Auteur Topic: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig was als met ....  (gelezen 593240 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #375 Gepost op: 11 april 2014, 08:46:07 »
Veel plezier van het weekend Anne
Fotografen met passie.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #376 Gepost op: 20 april 2014, 23:15:24 »
Beste Sematha,

Het plezier is gelukt!

Een updateje

Römerberg 2 is bijna "licht" geïsoleerd en dus bijna klaar om aan het dak te beginnen en het torentje voor Römerberg 1 is ook bedekt met dak.
 


Voor Römerberg 1 een petieterig werkje, de dakkapelletjes voorzien van glas en kozijnen, maar ze zijn geplaatst, ook het dakkapelletje op het torentje.





De muurtjes voor de brouwerij zijn voorzien van de pilaartjes, ben vergeten een foto te maken.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #377 Gepost op: 21 april 2014, 08:19:00 »
Ondanks het mooie weer ben je aardig bezig geweest Anne, het ziet er goed uit.

Groet Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #378 Gepost op: 21 april 2014, 11:29:06 »
Mooi weer? Vandaag is het typisch modelbouwweer.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #379 Gepost op: 21 april 2014, 23:20:10 »
Alsnog de gisteren vergeten foto en ook nog een foto na plaatsing bij de brouwerij.





Het was vandaag modelbouwweer (en ook nog "computer echtgenote cleanen/backuppen weer"), dus ik ben flink opgeschoten met Römerberg 1 en 2, met de computer wat minder, ze heeft de harde schijf "opgeruimd" (voorjaarsschoonmaak zullen we maar zeggen) en mijn back-up programma met de naam Synctoy kan heel wat sneller bestanden op een losse harde schijf zetten als ze er af halen







Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #380 Gepost op: 27 april 2014, 17:56:42 »
Na mooi weer, heftige discussies, lintjesregen en een computercrash, weer wat tijd kunnen besteden aan de bouw van Römerberg 1

Het torentje heeft zijn aansluitende dakbedekking gekregen



De gevels zijn omgebouwd tot vakwerk gevels, wat een prutswerk, maar het zit wel goed geloof ik, de afstand vanaf de rand van de baan tot het gebouw zal in 1:1 ongeveer 100 meter zijn, dus ver genoeg weg om het fotowerk niet te laten opvallen.





Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #381 Gepost op: 27 april 2014, 19:36:53 »
...heftige discussies, lintjesregen...
Heftige discussies? Over wie er wèl een lintje krijgen en wie niet of een discussie waarom de koning geen belasting hoeft te betalen?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #382 Gepost op: 27 april 2014, 21:19:53 »
Het zijn hele mooie huisjes. Altijd een aanwinst voor je baan.

en ik ben ook wel nieuwsgierig naar die discussie en lintjesregen..
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #383 Gepost op: 27 april 2014, 21:23:24 »
Discussie over modelbaanautomatisering op een ander forum en lintjes voor zwager en schoonzuster.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #384 Gepost op: 27 april 2014, 22:36:52 »
Gefeliciteerd Anne!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #385 Gepost op: 3 mei 2014, 23:03:14 »
De Römerberg 1 is, op nog wat bijverven klaar, Römerberg 2 moet nog een dakgoot krijgen aan de achterkant, het verbinden van de twee gebouwen heeft nog wat vijlwerk nodig, maar dat doe ik pas als alle gebouwen van de stad klaar zijn.







Voordat ik aan Silberberg 3 begin, eerst nog een paar andere klusjes,

afwerken industrieterrein

dieselpomp maken bij de boerenbond

wissel decoder van de MSG/den Bosch nakijken/hersolderen, weigert wel eens

de combinatie Raptor, LDT Seindecoder en Viessmann DB uitrijsein met voorsein en rangeersein testen en eventueel samen met Raptor een oplossing zoeken om goed om te gaan met een decoder met iets meer intelligentie als een normale schakeldecoder.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #386 Gepost op: 4 mei 2014, 23:16:42 »
Toch nog een projectje er bij, ik heb al een tijdje een blauwe E10, die heeft tot nog toe gediend als vervanging tijdens de revisie van de RE 4/4II en de V200.

En ik heb nog een Roco stuurstand rijtuig waarvan de beide draaistellen afgebroken zijn, in mijn winkel lag al een tijd een paar hele oude Roco rijtuigen (4 cijferige nummers), ik heb er maar eens een meegenomen.

Het eerste deel ging goed, draaistellen er onder uit en geplaatst onder het stuurstandrijtuig, het tweede deel geeft wat zoekwerk: waar heb ik het kortkoppelingsmechanisme ook al weer gelaten, want het koppelingsmechanisme van het aangekochte rijtuig is van voor het "kortkoppelen".

De wisseldecoder van de MSG/den Bosch nagekeken, er waren inderdaad bij de aansluitklemmen wat slechte solderingen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #387 Gepost op: 5 mei 2014, 20:47:06 »
Zijn Mooie Gebouwen geworden Anne.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #388 Gepost op: 5 mei 2014, 23:52:21 »
Ik heb het kortkoppelingsmechanisme van het stuurstandrijtuig gevonden, dus die is klaar, nu een 2e rijtuig, ik heb een heel oud Roco D-trein rijtuig, maar daar zit geen kortkoppeling in, dus vandaag maar eens naar de vliering geweest om in de oude Märklin catalogussen te kijken, ik moest terug naar 1993/1994 om een 26,5 cm D-Trein rijtuig te vinden, de 4092 of, als ik eens gek wil doen, een een "nieuwe kleur" testrijtuig wil laten rijden, de 4292 in geel-blauw, dat wordt zoeken.

Römerberg 1 en 2 zijn klaar en zijn naar boven verhuisd, over de opstelling is nog helemaal niets te zeggen, waarschijnlijk staat de toren wel goed.





Twee conclusies:

ik moet nog heel wat bouwen

de 4e bouwlamp, die boven dit deel, zal ook eens aangeschaft moeten worden.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #389 Gepost op: 6 mei 2014, 19:59:41 »
Beste Anne,
Je zit natuurlijk met dat schuine dak, maar is het niet speels om een klein beetje hoogteverschil te maken; vooraan laag en achteraan iets hoger? Ook al maak je dat verschil maar een paar centimeter, volgens mij wordt de dieptewerking aanzienlijk verhoogd.
Succes.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #390 Gepost op: 6 mei 2014, 20:45:03 »
Beste Wim,

Aan de bouwpakketten op zich doe ik niets, t.z.t. zal ik bepalen hoe de huizen horizontaal op elkaar gaan aansluiten, door de uitspringende gevels zitten daar nogal wat mogelijkheden in.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #391 Gepost op: 7 mei 2014, 23:23:59 »
Morgen de gehersoldeerde wissel decoder weer monteren onder de Silberberg Strecke, hij zal het inrijsein en het voorsein wel weer goed bewegen denk ik.

Ook begonnen met het tankstationnetje voor bij de boerenbond (foto's volgen)

Vandaag ook bezig geweest met het "maken" van de 18e trein op mijn baan, een oude Roco wagon opgenomen in de sneltrein "met de klok mee", gaf wat problemen en is geen "blijvertje", de vrij gekomen wagon en het stuurstandrijtuig achter de E10 gezet.

Toen Raptor verteld dat er nog twee gecombineerde doorrij/kop sporen bij komen in het station, hier en daar nog wat rijwegverboden en wachttijden ingevuld en toen kon de eerste proefrit gedaan worden, maar daar kwamen toch nog wat problemen boven water met de "oude" draaistellen onder het stuurstandrijtuig, voornamelijk een gelimiteerde bewegingsvrijheid van de draaistellen, maar het hobbymes bracht uitkomst, vrijdag nog eens testen.

Ik zal eens een opsomming maken van het verkeer op mijn baan, is wel leuk denk ik.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is dan met ....
« Reactie #392 Gepost op: 9 mei 2014, 18:02:59 »
Beste Anne,
Je zit natuurlijk met dat schuine dak, maar is het niet speels om een klein beetje hoogteverschil te maken; vooraan laag en achteraan iets hoger? Ook al maak je dat verschil maar een paar centimeter, volgens mij wordt de dieptewerking aanzienlijk verhoogd.
Met het schuine dak bedoelde ik niet de daken van je huizen, maar het dak van je zolder.  ::) En met hoogteverschil bedoelde ik het oppervlak van je baan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #393 Gepost op: 9 mei 2014, 22:28:54 »
Beste Wim,

O.K., dank je, ik zal er t.z.t. naar kijken, de seinen bij de MSG werken weer naar behoren, behalve het Vr2 sein, maar dat is een probleem van het oude Märklin sein.

De 18e trein rijdt, vanmorgen wou hij ineens de bergbaan op, eigen schuld, vergeten een blok verbod te geven.....

Begonnen met de test Raptor/LDT decoder/Viessmann sein en ja hoor, er is inderdaad een uitdaging: waarom reageert het hoofdsein als ik op het adres voor de "voorsein donker" schakeling druk, terwijl de jumper voor deze schakeling verwijderd is, eerst maar eens kijken wat LDT er van zegt.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #394 Gepost op: 12 mei 2014, 00:12:53 »
Het tankstationnetje voor bij de boerenbond is klaar.



En het totaal komt er ongeveer zo uit te zien, ook ligt het eerste stuk "kinderkopjes"



De 4e bouwlamp hangt ook



En dit is het resultaat, een beetje gelig, ik weet nog niet of dat dat in het type lamp zit (bestaan er in deze lampen ook "kleuren"?) of in de wattage, het is 400 watt.



De 18e trein op de baan in station Darligen, de E10 met een wagon en een wagon met stuurstand, rijdt heen en weer tussen het hoofdstation, spoor 3 of 4, afhankelijk van welk spoor vrij is, maar rijdt dus niet door, maar keert.





Het blijft regenachtig, dus modelspoor, weer, goed voor de voortgang, maar de voorspellingen voor de HIP Fanclubdag zien er goed uit, kom allemaal.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #395 Gepost op: 12 mei 2014, 11:01:46 »
Ziet er gaaf uit Anne.
Dat gelige kleurtje op een van je  foto's heeft volgens mij meer met de wit-balans van je camera te maken. In een programma als bijvoorbeeld Adobe Photoshop kun je die kleuren makkelijk bewerken.
Je hebt daar behoorlijk vette halogeenlampen hangen; daar zal het dus niet aan liggen. Er bestaan trouwens ook TL-buizen met een kleurentemperatuur die dicht tegen daglicht aan zit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #396 Gepost op: 12 mei 2014, 12:07:35 »
Het zijn weer sfeervolle foto's, Anne, die je geplaatst hebt.
Trouwens, je hele baan is de moeite waard om te bekijken.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #397 Gepost op: 12 mei 2014, 18:47:53 »
Die laatste foto is schitterend geworden Anne. Je gaat trouwens heel lekker met je baan ... klasse. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #398 Gepost op: 12 mei 2014, 19:46:57 »
Mooie foto's Anne. Ziet er sfeervol uit.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: De baan van Anne W, die ook met iets anders bezig is als met ....
« Reactie #399 Gepost op: 12 mei 2014, 20:34:44 »
Leuke foto Anne, met die bergen en die hoge brug op de achtergrond.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.