Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 593191 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #425 Gepost op: 25 oktober 2014, 23:50:10 »
Inmiddels heeft Römerberg 3 op de derde gevel de bovengevel en de gordijnen gekregen en van Römerberg 4 zijn de gevels verder "gebouwd" en zijn de eerste gevels samengevoegd.



Vandaag een test gedaan met mijn "seinplaatje" t.b.v. de hoofd- en herhalingsvoorseinen op het paradebaanvak, o.a. instellen van de juiste adressen en de "magneetartikel wachttijd" t.b.v. de 0,4 seconden absolute doofheid van de decoders.

Ik moest ook de bestaande Viessmann 5213 schakeldecoder weghalen, maar daar zat ook het "zichtbare alarm" op bij een verlate trein, heeft nu een andere decoder en de watermolen, moet ik nog een vrije decoder voor vinden.

Daarbij komt toch wel een nadeel van deze decoder naar voren bij gebruik van seinen die alleen rood of groen laten zien, er blijven van de negen mogelijke seinbeelden maar vier mogelijke seinbeelden over, wat ook betekent dat je maar 4 decodernummers gebruikt, de andere vier kun je niet meer ergens anders voor gebruiken, toch eens een berichtje aan LDT maken.

Onderstaand een phenomeen: beide rijwegen het parade baanvak uit zijn groen, alleen bij de ene is de trein net aangekomen op de melder voor het sein, waardoor het dan achterliggende voorsein op geel gaat en ik druk net op de knop van het fotoapparaat als de decoder net met zijn lichtwisseling bezig is en geen van de vier led's stroom krijgen.



Eén rijweg is niet groen en de andere rijweg wel.



Op Eurospoor heb ik gekeken naar een gebouwd Rathaus Alzfeld van Kibri, die heeft mijn goedkeuring gekregen en staat nu in mijn boekje om te bestellen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #426 Gepost op: 26 oktober 2014, 22:54:02 »
De huizenbouw: huis 4 heeft een geveldeeltje er bij gekregen en de voorzijde van de achtergevels zijn voorzien van de nodige balkjes, van huis 3 zijn hier en daar wat ramen verduisterd en kan binnenkort de laatste gevel geplaatst worden.



Seinen: de bestaande hoofdseinen aangesloten op de LDT, werken prima, nu de voorseinen, Viessmann 4030, het blijkt dat het extra lampje om aan te geven dat het een herhalingsvoorsein is, aparte draden heeft, dus wat extra werk.

Het Rathaus Alzfeld van Kibri in bestelling gegeven.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is dan met ....
« Reactie #427 Gepost op: 27 oktober 2014, 00:09:25 »
Nou Anne, je bent goed bezig.
Een terloops vraagje: hoe lang ben jij al bezig met je baan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #428 Gepost op: 27 oktober 2014, 22:44:28 »
Beste Wim,

Een groot deel van de tafels en een deel van de rails is van ca. 1982, toen ben ik er mee begonnen in mijn vorige huis in Papendrecht, sinds 1989 ben ik bezig in mijn huidige huis, maar nog wel steeds met hetzelfde "basis" baanplan, zou nu en dan schiet ik flink op, maar vandaag bijvoorbeeld ben ik de hele dag naar Eindhoven geweest om een collega hobbyist met een Raptor te gaan helpen, hij is al heel ver, maar had niet door dat hij een software optie nodig heeft met de naam "blok-kruisingen" wat betekent dat een rijweg niet uitgevoerd mag worden als een bepaald blok bezet is of bezet gaat worden, onmisbaar bij twee richtingen verkeer op enkelspoor.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #429 Gepost op: 28 oktober 2014, 07:36:42 »
Een baan moet toch ook niet af komen??
Wat moet je dan gaan doen???
Fotografen met passie.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #430 Gepost op: 28 oktober 2014, 10:03:54 »
Beste Semantha,

Onderhoud

Verbetering, er staan b.v. een paar honderd standaard dennen op.......

Rangeren in drie kopstations, drie rangeerterreinen en een BW

Ook met een baan die klaar is kun je je niet vervelen, in het algemeen merk ik dat het probleem meer is dat een baan nooit af is voor hij weer wordt afgebroken omdat het b.v. beter kan.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #431 Gepost op: 29 oktober 2014, 22:36:45 »
Vandaag het 1e herhalingsvoorsein geplaatst





Ik vind het "herhalings" lampje wat te overheersend, het is dan ook een lampje, geen led (oude voorraad van mijn winkel opgemaakt), dus maar wat experimenteren met weerstanden.

Overzichtsfoto's, in de verte zien jullie de hoofdseinpaal:



Geen trein in aantocht, beide seinen op onveilig, in Duitsland gaan seinen pas op veilig als er een trein in aantocht is.



Trein in aantocht, beide seinen op veilig



De staart van de trein is nog te zien, zodra de lok voor het hoofdsein is gekomen op de stop-aankomstmelder schakelt het voorsein op onveilig, achter het hoofdsein ligt een kort verbindingsblokje met een aankomstmelder, die zet het hoofdsein op onveilig.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #432 Gepost op: 31 oktober 2014, 23:36:18 »
Vandaag eerst maar even bij HIP in Werkendam (altijd leuk) gaan kijken of de Raptor op de pendelbaan nog deed wat hij moet doen, ja hoor, behalve dat de mens die hem de laatste keer heeft uitgezet, vergeten had om eerst de baan-trein toestand op te slaan, ondanks het feit dat het apparaat er niet uitziet als een computer, is het echt een computer.

Verder begonnen met het plaatsen van het tweede voorsein voor het andere spoor en nog wat huisgevels geplaatst



Hierbij ben ik afgeweken van de handleiding, die vermeldt dat je voor het groene balkje op het eerste gele geveldeel plaatst, je eerst de folie met het vakwerk moet aanbrengen, maar dan zit het daar terwijl ik nog verder moet bouwen en daar wordt die folie niet mooier van, dus straks moet ik wat "hapjes" uit de folie knippen.

Morgen mooi weer, dus auto wassen en maar even naar Waalwijk fietsen voor de weerstandjes, toch lekker makkelijk een treinen- en een elektronica winkel in de buurt.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #433 Gepost op: 1 november 2014, 22:43:52 »
De 2e gevel op gebouw 4 is gemonteerd, ook begonnen met het masker/ de gordijnen achter de gevels.



Weerstand van 100 Ohm erbij gezet in het "herhalingslampje"



Weerstand van 100 Ohm vervangen door weerstand van 220 Ohm, ik vind dit mooier, er hangt me ook bij dat in de werkelijkheid de herhalingslamp ook geen "lens" heeft, gezien deze zomer tijdens fietstocht van Oberwesel naar Bingen v.v. (links-Rheinische spoorlijn)



Het andere sein ook voorzien van de nodige draadjes, het enige punt waar je hem goed kunt zien is vanuit de tunnel



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #434 Gepost op: 2 november 2014, 13:49:20 »
Meer dan ohhh en ahhhh kan ik helaas niet bijdragen. Het ziet er gelikt uit en of de seinen kloppen? Vast wel!
Als ik zie hoe langzaam hier de vorderingen gaan dan heb ik groot respect voor wat je al gebouwd hebt.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #435 Gepost op: 2 november 2014, 14:15:10 »
Beste Anne,
Ik vind dat je prachtige foto's van een prachtige baan hebt gemaakt. Het lijkt helemaal te kloppen. Ook de manier zoals je het gewaetherde landschap hebt uitgevoerd, de railbedding, de roestige rails, de bovenleiding... prachtig!
Alleen als ik naar de manier kijk hoe of je je huizen in elkaar zet, dan lijkt het erop dat je geen verf gebruikt. Waarom werk je daar niet op dezelfde manier zoals je landschap bewerkt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #436 Gepost op: 2 november 2014, 22:50:13 »
Beste Wim,

De gevels en daken van de huizen worden geschilderd om de plastic glans weg te krijgen, later als alles een beetje staat dan werk ik de boel bij met diverse krijtpoeders, maar ik ben geen echte detailleerder, meestal kijk je van minimaal een meter wat in werkelijkheid bijna 100 meter is.

Verder is mijn ervaring dat jaren en jaren "stof" (ik bouw sinds ca. 1990 aan deze baan) ook veel doet....

Vandaag na wat tuinwerk en een stukje fietsen begonnen met de electriciteit voor de seinverlichting en huis/openbare verlichting op de rechtse poot.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #437 Gepost op: 2 november 2014, 23:02:56 »
...maar ik ben geen echte detailleerder...
Beste Anne,
Waarschijnlijk heb ik het mis en zie ik het verkeerd, maar de foto's die ik voorbij zie gaan zijn stuk voor stuk een grote aaneenschakeling van details die het totale beeld vormen.  ::)
En nu ik toch bezig ben: je bent er zelfs in geslaagd om de pukkeltjes in het midden van de rails onopvallend weg te werken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #438 Gepost op: 3 november 2014, 10:11:13 »
Beste Wim,

En ik ben een test aan het doen die de pukkeltjes weer zal accentueren: ik heb op twee plaatsen, waar langzaam rijders wel eens willen stoppen wegens gebrek aan stroom, een aantal pukkels voorzien van de stroomgeleidende zilverkleurige verf van Busch......

Detailleerder: mijn niveau is lang niet hoog genoeg om toegelaten te worden tot het Walhalla van de detaillisten: OnTraxx, maar zolang ik tevreden/blij ben is er helemaal niets aan de hand en daar gaat het om.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #439 Gepost op: 6 november 2014, 12:18:28 »
Gebouw 3 heeft de "zolder" lichtafscherming en gebouw 4 de gordijnen.



Voor gebouw 3 zijn de eerste stukken daken geschilderd en voorzien van vensters en glas,



Van gebouw 4 zijn diverse ramen en de zijgevel verduisterd



Inmiddels is de openbare en de seinverlichting ook "gearriveerd" onder het industrieterrein, de eerste lampjes branden, ook zijn de diverse seinen geprepareerd v.w.b. de aansluitingen, zaterdag een LDT LD-DEC-DB decoder ophalen in Houten, dan kunnen de seinen aangesloten worden.



Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #440 Gepost op: 6 november 2014, 14:15:36 »
Je vordert lekker Anne, heb alleen me twijvels bij de laatste foto volgens mij is die gewoon ergens bij jou in de buurt genomen.  ;)
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #441 Gepost op: 6 november 2014, 20:00:36 »
Zou ook wat zijn als Anne's treinbaan niet in de buurt zou zijn.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #442 Gepost op: 6 november 2014, 22:03:20 »
Laat ik zeggen dat ik in sommige tijden van het jaar best in de buurt van deze brouwerij zou willen leven, maar om dat te kunnen doen heb ik bij mijn laatste beroepskeuze in in ca. 1989 (management in of verkoop in)de verkeerde keuze gemaakt, maar daardoor wel meer tijd voor de hobby gehad......, alles in het leven heeft twee kanten!

De dichtstbijzijnde brouwerij bij mij is Heineken in Den Bosch en die ziet er toch heel anders uit.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #443 Gepost op: 7 november 2014, 20:55:17 »
Inderdaad een erg mooie sfeerfoto, net echt!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #444 Gepost op: 7 november 2014, 22:34:47 »
Vandaag nog wat lampjes en lantaarns wezen kopen, morgen in Houten de LDT seindecoder, en dan heb ik weer wat "elektriek" werk.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #445 Gepost op: 9 november 2014, 11:28:46 »
Nog wat achterstallige foto's:

Het 2e geveltje van de achtergevel van gebouw 4 zit er in, het eerste stuk dak van gebouw 3 zit er op en de dakkapellen voor gebouw 3 zijn klaar.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #446 Gepost op: 9 november 2014, 17:50:16 »
Het worden mooie gebouwen Anne, De römerberg is een prachtig rijtje huizen. Ik heb ze ook in het echt gezien en ik heb ze ook gebouwd in H0. Ik kan me nog goed herinneren wat een priegelwerk die dakkapelletjes waren.
Ik heb het op jouw foto's wel eens eerder gezien, maar kijk toch altijd wel een beetje met verbazing naar die enorme lijmklemmen die jij soms gebruikt.  :D

Groeten, Gert-Jan

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #447 Gepost op: 10 november 2014, 23:43:24 »
Inmiddels de LDT Seindecoder binnen, die heeft intern voorschakelweerstandjes, dus die aan de seinen zitten er af geknipt, maar het witte licht van de rangeerseintjes is toch wel wat fel.



De rode lichtjes van de dwergseintjes zijn o.k., dus de witte lichtjes voorzien van een extra voorschakelweerstand.





Het voorsein, werkt zoals het hoort, raar gezicht nu, geen hoofdseinen er voor (4 sporen) en er na, alleen dit voorsein.





Van gebouw 4 de 3e achtergevel geplaatst, van gebouw 3 het 2e stuk dak en alle dakkapellen geplaatst





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #448 Gepost op: 12 november 2014, 23:27:30 »
De olielaadplaats heeft ook verlichting gekregen, eerste foto zonder bijverlichting, tweede foto met bijverlichting





Vier balken geplaatst in gebouw 3, op de foto is duidelijk te zien dat één van de tekenaars of mallenmakers bij Faller even niet opgelet heeft, de stukken dak zijn een paar tienden millimeter te smal.



Eigenlijk te laat een probleem ontdekt, om de ramen zit een dikkere rand, die het niet mogelijk maakt om de vakwerk plakstickers netjes en blijvend er op te plakken, dus wat precies vijlwerk nodig



De brouwerij voorzien van tl-licht, in H0 is dat een ledlampje, eerste foto met hulpverlichting, tweede foto zonder hulpverlichting, op de foto's niet zo goed te zien, maar het is er maar één, niet erg want er branden er in werkelijkheid ook niet zoveel, de brouwerij ligt 's-avonds en 's-nachts stil...





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #449 Gepost op: 12 november 2014, 23:38:43 »
Ziet er fantastisch mooi uit Anne. Handig ook dat je van achter naar voren werkt waardoor je overal bij kunt.

....maar kijk toch altijd wel een beetje met verbazing naar die enorme lijmklemmen die jij soms gebruikt.  :D
Ze hebben bij de bouwmarkt en misschien ook bij de Action lichtere lijmklemmen, die je met een knijpertje aan kunt klemmen. Ze zijn van kunsstof en voor de bodelbouw vind ik ze prettiger werken. Die van mij komen geloof ik van de Gamma uit zo'n bak waar alles € 5,00 kost. Enfin, het gaat om het resultaat; niet om je gereedschap.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)