Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 593293 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #500 Gepost op: 17 januari 2015, 12:06:56 »
@Anne W ,
Dat is volgens mij een goede keuze. Faller heeft een hele serie van stadsmuren en torens die bij elkaar passen. Ik heb uit deze serie nr. 130401 en 130405 en 130406
Deze bouwwerken passen allemaal mooi in elkaar. Geen verspringende stenen. Aangezien 130402 bij dezelfde serie hoort ga ik er van uit dat deze van dezelfde kwaliteit is.


Groeten, Gert-Jan

Toevoeging:
Misschien leuk om te weten; De originele muur en torens uit deze serie bouwpakketten staan om de stad Nördlingen.
Het is de enige overgebleven stadsmuur in Duitsland die nog de complete stad omringd. De muur is 2,6 km lang en heeft 11 verdedigings-torens en 5 poort-torens.   

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #501 Gepost op: 17 januari 2015, 23:45:01 »
Beste Gert-Jan,

Hartelijk dank, het is jammer dat je de toren niet hebt, dan wist ik het zeker, ik heb maar een e-mailtje aan Faller gestuurd.....

Ik was een paar jaar geleden in Ravensburg, daar is ook nog veel van terug te vinden, overigens in Nederland is ook nog een stad met redelijk  complete vestingwerken, het zijn wel wallen (gaan langer mee als muren), Heusden aan de Maas.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #502 Gepost op: 18 januari 2015, 17:11:07 »
Hallo Anne,

Ik heb die toren wel en de voegen verspringen op de hoeken een heel klein beetje. Maar je moet wel goed kijken. Op het eerste gezicht zie je er niets van. Alleen bij nadere bestudering zie je sommige voegen een fractie verspringen. Het zijn wel tienden van een millimeter.
Het zijn ook niet alle voegen die verspringen.
 
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #503 Gepost op: 18 januari 2015, 22:21:01 »
Beste Roel,

Hartelijk dank, dus zo erg als het in de catalogus er uit ziet is het niet?, zou je een foto van een hoek kunnen plaatsen?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #504 Gepost op: 18 januari 2015, 22:23:53 »
Ik zal morgen bij daglicht foto's van de hoeken maken, Anne.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #505 Gepost op: 18 januari 2015, 23:00:39 »
Beste Roel,

Bij voorbaat mijn grote dank.


Het volgende bouwproject gecontroleerd op compleetheid, want



Römerberg huis 5 is klaar, afgezien van wat bijschilderen en verouderen.



Het schaduwstation project (blokken T605/T604 en M603/M602 en het nieuwe M601 is inmiddels voorzien van de bekende blauwe platen, deze keer, i.v.m de gaatjes in de platen, de platen alleen tussen de rails gelijmd, dus onder de rails zit geen keiharde houtlijm.

Vorig jaar heb ik een paar ledstripjes bij de Kruidvat gekocht, deze ook geplaatst, maar de Chinese lijm is niet al te best..





De eerste wisselstraat uitgebreid met de uitgaande wissel voor M601, alles getest en vast in de Raptor de wisselstraat van de rijweg van M602 gewijzigd.



Deze eerste wisselstraat ligt weer, aangesloten op de decoders en getest, in de aansluitende rails zitten ook melders, deze ook weer aangesloten en, natuurlijk, getest.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #506 Gepost op: 18 januari 2015, 23:18:02 »
Dat is volgens mij een goede keuze. Faller heeft een hele serie van stadsmuren en torens die bij elkaar passen. Ik heb uit deze serie nr. 130401 en 130405 en 130406
Toevallig staat er wat op Marktplaats
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #507 Gepost op: 18 januari 2015, 23:23:01 »
Ik snap je laatste reactie niet Wim.  ???

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #508 Gepost op: 18 januari 2015, 23:27:27 »
Oh. Ging wat fout denk ik.
Er stond;
Citaat
Toevallig staat er wat op
Nu staat er;
Citaat
Toevallig staat er wat op Marktplaats
Maar ik snap hem nu wel.  :D

Het plaatje bij de advertentie is misleidend, want 130402 staat wel afgebeeld maar zit niet in de set.

Groeten, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #509 Gepost op: 18 januari 2015, 23:28:19 »
...mijn fout. Ik deed wat verkeerd.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #510 Gepost op: 19 januari 2015, 10:18:32 »
Hallo Anne, hierbij de vier hoeken van de toren.
Een paar jaar geleden heb ik de muren en de toren wat verouderd, dus geen grijs meer.
Er zitten toch meer verschillen in de voegen dan ik dacht, nu ik zo de foto's bezie.
Vooral het bovenste gedeelte valt tegen.
Misschien dat je tijdens het verlijmen met schuiven van de delen wat eraan kunt veranderen.
Doe er je voordeel mee!








Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #511 Gepost op: 19 januari 2015, 10:38:02 »
Ik denk dat die hoeken wel zijn wel los te snijden.
Dat verouderen ziet er overigens niet al te beroerd uit hoor.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #512 Gepost op: 19 januari 2015, 10:39:38 »
@Anne W en @Roel,
Ik heb ook wel eens gemerkt dat het bij sommige bouwpakketten ontstaat als je de linker- en rechterzijde verwisseld. Als dat hier niet het geval is zijn er nog wel een paar dingen die je kan doen om de voegen gelijk te krijgen.
Je kan inderdaad een beetje schuiven met de voegen. Ik kijk bij het in elkaar zetten eigenlijk altijd naar de voegen en niet naar de boven en onderzijde. Als na het in elkaar zetten van de vier muren de boven- en onderzijden niet allemaal gelijk zitten maak ik ze gelijk door ze over een stuk schuurpapier te halen. Als er dan nog verspringende voegjes te zien zijn haal ik een dun vijltje door de voegen. Je maakt de voegen net iets breder, de ene voeg wat lager en de andere iets hoger.

Verder is het wel een hele mooie toren.

Groeten, Gert-Jan 

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #513 Gepost op: 19 januari 2015, 11:09:00 »
Beste Roel,

Bedankt, ik zal er nog eens op studeren en ook bekijken waar hij komt te staan, een beetje achterop denk ik, dan is de hoek van de eerste foto "in het zicht"....

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #514 Gepost op: 19 januari 2015, 23:03:56 »
Van huis 6 is, behalve de top, de achtergevel klaar, zitten de eerste horizontale balken op hun plaats en is de binnenkant voorzien van gordijnen, isolatie en verduistering.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #515 Gepost op: 23 januari 2015, 00:01:21 »
Een update-je met datum "gisteren", het eerste spoor ligt gelijmd



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #516 Gepost op: 23 januari 2015, 16:48:04 »
Het tweede spoor is gelijmd, links ligt het nieuwe spoor, ik ben bezig met het pas maken van de lengte



Aan de andere kant ben ik de wisselstraat aan het uitbreiden en pas maken op het nieuwe spoor.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #517 Gepost op: 24 januari 2015, 23:35:48 »
De rails achter de wissels zijn nu ook vastgelijmd en de bedrading weer aangesloten en gecontroleerd, o.k., in het nieuwe spoor een melder gemaakt en er een draadje aan gesoldeerd, nog even een vrij meldpunt zoeken, maar dat kan pas als alles weer aangesloten is, ik zit heel dun gezaaid in vrije melders.

Van huis 6 zit de blinde gevel er in, ik heb bij de bouw van de huizen 1 t/m 4 geen fouten van de fabriek kunnen ontdekken, maar bij 5 en 6 kom ik toch wel wat foutjes tegen, ook bij deze gevel, op een gegeven moment heb ik de nokjes er maar afgehaald, ik kreeg de hoeken niet goed.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #518 Gepost op: 25 januari 2015, 08:38:27 »
Lekker bezig, Anne.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #519 Gepost op: 26 januari 2015, 23:42:30 »
Gisteren het 4e spoor weer teruggelegd en de draadjes weer aangesloten/werking gecontroleerd, het 2e en 3e spoor zijn klaar, het rechter gedeelte van de baan weer "onder stroom" gezet en beide sporen/wissels op goede werking gecontroleerd met mijn oude BR 64 op kruipsnelheid, een beetje poetsen hier en daar, dus niet al te veel geknoeid met de lijm.

Na het testen en fotograferen, het 4e spoor gelijmd.





Gisteren en vandaag huis 6 voorzien van lichtplafond, lichtisolatie op de vouwnaden en de laatste gevel geplaatst.



Gisteren wat schilderwerk aan het Rathaus gedaan, vandaag maar eens gekeken hoe het gebouw er uit komt te zien, een voordeel van het Kibri kliksysteem, maar een ander voordeel van Kibri vind ik een nadeel, het twee kleuren spuitgietwerk, schilderen is dan nogal moeilijk, dus dat wordt alleen een beetje "poederen"





Inmiddels is het 5e spoor ook gelegd, aangesloten en gecontroleerd, morgen lijmen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #520 Gepost op: 29 januari 2015, 23:52:34 »
Het 5e spoor ligt weer op zijn plaats, bedrading gecontroleerd en na de foto's vastgelijmd





Het dak zit op huis 6, maar ik heb denk ik een spuitgietfoutje rechts onder in het dak, tenminste ik kan in de handleiding en de resterende onderdelen niet iets ontdekken wat daar zou moeten komen, dus straks maar wat verzinnen.



Op de foto zie je het plafond van de begane grond van het Rathaus, de begane grond is een open ruimte, dus moet verlicht worden, twee n-lampjes van Brawa gekocht, gaatje door- en opboren en dan is dat klaar, overigens moet er wel een voedingsleiding naar boven, maar daar is ruimte voor in het torentje aan de achterkant.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #521 Gepost op: 30 januari 2015, 00:03:26 »
Goed idee om N-lampjes te kopen. Eigenlijk heel raar maar de meeste H0-lampjes zijn vaak veel te groot.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #522 Gepost op: 30 januari 2015, 00:05:19 »
Hallo Anne

Ik heb hetzelfde bouwpakket en bij mij zit dat gat er niet. Ook op de afbeeldingen niet. Je mist dus geen onderdeel dat daar nog zou moeten komen. Het is inderdaad een spuitgietfout. Als ik jou was zou ik deze foto naar Faller sturen. Dan krijg je van hen zeker een nieuw dak. Dat lossen ze altijd keurig op.

Groeten, Gert-Jan


Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #523 Gepost op: 30 januari 2015, 00:21:41 »
Anne zegt niet veel maar bouwt wel gestaag door sjappo hoor
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #524 Gepost op: 30 januari 2015, 23:40:31 »
Beste Gert-Jan,

Je bevestigt mijn vermoeden, ik heb het ook overwogen voordat ik het dak ging plakken, maar omdat Faller het wat drukkig heeft met Neurenberg en dit bouwpakket al lang uit productie is, heb ik besloten "het zelf op te lossen".

Beste Rob,

Ik ben een techneut, dus wat stilletjes, aan de andere kant ben ik op wat meer forums actief, bij een modelspoorvereniging, ook nog ietsiepietsie betrokken bij HIP in Werkendam en last but not least betrokken bij Raptor als tester, wens-opgever en ook nog wat in de marketing actief, dus echt stil ben ik niet.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"