
 :o Nee hè? Je meent het. Allemachtig Pierre, jij krijgt ook alles voor elkaar.

Offline mark mms

• Super Modelspoorder
« Reactie #380 Gepost op: 5 juli 2016, 21:35:56 »
Pierre met de gouden handjes.

Wederom een klein kunstwerkje.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #381 Gepost op: 5 juli 2016, 23:37:10 »
Ik kan er wel een heel verhaal van maken, maar het ziet er gewoon fantastisch uit!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Jan Trein

• Stationchef
  • (2+3)-rail rijder
« Reactie #382 Gepost op: 7 juli 2016, 00:09:36 »
Ik gebruik de ledjes van een ledstrip. Deze haal ik gewoon bij de Action.
Sinds kort hebben we een Action in de buurt. Waar/hoe vind ik die ledstrips?
Groet, Jan

ik spoor niet, ik doe alsof

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #383 Gepost op: 7 juli 2016, 00:14:25 »
Tsja, dat is lastig uitleggen. De Action bij mij in de buurt verandert continu de indeling van de schappen en het assortiment. Een aantal van ons heeft die setjes met ledstrips met grote hoeveelheden ingeslagen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #384 Gepost op: 7 juli 2016, 09:35:52 »
De ledstrips liggen bij de verlichting Jan. Lampen e.d. en de verpakking ziet er zo uit.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

• Rangeerder
« Reactie #385 Gepost op: 7 juli 2016, 17:23:30 »
Vandaag even naar Action geweest jammer het vak was leeg.
Komt wel weer binnen volgens de verkoopster, dus volgende week er maar weer even heen.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #386 Gepost op: 7 juli 2016, 19:51:03 »
Groot inkopen dat spul, daar kun je nooit genoeg van in huis hebben.

Offline Frans

• Perronmedewerker
  • **
  • zoals 't treintje thuis tsjoekt tsjoekt 't nergens
« Reactie #387 Gepost op: 7 juli 2016, 21:41:40 »
Hallo Jan,

Bij de Action moet je regelmatig ff binnenlopen.   En meestal als je voor iets anders binnenloopt hebben ze opeens weer van alles 'bruikbaars' liggen.  Het setje dat Pierre laat zien kostte mij Eur 1,49.  Heb er toen gelijk drie gekocht.  Ze hadden toen ook een set voor 14,95 en dat was een strip met 300(!) ledjes.
Succes met ,zoeken, en ...... de aanhouder wint!

Mvg, Frans
Marklin HO K-rail / Digitaal / Stoom+diesel / Tijdperk II-III / Zwarte Woud

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #388 Gepost op: 7 juli 2016, 23:00:41 »
Wel een beetje off-topic
Die strip voor €14,95 is ook heel bruikbaar en werkt op 12 volt. Er zit een afstandbediening bij met een dimfunctie en een voeding. Ik heb 'm onder schouw in de keuken geplakt waar de afzuigkap zit. Het restant zit nu als verlichting in de disselbak van mijn caravan.

Offline Frans

• Perronmedewerker
  • **
« Reactie #389 Gepost op: 8 juli 2016, 20:20:20 »
Dan ga ik weer helemaal in 'topic' door ook van mijn kant Pierre te complimenteren met zijn schitterende werk(en). Voor mij, en zeker en vast voor veel anderen, een grote bron van inspiratie!   
Fijn weekend allemaal!  mvg, Frans

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #390 Gepost op: 14 juli 2016, 20:41:45 »
Deze week aan de slag gegaan met andere kant van het station. Daar moeten gelijksoortige muren komen om een beetje eenheid te krijgen.

Ik begin met de binnenmuur van de bocht naar de brug. Hier gebruik ik de slechtste stukken muurplaat voor omdat er toch niet zoveel van te zien is later.

Verder wil ik voor het tramviaduct een wangbrug maken. Ik maak de wang van een stukje styreen van 1mm dik. Het klinknagel motief maak ik met een radeerwieltje (zo heet dat toch Sem ;)) in dunne strookjes styreen.

Deze lijm ik dan weer op het styreen plaatje. De randen maak ik van dunne latjes.

Als de wang klaar is ga ik weer verder met de muur.

Omdat het gat naar de brug wel erg groot is maak ik een inspringend gedeelte. Nu hoef ik maar een smalle tunnelingang te maken. De rol boven de tunnelingang maak ik op maat uit een gebroken tunnelrestant en lijm deze in een mooi bruikbaar stukje plaat.

Ook het wegdek sluit ik weer netjes aan op de muur. Alle kleine naadjes in de muur vul ik op met witte houtlijm. Als deze begint op te stijven kras ik met een satéprikker de voegen er weer in.

Het oog wil ook wat en ik fröbel ook hier weer verschillende steunberen in elkaar.

En de hele muur in de zwarte onderlaag.

Van de laatste verflaag ben ik vergeten wat foto’s te schieten dus ik ga gewoon verder met de aankleding van het stukje stationsplein.

Ook hier moet ik weer een paar lantaarns maken. Dit zijn de ingrediënten voor zo’n paaltje. De pootjes die ik van de led af knip daar buig ik kleine krulletjes van die ik in de bocht van de lantaarn soldeer.

Een paar bouwvakkers zijn bezig met de reparatie van een steunbeer van de wangbrug.

Er kan gebeld worden! :)

Bukken! :o

Weer een klus geklaard.

Groet Pierre.

Offline Cor

• Rangeerder
« Reactie #391 Gepost op: 14 juli 2016, 20:49:14 »

Vol bewondering kijk ik hoe jij dit allemaal fikst.

Gr. Cor

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #392 Gepost op: 14 juli 2016, 21:08:49 »
Het is weer adembenemend om er naar te kijken en ik heb toch al zo'n last van een vast zittende hoest  :D
Pierre, je hebt er weer een pronkstuk van gemaakt, leuk die herstelwerkzaamheden aan die steunbeer.
Die wangbrug ziet er ook geweldig uit.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #393 Gepost op: 14 juli 2016, 23:24:04 »
Tsja, wat kan ik hier nog van zeggen. Die steunberen breken die muur heel erg natuurlijk en die klinknagels met dat raderwieltje: perfect!
Heel mooi!

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #394 Gepost op: 15 juli 2016, 01:21:16 »
Dank jullie wel voor deze veren.  ;D
Groet Pierre.

Raages

• Gast
« Reactie #395 Gepost op: 15 juli 2016, 07:31:56 »
Prachtig modelbouwwerk Pierre. Maar weet je zeker dat ik met een vrachtauto van 4 m nog door die tunnel kan?  ;D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #396 Gepost op: 15 juli 2016, 08:56:09 »
Prachtig modelbouwwerk Pierre. Maar weet je zeker dat ik met een vrachtauto van 4 m nog door die tunnel kan?  ;D

Daar ga ik wel even van uit Frits. De balk hangt op ongeveer 4,5 cm van het wegdek. Dat komt ongeveer overeen met 4 m. Dit moet wel omdat ik anders in de knoei kom met mijn Faller Car System. Deze tunnel ligt in de route naar de brug in aanbouw en alle wagens moeten daar door/over kunnen.

Groet Pierre.

Raages

• Gast
« Reactie #397 Gepost op: 15 juli 2016, 10:06:16 »
Dat had ik kunnen weten. Misschien dat die "kloostermoppen" mij op het verkeerde been hebben gezet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #398 Gepost op: 15 juli 2016, 11:37:22 »
Maar weet je zeker dat ik met een vrachtauto van 4 m nog door die tunnel kan?  ;D
Een stads- of streekbus, zoals die van Pierre is net iets meer dan 3 meter hoog. Touringcars zijn hoger gebouwd omdat onderin zo'n bus een behoorlijk bagageruim is ingebouwd. Nou weet ik niet of die bus op schaal precies 3,10 m hoog is, maar voor de verhoudingen zou die paal, om 4 meter doorrijhoogte te halen, een tikje hoger moeten zitten.
Of als slagroom gebruiken.

Offline Frans

• Perronmedewerker
  • **
« Reactie #399 Gepost op: 15 juli 2016, 17:40:58 »
Ach jongens toch,

James Bond reed gewoon de bovenkant van de bus eraf en kon gewoon doorrijden...
Of Pierre' s bussen met hoge snelheid de bocht kunnen nemen valt nog te bezien!

Fijn weekend allen.  Ik ga zo op weg naar Gruuusbeek voor een dikke 2 weken vakantie.  Tablet gaat mee....uiteraard.

Mvg, Frans