Zoals elke donderdag ben ik vandaag bij de MSG geweest (donderdag overdag open voor de leden die niet meer hoeven of kunnen werken) en voor het eerst bezig gegaan met de verbouwde Silberberg Strecke en de Raptor.
De elektriciën is net klaar en had me gevraagd naar twee wat onwillige kruiswissels (K-Rails) te kijken, van één heb ik geconstateerd dat hij veel te "klem" ligt tussen de aansluitende sporen, het bedieningsstripje schiet uit zijn klemmetje, waarschijnlijk omdat het kruiswissel iets bol staat door de spanning, ik verwacht dat zoiets ook nuttige informatie is voor de meelezers.
Verder moet de elektriciën eens nadenken over het feit dat de wissels in de middenpoot veel krachtiger schakelen als in de rechterpoot.
Een nuttig ander punt is: zorg er voor dat ballast ten allen tijde lager ligt als de middencontacten, bij een vereniging is dit altijd een wat moeilijker punt omdat er altijd de kans is dat de ballaster een 2-railder is....
De Silberberg Strecke heeft sinds 2009 altijd met een Raptor gereden, omdat iTrain bij de vereniging wordt uitgetest en gebruikt op trein- en autobanen, is besloten ook eens te kijken of iTrain ook op deze baan goed kan werken, voor mij ook een leuke test, ik ken Silberberg en Raptor door en door, dus is het een mooie vergelijking, één verschil ken ik al, dieselloks met sound die eerst hun diesels op toeren moeten zetten voor ze gaan rijden zullen bij iTrain de eerste acceleratie wat sneller doen, bij Raptor zal dat gelijkmatiger gaan omdat die niet gaat accelereren voordat de sound klaar is.
Voor mijn eigen baan heb ik gisteren het eerste bovendak gemonteerd op huis 3, ook zijn de dakjes op de dakkapelletjes gezet.

Groet, Anne W