Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 593280 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #525 Gepost op: 5 februari 2015, 11:09:00 »
Gisteren en vandaag de verbouwing/uitbreiding van het schaduwstationnetje uitgebreid getest, de eerste keer dat mijn BR 03 op het nieuwe spoor kwam hoorde ik een tik en stond hij met een windleiplaat tegen de "paal" die je, op 29 januari, links naast de sporen ziet, ik vergat dat de voorkant van een stoomlok met een dubbelwielig voorloop draaistel nogal lang recht door gaat....

De paal heb ik inmiddels verplaatst, sindsdien heeft de baan en de 17 treinen een twee uur foutloos gefunctioneerd.

Twee plaatjes:





Nu komt er even radiostilte, sneeuw en Rail, groet, Anne W 
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #526 Gepost op: 26 februari 2015, 23:47:19 »
Even de zaak wat omhoog schrijven na de wintersport en Rail, maar dat kon ook weer niet vroeger, de Amerikaanse jongens van Imageshack wilden weer geld zien en naar slechte (want daarom hebben ze altijd een tekort op de balans) gewoonte ging de prijs omhoog van 12 U.S.$ naar 48 U.S.$, nog zo'n verhoging en ze zijn op 'n minst een klant en een stukje export kwijt en een negatieve referent rijker.

Het dak van gebouw 6 is voorzien van de nodige dakkapellen en schoorstenen, binnenkort begin ik aan het delicate plakken van het vakwerk.





Van het Rathaus worden de muren steeds dikker.



Na gisteren nog een twee uur gereden te hebben heb ik een aantal loks ingepakt voor werk op de Silberberg Strecke van de MSG/Den Bosch, waar we al een paar jaar geconfronteerd worden met onregelmatige kortsluitmeldingen (Raptor meldt ook kleine, voorbijgaande  kortsluitinkjes), maar vandaag had ik daardoor ook te vroege aankomstmeldingen op eenheid no. 3, dus daar zit voor de komende donderdagen wat uitzoekwerk in.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #527 Gepost op: 27 februari 2015, 14:24:14 »
binnenkort begin ik aan het delicate plakken van het vakwerk.

Je gaat deze dus wel beplakken met het vakwerk? Ik heb het niet gedaan omdat ik het bij dit gebouw een beetje vreemd vond dat het vakwerk over de leien heen geplakt moet worden. Ik was bang dat ik het niet zo netjes zou krijgen als op de vlakke gevels. Ben jij daar niet bang voor?
Je neemt wel de tijd voor het bouwen. Je bouwt volgens mij heel secuur en netjes. 

Groeten, Gert-Jan

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #528 Gepost op: 27 februari 2015, 23:20:54 »
Beste Gert-Jan,

Ik heb de leien voorzichtig wat afgevijld zodat ik meer "plakoppervlak" krijg en ik gebruik ook "prit", dat is wat dikkig en vult dus wat op.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #529 Gepost op: 27 februari 2015, 23:48:18 »
De eerste gevels van huis 6 zijn beplakt en de begane grond van het Rathaus heeft nu de muren compleet.



In het plafond van het Rathaus de twee lampjes gemonteerd.



De gevels van de 1e en 2e verdieping bestudeerd, wat kozijnen "proef" geplaatst, het Kibri kliksysteem is handig, maar maakt nogal wat lichtlekken, dus dat wordt veel "afplakken".

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #530 Gepost op: 28 februari 2015, 23:43:47 »
Vandaag de bedrading in het Rathaus gemaakt en "proefgedraaid"





Het ziet er van boven zo uit, even afwachten hoe de raambekleding van de verdiepingen er uit ziet, zie ook het potje ATF staan.



Van gebouw 6 is het vakwerk kompleet



Morgen begin ik aan de modificatie van het laatste schaduwstationnetje.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #531 Gepost op: 1 maart 2015, 23:40:52 »
Ik heb het idee dat er een schaalverschil zit tussen Faller Römerberg en Kibri Rathaus Alzfeld......



De baan verbouw klus: zoals het is



Ontdaan van de rails



Voorzien van de bekende blauwe plaat.



Het is de laatste grote klus aan mijn baan, de rest is landschap en verfijningen in het railplan/automatisering en natuurlijk onderhoud, ik ben wel blij als het achter de rug is, mijn "vriendin" reuma hoeft zich dan ook niet meer in te spannen.....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #532 Gepost op: 2 maart 2015, 00:26:49 »
lekker bezig Anne ziet er goed uit
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #533 Gepost op: 2 maart 2015, 08:05:54 »
Ik heb het idee dat er een schaalverschil zit tussen Faller Römerberg en Kibri Rathaus Alzfeld......
Naar mijn idee zijn de meeste Faller bouwpakketten ongeveer 1:100. Zet maar eens een Preiser voor de deur. Bij veel Faller bouwpakketten stoot die z'n hoofd tegen de bovendorpel van de deuropening. Faller is overigens niet de enige die dat doet.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #534 Gepost op: 2 maart 2015, 10:59:29 »
Ik heb over schaalverhoudingen wel eens eerder iets op het forum geschreven. Vaak klopt er helemaal niks van. En niet alleen Faller neemt ons in de maling; Auhagen verkoopt gerust H0 en TT in één doos. Kibri, Pola en Volmer kunnen er ook wat van. Bouwpakketten vallen meestal te klein uit. Bij de combinaties H0/00 kun je nog wel een wat realistischer uitkomen.
Noch bakt ’m helemaal bruin:


De schaalverhouding van dit pakketje van Noch is helemaal multi-inzetbaar; dit bootje kan op zowel op N als op TT en op het pakje staat H0.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #535 Gepost op: 3 maart 2015, 23:36:10 »
Inderdaad, deze Faller gebouwen zijn wat te klein, maar het valt me nog mee, ik heb een boerderij staan die nog wat krapper is.





T.z.t. maar eens een goede combinatie van de diverse gebouwen zoeken.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #536 Gepost op: 4 maart 2015, 00:26:01 »
Nou Anne, de verhoudingen die jij aangeeft met je Preisertje vallen eigenlijk best wel mee. Gewoon lekker doorgaan.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #537 Gepost op: 6 maart 2015, 23:07:39 »
De "Römerberg" Huis 6 is helemaal klaar





Hiermee is ook het hele huizenblok klaar.



Sinds vanmorgen ligt het eerste spoor van de verbouwklus weer op zijn plaats te drogen, zondag het tweede spoor.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #538 Gepost op: 6 maart 2015, 23:14:37 »
Mooi rijtje huisjes Anne, zien er top uit.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #539 Gepost op: 6 maart 2015, 23:35:18 »
Ziet er mooi uit Anne ... top! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #540 Gepost op: 7 maart 2015, 08:48:19 »
Gaaf die huizen op een rij :)!

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #541 Gepost op: 8 maart 2015, 23:11:26 »
Iedereen hartelijk dank voor de complimenten, dat doet dit mens goed.

Het eerste spoor is getest, gelegd en gelijmd.



In het Rathaus zijn de lichtisolatiewerkzaamheden begonnen, het is door het op zich handige twee kleuren en kliksysteem van Kibri wel wat meer priegelwerk.



Vandaag weer eens wat aan de conditie gewerkt, 45 km gefietst (rondje Drunense duinen) en op de terugweg wat recherche werk gedaan bij mijn winkel in Waalwijk, in een Duits boek staat, waarschijnlijk zonder toestemming, een foto van de Silberberg baan van de MSG/Den Bosch.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #542 Gepost op: 10 maart 2015, 14:48:19 »
Die huizenrij bevalt me wel! Schaalgroottes klopt inderdaad niet altijd wat van. Zelfs in N heb je twee verschillende hoogtes voor statige stadshuizen. De klein uitgevallen stadshuizen staan dan ook niet in mijn stad. Misschien komen die wel nergens te staan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #543 Gepost op: 10 maart 2015, 15:10:38 »
Heel mooi Anne.
Klasse hoor!

grt Piet.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #544 Gepost op: 12 maart 2015, 00:00:33 »
Even een kort berichtje, als de zon schijnt moet je tenslotte ook ander werk en hobby's doen.....

De lichtisolatiewerken vorderen



Ook boven op zolder vordert het werk (ik vergeet steeds een foto te maken), 3 van de 4 sporen liggen "vast", de wissels liggen weer op hun plaats, zijn weer aangesloten en werken, de melders zijn ook weer aangesloten en werken en ook de verbindingssporen naar het station zijn klaar, maar die komen nog niet vast te liggen.

Ik maak gebruik van deze werkaamheden om een flinke slag te maken met het invoeren van de bekende Silberberg Strecke in het door mij zo geliefde apparaat en om e.e.a. te testen zitten er ook 7 loks in de koffers.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #545 Gepost op: 16 maart 2015, 08:35:18 »
De verbouwing van de baan is klaar, alleen heb ik er het dalletje wat op de foto's zichtbaar is, er uit moeten halen, een aantal loks ging te veel slippen, betekent wel dat ik in de toekomst wat speciaals moet maken om de pantografen onder de "boerenbond" door te krijgen (planningsfoutje)





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #546 Gepost op: 27 maart 2015, 23:14:07 »
Mijn taak als tester van nieuwe software uitbreidingen van de Raptor hield me de afgelopen tijd nogal bezig want het bleek niet het simpele testen van 2 nieuwe uitbreidingen te zijn, maar het testen van een soort grote revisie en daarbij kwam naar boven dat er wat fouten in de software geslopen waren, één is opgelost door, zoals de "chef" het zei, "een 1-tje voor het hek i.p.v. erachter te zetten" (het vak van programmeur is ook niet echt makkelijk).

Maar vandaag, in afwachting van verdere ontwikkelingen, weer verder met de bouw van het Rathaus

De lichtisolatie werkzaamheden naderen hun voorlopige einde



En zijn vervangen door het verfraaien van de ramen



Dit is het resultaat van buiten af gezien





Morgen naar Houten, zondagmorgen wellicht verder.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #547 Gepost op: 28 maart 2015, 08:23:55 »
Ziet er goed uit Anne ,mooi gevonden.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #548 Gepost op: 28 maart 2015, 23:33:14 »
Beste Arend,

Het is niet mijn inventiviteit, het zit gewoon in het desbetreffende Kibri bouwpakket.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #549 Gepost op: 29 maart 2015, 00:16:14 »
Ik vind het ook wel wat hebben Anne zo dat gaas achter de ramen. Lijkt een beetje glas in lood. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/