Na een week klussen had ik gisteren weer een gewone werkdag. Maar vandaag was ik al weer een dag vrij.

Tijd om dit project weer op te pakken. Waar was ik gebleven?
Het interieur van de cabine heb ik aangekleed met wat onderdelen van het dieselpompstation. Een metertje waarvan ik niet weet wat het precies aangeeft en een paar wieltjes waar de machinist aan kan draaien. Als het straks gemonteerd is kan ik er waarschijnlijk moeilijk bij, dus heb ik het nu al vast geschilderd en geweatherd.

Dat metertje is wel wat groot nu ik het zo op de foto zie. De machinist kan het in ieder geval goed aflezen zo.

Tot nu toe heb ik zo veel mogelijk naar mijn tekening gewerkt maar nu ga ik toch een beetje afwijken. Om de één of andere reden vind ik het meer op een jeep lijken dan op een stoomlocomotiefje. Volgens mij komt dat door dat windschermpje.

Eén van de bakjes van de kiepwagonnetjes wordt in stukken gezaagd.

Het afgezaagde stuk vormt nu de nieuwe voorkant van de cabine.

De kolenbak wordt ook aangepast. Kolenbak versie III wordt vastgezet met een paar klinknagelstrips.

Nu ga ik nadenken over de aankleding van de ketel. Daar moeten een dom, schoorsteen en het één en ander aan leidingen op komen. Ik ga even zoeken op het www wat er allemaal op zo'n ketel hoort te zitten.
Groeten, Gert-Jan