Auteur Topic: Ombouw H0 dieselloc naar On30  (gelezen 39410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #25 Gepost op: 3 april 2014, 15:09:36 »
Mooi Wim, het begint er weer op te lijken.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #26 Gepost op: 3 april 2014, 15:13:51 »
Ja en? Het zijn twee losse dieseltanks die onderin met een brandstofleiding zijn doorverbonden: twee losse tanks de opereren als één grote tank. Sommige auto's en vrachtwagens hebben ook twee tanks.
Aan de andere zijde van deze loc komen twee persluchttanks en die worden weer gebruikt voor het remsysteem. Remsystemen op perslucht werken precies andersom: als er geen druk op de tanks staat blokkeren de wielen.
Er is écht over nagedacht.  8)

Mooi Wim, het begint er weer op te lijken.
Dankjewel Arend.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #27 Gepost op: 3 april 2014, 17:15:15 »
Nu kan ik als ex vrachtwagenschauffeur oa, lang geleden dat er dan 1 tank links en 1 rechts zit, maar grapjes was al tever aan het afdrijven :P :D :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #28 Gepost op: 3 april 2014, 18:22:47 »
Ach je wilde me gewoon ff pakken op een naadje dat niet helemaal afsloot.  :D
Ik ben trouwens ook (ex) vrachtwagenchauffeur en mag (nog steeds) op alles rijden... behalve op een motor.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #29 Gepost op: 3 april 2014, 20:20:18 »
Kijk jij us ook al op alles, wel hier ook hoor, en die motor hoefde ik er ook niet zo nodig bij :)

En ja ik dacht kom laat ik ook eens iets zien wat niet klopt :D:D lol
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #30 Gepost op: 3 april 2014, 21:20:33 »
Ik ben nog steeds vrachtwagenchauffeur, en twee brandstoftanks aan een kant komt voor.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #31 Gepost op: 3 april 2014, 21:25:41 »
stil nu Arend :D :D :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #32 Gepost op: 3 april 2014, 21:58:11 »
Ik ben nog steeds vrachtwagenchauffeur, en twee brandstoftanks aan een kant komt voor.
Kijk Hans, ik ben wel 's nachts geboren, maar niet vannacht.  ;D
Dankjewel Arend! Vriend!
Die Hagenaars denken zeker dat als ze maar in Haarlem gaan wonen, ze ineens alles weten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #33 Gepost op: 3 april 2014, 22:20:18 »
De discussie over dieseltanks sla ik maar even over.

Wim,
Het ziet er heel netjes uit. Dat wordt een mooi locje!
Persoonlijk vind ik versie 2 van de cabine, met die schuine en afgeronde raampjes, eigenlijk ook wel heel mooi. Waarom heb je die afgekeurd?
Maar het is natuurlijk jouw locje en je zal daar wel een goede reden voor hebben. Jouw kennende heb je er goed over nagedacht.

Groeten, Gert-Jan
 

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #34 Gepost op: 3 april 2014, 23:41:41 »
De tweede versie kijkt een beetje scheel; het linker raam loopt lager door dan het rechter en ik had geen zin om 'm weer opnieuw te maken. Nou moet ik toegeven dat ronde hoekjes niet mijn sterkste kant is. En toen bedacht mij dat het lastig zou worden om de ruiten er mooi in te krijgen. Aan de binnenkant zou er dan namelijk net zo'n lastige sponning in moeten. En... pfff... al dat gesmeer en gefriemel daar had ik even geen zin in. Uiteindelijk heb ik voor de makkelijke weg gekozen; ik had ik nog wat raamkozijnen liggen, genoeg voor de binnen- en buitenkant met een bijkomend voordeel dat de zijramen nu ook in dezelfde stijl zijn uitgevoerd.
Bij dit hele projectje is er ook nog iets anders aan de hand: van een Anna-locje een smalspoorlocje maken is feitelijk gezien een kwestie van een beetje zagen, plakken en schilderen. Alle onderdelen zijn er al. Bij dit crittertje had ik alleen de motorkap en de voorkant en achteraf gezien had ik die ook best zelf kunnen maken. Het meeste werk zit in uitzoeken, uitproberen en onderdelen graaien uit andere bouwdozen en restanten.
Nu moet ik nog verzinnen welke koppelingen ik ga gebruiken...
Gert-Jan, indien perfect uitgevoerd zou jouw voorkeur een betere keuze zijn geweest... maar ik ben niet in álles even handig.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #35 Gepost op: 14 oktober 2014, 19:24:56 »
Jullie denken natuurlijk dat ik de hele dag uit mijn neus zit te vreten. Dat is maar ten dele waar. Vandaag beste forumleden, ben ik bezig geweest om mijn 1:48 diesellocje te laten rijden. Het onderstel bestaat namelijk uit een H0 diesellocje van Fleischmann en het ding reed amper... of eigenlijk helemaal niet. Had ik natuurlijk beter eerst even kunnen controleren voordat ik met dat ding aan de gang ging.


Blijkt dus dat er een krul van draad op de plus-kant zit, tussen de aansluiting van de koolborstel en de stroomafnemer. Dat draadje is met lak geïsoleerd en in veertig jaar tijd zat daar dus bijna geen lak meer op. Precies Hans: kortsluiting!
Ik denk dat de functie van dat draadje was omdat de vroegere buizenradio's last hadden van de storing. Ik heb het eraf gehaald en vervangen voor een recht en dikkere draadje. Dikkere draadjes laten meer stroom door en zullen ook bij een lager voltage beter rijden. Toch?
Enfin, ik heb dat motortje verder uit elkaar gehaald en hier en daar wat onderdelen uit een andere loc "geleend", schoongemaakt, wattenstaafjes, olie, vieze vingers... en hij loopt weer.
Een ander locje staat nu zielloos op de plank,  :( maar daar vind ik wel weer een motortje voor.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #36 Gepost op: 14 oktober 2014, 19:29:02 »
De restaurateur aan het werk! Misschien gelijk de koolborstels even vervangen? die zullen na 40 jaar ook wel langzaam verkoold  :D zijn
tenzij het een vitrinemodel was...
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #37 Gepost op: 14 oktober 2014, 19:51:31 »
...hier en daar wat onderdelen uit een andere loc "geleend".
Ze rijdt nu zonder zo'n krans van vonken op de stator.
Trouwens, die Fleischmann-locjes uit een startset rijden meestal een paar ovaaltjes en verdwijnen dan weer in de doos. Echt kilometers maken ze niet.
Nu nog op zoek naar een ander onderstel.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #38 Gepost op: 14 oktober 2014, 20:28:42 »
...hier en daar wat onderdelen uit een andere loc "geleend".
Ze rijdt nu zonder zo'n krans van vonken op de stator.
Trouwens, die Fleischmann-locjes uit een startset rijden meestal een paar ovaaltjes en verdwijnen dan weer in de doos. Echt kilometers maken ze niet.
Nu nog op zoek naar een ander onderstel.  ;)

Nou heb je toch een goed rijdend onderstel Wim. Waarom zoek je dan een andere? Komt deze niet in je smalspoorlocje? Wel weer goed om te zien dat je weer bezig bent. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #39 Gepost op: 14 oktober 2014, 20:37:51 »
Ik had twee onderstellen; eentje voor dit 1:48 locje (smalspoor) en eentje onder het originele H0 locje. Uit het originele locje heb ik wat onderdelen gehaald en dat onderstel moet ik dus nu vervangen.
Geen nood, ik heb geen haast en ik loop er wel weer eentje tegen het lijf.

Wel weer goed om te zien dat je weer bezig bent. ;D
Ik was druk bezig om een verhuisdoos helemaal uit te spitten.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #40 Gepost op: 14 oktober 2014, 22:10:15 »
Ik had twee onderstellen; eentje voor dit 1:48 locje (smalspoor) en eentje onder het originele H0 locje. Uit het originele locje heb ik wat onderdelen gehaald en dat onderstel moet ik dus nu vervangen.
Geen nood, ik heb geen haast en ik loop er wel weer eentje tegen het lijf.

Ach ja ... dit soort locjes gooien ze je mee dood Wim. Je vind wel weer een nieuwe.

Wel weer goed om te zien dat je weer bezig bent. ;D
Ik was druk bezig om een verhuisdoos helemaal uit te spitten.  :o

In die doos moet je alleen maar kijken als je iets nodig hebt. Daar zit zo veel meuk in dat als je gaat spitten dan krijg je allemaal ideeën om te maken en blijven je projecten waar je mee bezig bent liggen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #41 Gepost op: 14 oktober 2014, 22:24:58 »
Ach Pierre toch. Alles zit al uitgesorteerd in witte bakjes van de Chinees.
Plus een (gulden) cent.  8)
Als je verder gaat met opruimen dan hoor ik het graag!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #42 Gepost op: 14 oktober 2014, 22:49:27 »
Als je verder gaat met opruimen dan hoor ik het graag!

Tja .. Wim ... ik heb nog zeker twee van deze dozen aan zooi maar je begrijpt dat ik dat niet allemaal weg kan doen. Ik moet zelf ook nog kunnen grijpen. Ik denk dat ik over niet te lange tijd wel een heleboel (opknap)wagonnetjes ga ruimen. Die zet ik dan wel eerst op het forum ;) Maar voorlopig heb ik deze week mijn handen vol aan het bezig houden van mijn kleindochter die hier logeert. Ook heel erg leuk maar dodelijk vermoeiend. Maar dus voorlopig geen tijd voor andere dingen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #43 Gepost op: 15 oktober 2014, 00:12:21 »
...maar je begrijpt dat ik dat niet allemaal weg kan doen. Ik moet zelf ook nog kunnen grijpen.
Ja natuurlijk begrijp ik dat Pierre. Zonder dit soort meuk kunnen fröbelaars helemaal niks. Fröbelaars moeten kunnen spitten in dozen, grabbelen in bakjes van de Chinees en bananendozen overhoop kunnen halen op beurzen.

Maar voorlopig heb ik deze week mijn handen vol aan het bezig houden van mijn kleindochter die hier logeert.
Arme man! De leuke opa uithangen eist zo z'n tol.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #44 Gepost op: 28 oktober 2014, 22:27:10 »
Kleine update:


Even de vorige versie erbij voor de verschillen.


Behalve wat schilderwerk heb ik ook de koplamp vervangen. Grappig wat je met de onderdelen van een ballpoint kunt maken. Het lampje was eerst een ledje, maar ik heb 'm toch maar vervangen door een lampje. Niet alleen omdat ik alleen witte ledjes heb liggen, maar ook omdat ik bang ben voor doorbranden met te hoge snelheden.


De opbouw staat nog los op het onderstel en zit de cabine met plakband aan elkaar.


Die jerrycan komt uit die grote verhuisdoos die Pierre meenam naar Utrecht.


Die koppeling was nog een heel gezoek: het zijn complete kortkoppelingen van Fleischmann geworden. De Profi-koppelingen zitten er nog niet op, maar die zijn in hoogte verstelbaar.


De achterzijde blijft open, met aan weerszijden een stang en er komen nog luchtslangen naast de koppelingen.


Dat ronde dak wordt nog wel een verhaal om dat er mooi rond op te krijgen. Ik denk dat ik er balkjes in de lengterichting opzet en het dak er dan omheen vouw.
Op de uitlaat komt nog een rond klepje tegen het inregenen.
Tot zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #45 Gepost op: 28 oktober 2014, 22:54:55 »
Mooi Wim, petje af ik doe het je niet na hoor.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #46 Gepost op: 28 oktober 2014, 23:04:02 »
Mooi gemaakt Wim. :D Je zegt wel kleine update maar ik vind het nog al wat. De meeste hebben er geen idee van hoeveel tijd er in zo'n zelfbouw project gaat zitten. Klasse hoor. Leuk dat je nog wat in de rommeldoos gevonden hebt. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #47 Gepost op: 28 oktober 2014, 23:26:58 »
Dankjulliewel.
Nog wat gevonden in die verhuisdoos? Een hele houtzagerij met elektrische aandrijving, een vrijwel complete locloods en plenty raamkozijnen. Als ik alles ga opnoemen dan heb ik zó een topic volgeschreven.  :D
Veel tijd is gaan zitten in het uitvogelen van de koppelingen, de beperkte ruimte en de hoogte. Uiteindelijk toch voor profi-koppelingen omdat die volop verkrijgbaar zijn en het meest lijken op klauwkoppelingen.
Wat ook lastig is de volgorde van in elkaar zetten. Als je te voorbarig bent met in elkaar plakken, dan kun je er met de penseel niet meer bij.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #48 Gepost op: 13 november 2014, 11:38:17 »
Geen grote vorderingen, maar toch een kleine update:


Eén van de zijkanten zit er in. Met dunne stripjes toch wat klinknagels aan de zijkant gezet.


Een heel gedoe om te bepalen wanneer je het spul vastlijmt of tóch nog even wacht.


En dat heeft natuurlijk alles met het interieur te maken; als de zijkanten er op zitten, kun je er dan nog wel met een penseel bij.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouw H0 dieselloc naar On30
« Reactie #49 Gepost op: 24 januari 2019, 16:22:29 »
Beetje lullig, maar nu ik bezig ben met mijn Magic Train project, kwam ik erachter dat het motorische deel van dit dieseltje ter ziele is. Deze ga ik dus een keer demonteren en zien dat ik een onderstel vindt dat wèl loopt.  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)