Auteur Topic: Pierre's FCS knutsels  (gelezen 108919 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Pierre's FCS knutsels
« Gepost op: 7 oktober 2014, 20:21:35 »

Ik was vandaag op zoek naar FCC onderdelen voor de Artitec Daf maar helaas niets gevonden wat bruikbaar was. Gelijk maar een setje besteld bij Conrad.

Tijdens het zoeken wel een Mercedes autootje gevonden van lang geleden en ik heb daar maar een ander projectje mee opgestart. Een hele tijd geleden eens het idee gehad om een Fiat 600 om te bouwen naar FCS. Het probleem is dat het een Fiatje daar eigenlijk veel te klein voor is. Alles gaat er stomweg niet in. Ik ga het toch proberen. Misschien is de oplossing om er een kleine caravan achter te hangen met daarin de batterijen.

De Mercedes (donor) heeft een kapotte accu en is iets mis met de bedrading. Kortom hij werkt niet meer. Dat moeten we dus ook gelijk meenemen in dit projectje. Verder heb ik een Fiat 600 modelletje uit een surprise ei, een H0 caravan van Wiking en twee knoopcel accu’s  gesloopt van het moederbord uit een oude computer. Volgens mij moet het hiermee gaan lukken. Het model zal wat hoog op zijn wielen komen te staan vanwege de beperkte diepte maar dat moet ik maar voor lief nemen. Ook verlichting laat ik achterwege omdat ik dat mijn handen niet kan aandoen.

Aan de slag dan maar.   



Eerst maar wat sloopwerk.





Dan een beetje materiaal weg knippen, snijden en vijlen.



Ook de lengte moet behoorlijk ingekort worden.



En weer aan elkaar geplakt. Daarna wat ruimte maken zodat de wieluitslag voldoende is.



Uit een stukje loodslab knip ik stukjes die als verzwaring moeten dienen. De auto moet immers een zware caravan trekken zonder door te slippen.



Ik stapel de stukjes lood zo dat ze net onder de rand van de raampjes blijven. Schilder de bovenkant zwart en plak er nog een half poppetje op. Ook de binnenkanten van de wielkasten maak ik zwart.



De ruitjes van het ei-autootje waren geel. Geen gezicht dus … en knip ik nieuwe van een stukje blister verpakking. Het autootje kan in elkaar. Aan de achter/onderkant steken de draadjes uit die straks naar de caravan lopen voor de voeding via de knoopcellen.



Kijken of we de knoopcellen in de caravan kunnen proppen. Het zal ook hier erg krap zijn met de beschikbare ruimteruimte.





Wordt vervolgd .....


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2014, 20:34:12 »
Dat is een mooi project Pierre.
Ik ben erg benieuwd hoe het er straks gaat uit zien en of het slepen van zo'n sleurhut ook echt gaat werken. De elektra draadjes lijken mij wat stug en ik vraag me af of die caravan dan wel netjes de fiat gaat volgen.  ::)

Groeten, Gert-Jan

 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #2 Gepost op: 7 oktober 2014, 20:49:58 »
Nou Pierre, dit wordt wel wat.
Wèl een béétje een over-sized FIAT, maar leuk gaat het zeker worden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #3 Gepost op: 7 oktober 2014, 21:46:01 »
ondanks dat hij eigenlijk iets te groot is voor een H0 fiat. vind ik het bijzonder knap dat je dat alles in dat kleine dinki weet te proppen. Wordt vast weer een geweldig autootje
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #4 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:11:55 »
Het autootje op zich is eigenlijk helemaal niet zo groot. Het komt omdat hij wat hoog op z'n wielen staat dat hij groter lijkt. Ik zal er binnenkort wel eens een H0 600tje naast zetten.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #5 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:31:21 »
De grootte valt best mee Pierre en ik weet zeker dat dit gaat rijden als een dolle.
Alleen, gaat dit setje straks bij elke bushalte stoppen?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #6 Gepost op: 7 oktober 2014, 23:43:40 »
De grootte valt best mee Pierre en ik weet zeker dat dit gaat rijden als een dolle.
Alleen, gaat dit setje straks bij elke bushalte stoppen?  ::)

Nee hoor Wim. ;D Alleen als ik de magneet bij een bushalte bekrachtig zal er een voertuig stoppen. Dus als zijn vrouw even wil winkelen op de markt kan ik de bushalte magneet "aan" zetten en kan ze uitstappen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

stafmarklin

  • Gast
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #7 Gepost op: 8 oktober 2014, 11:29:37 »
Man, man, man.... hoe doe je het toch allemaal en hoe kom je toch altijd op die ideeën. Knap werk Pierre. :o :o

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #8 Gepost op: 8 oktober 2014, 12:08:06 »
Dank je weer voor de handvaardigheidsles in het maken van leuke dingen van 'rommel'voorwerpen.
Ook ik sta steeds weer versteld wat uit je handen komt. Leuk gedaan. Klasse!!
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #9 Gepost op: 8 oktober 2014, 12:58:30 »
Leuk Pierre, maar ikben ook wel benieuwd hoe die draadjes zich gaan gedragen tussen de fiat en die sleurhut, ik vind ze inderdaad ook nog al stug en dik eruit zien.

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #10 Gepost op: 8 oktober 2014, 15:47:27 »
Pierre kan je die draadjes niet wikkelen zoals tussen een trekker en een oplegger een spiraal zeg maar.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #11 Gepost op: 8 oktober 2014, 18:01:03 »
Pierre kan je die draadjes niet wikkelen zoals tussen een trekker en een oplegger een spiraal zeg maar.

Het idee is best goed Rob maar de draad heeft een soepele kern waardoor de lusjes niet blijven zitten.

We zullen zien hoe de draadjes zich gedragen. Het was de dunste soepele kabel die ik hier kon vinden. De draadjes komen straks in het midden van de dissel en hoeven dan alleen maar een klein bochtje te maken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #12 Gepost op: 8 oktober 2014, 18:39:17 »
Wat een gepriegel  ;D wn een leuke uitdaging. Ik zou zelf koperlakdraad gebruiken, heb je in alle mogelijke diktes
(of duntes  :-\ ?)  Dat is zo'n draad waar ze spoeltjes van wikkelen.

De wielen zijn enigszins uit verhouding maar dat mag de pret niet drukken. Al eens aan schaal N autootjes gedacht?

Interessant projectje.

Jack

PS. Zijn dat oplaadbare batterijen?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #13 Gepost op: 8 oktober 2014, 19:59:33 »
Ik heb nog wel héle dunne draadjes liggen met een soepele kern. Neem ik wel mee.
En nu we toch bezig zijn met aansluiten:


Kun je hier nog wat mee?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #14 Gepost op: 8 oktober 2014, 20:48:40 »
Wat een gepriegel  ;D wn een leuke uitdaging. Ik zou zelf koperlakdraad gebruiken, heb je in alle mogelijke diktes
(of duntes  :-\ ?)  Dat is zo'n draad waar ze spoeltjes van wikkelen.
De wielen zijn enigszins uit verhouding maar dat mag de pret niet drukken. Al eens aan schaal N autootjes gedacht?
PS. Zijn dat oplaadbare batterijen?

Ik heb wel lakdraad Jack maar dat is te stug. Het is een harde kern.

Klopt dat de wielen iets te groot zijn maar dat komt omdat de donor een jeepachtige auto was. Ik heb wel kleinere wielen die ik er op kan zetten maar daar zitten geen rubber bandjes op en dan gaat 't dingetje  echt wel slippen met een caravan er achter. ;D

Ja Jack ... dit zijn oplaadbare knoopcellen. Op het moederbord van een computer zijn deze cellen om het geheugen van b.v klok en zo vast te houden als de computer uit staat. Iedere keer als je de computer aan zet zal deze cel opladen. Het zijn 3 volt cellen net als het motortje en ik wil er twee parallel zetten zodat ik wat langer kan rijden zonder opladen.

Ik heb nog wel héle dunne draadjes liggen met een soepele kern. Neem ik wel mee.
En nu we toch bezig zijn met aansluiten:

Graag wim ... dun draad is altijd welkom.

Kan je gelijk minimaal zeven kleuren meenemen voor de stekker. ;D




Even nog een plaatje geschoten van wat verschillende merken Fiatjes 600. Ik zit met mijn modelletje uit het ei mooi in de middenmoot.



 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #15 Gepost op: 8 oktober 2014, 21:11:32 »
Doe ik. Die dunne draadjes zaten bij een aantal setjes om 1:87-autootjes te voorzien van led-verlichting. Die ledje waren alleen veel te wit om in te bouwen omdat in mijn tijdspanne xenon-lampen nog niet in auto's werden ingebouwd.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:22:07 »


Vannacht te veel pijn om te slapen maar dat heeft ook voordelen. Op wat schilderwerk na is de Fiat klaar.

Ik heb de accu’s ingebouwd en om ze te camoufleren gordijntjes opgehangen in de caravan. Een nieuwe vloerplaat in de caravan geplaatst en de bedrading vervangen/aangesloten. Ik had van Wim een stukje dun soepel draad gekregen. Nog bedankt voor de draad Wim dit is stukken beter. Ook heb ik een trekhaak onder de auto gezet. Ik heb het kapje nog wat kunnen uitslijpen zodat het onderstel verder naar binnen zakt en dat de auto niet meer zo hoog op zijn wielen staat. Vervolgens heb ik een beetje verf gemengd en de hele auto opnieuw in de matte verf gezet. Hij was wel erg “plastic”.

Nog een laatste inspectie door Bas of de koppeling goed vast zit en de basis verf droog is en dan kan ik misschien vanavond de laatste kleine dingen doen. Binnenkort zal ik een filmpje maken van een testrit.
 




Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2014, 12:58:14 »
Ik vind het een fraai setje. En die net wat te grote wielen kunnen eigenlijk best, als je verzint dat dit type FIAT voor het Italiaanse leger heeft gereden; net als de DAF 55 die voor de Nederlandse krijgsmacht heeft gereden.
Volgens mij gaat dit rijden als de brandweer.
Eén klein dingetje Pierre: ben je niet bang dat je koppeling losschiet als deze combi over je spoorwegovergang rijdt? Faller Car System doet niet echt aan snelheidsbeperking. Misschien als je een stukje isolatie van een koperdraadje schuift, dan kun je dat als een soort mofje over de trekhaak heenschuiven. Je hebt dan meteen een anti-slingersysteem.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2014, 13:30:04 »
nette combinatie geworden Pierre we wachten met spanning de test rit af
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #19 Gepost op: 13 oktober 2014, 14:22:44 »



Ik vind het een fraai setje. En die net wat te grote wielen kunnen eigenlijk best, als je verzint dat dit type FIAT voor het Italiaanse leger heeft gereden; net als de DAF 55 die voor de Nederlandse krijgsmacht heeft gereden.
Volgens mij gaat dit rijden als de brandweer.
Eén klein dingetje Pierre: ben je niet bang dat je koppeling losschiet als deze combi over je spoorwegovergang rijdt? Faller Car System doet niet echt aan snelheidsbeperking. Misschien als je een stukje isolatie van een koperdraadje schuift, dan kun je dat als een soort mofje over de trekhaak heenschuiven. Je hebt dan meteen een anti-slingersysteem.


Deze autootjes hebben in het Joegoslavische leger gereden als Zastava 750. Dus je zat er niet ver naast.

Om de snelheid te drukken heb ik een diode tussen de voeding gezet Wim dus dat valt wel mee. De Accu's liggen voor de as van de caravan waardoor je als het ware meer disseldruk krijgt. Dit zorgt er voor dat de achterwieltjes niet zo snel doorslippen en daardoor zal ook de caravan niet snel van de trekhaak schieten. Ook de draadjes trekken de dissel naar beneden. Ik ga het eerst eens avonturen hoe het zo gaat en als hij er af schiet doe ik er een klein stukje krimpkous om. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #20 Gepost op: 13 oktober 2014, 15:26:20 »
Ziet er leuk uit Pierre, alleen vind ik toch die wielen in verhouding niet helemaal kloppen als ik het mag zeggen :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

stafmarklin

  • Gast
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2014, 15:31:54 »
Inderdaad een prachtig setje Pierre. En aan alles is gedacht: cruisecontrole (diode), gewichtsverdeling (accu's).. Knap!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2014, 16:47:18 »
Ziet er leuk uit Pierre, alleen vind ik toch die wielen in verhouding niet helemaal kloppen als ik het mag zeggen :)
Deze autootjes hebben in het Joegoslavische leger gereden als Zastava 750.
Hans, ik heb het even voor je uitgezocht: de FIAT van Pierre heeft in het voormalige Joegoslavische leger gereden als Zastava 750. Omdat de velgmaat iets groter moest zijn hebben ze daar de wielkasten wat ruimer gemaakt. Immers, die kleine FIAT-wieltjes hebben totaal geen grip op onverharde wegen. De Zastavia 750 werd vooral gebruikt door de militaire politie van het voormalig Joegoslavische leger.
Het verhaal is daarmee helemaal rond en Pierre's wielen zijn precies goed.  8)
Nog meer?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2014, 17:04:09 »
ook met caravan erachter ;D ;D ;D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Pierre's FCS knutsels
« Reactie #24 Gepost op: 13 oktober 2014, 17:47:39 »
Pierre,

laat ze maar lullen hoor. Hij is geweldig geworden. Zelfs de wielen vallen niet eens zo erg op
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.